wat is dat voor een ding ron....seat????.....wel een geinig kleurtje...
ik wil jullie korte eerste indruk na een week diverse avondritjes niet onthouden....
in hoeverre verschilt een naked als de cb van een bull....
het grootste verschil zit hem mijns inziens in het blok...
de 1400 van een bull is laagtoerig en koppelrijk terwijl de cb meer toeren maakt en duidelijk makkelijker ook hoog de toeren inloopt....
tel daarbij de close ratio bak en je hebt wel eens de neiging door te willen schakelen terwijl je al in 6 rijd.
op secundaire wegen geweldig maar op de lange baan ff wennen...
gelukkig ben ik 10 jaar onderweg geweest met een sp1 en die had hetzelfde.....ff omschakelen dus weer.....
2e grote verschil is de actieradius....lees; je komt een dikke 200 km en dan kan je lopen.
wederom voor mij een herinnering aan de sp1....
het is niet echt een zuiplap.(1:16 bij vlot straat gebruik) maar het tankie is slechts 17 liter.
vraag me wel af hoe dat gaat worden als ie ingelopen is en ik er lekker mee kan vegen..
wederom...sp1 ben ik bang...
ergonomie en comfort is voor mij perfekt.....hard zitje (sp1
) en alles op de goeie plek....
meer vibraties als bij een bull (geen rubber op de steps ) maar voor mij allezins acceptabel.
de sp trilde soms alsof het blok uit het frame kwam zetten...
schokkers zijn super net als de algehele handling....je ken het ding met 100km/u 180 draaien op een secundaire weg...
remmen......dcbs....abs....ik was er eerst niet zo zeker van toen ik dat las destijds toen ze op de markt kwamen...
maar goed...de abs bemoeit zich nergens mee tot op het allerlaatst....
de dcbs verneem je niet zoals destijds op de cbr1000f....
zit nu een proportion valve tussen (bij normaal remmen pakt ie het andere wiel nie mee nie..)
resumerend...het ding ankert als een gek zonder rare electronika bs....
wat is er slecht/wennen????
de gasrespons bij kruissnelheid op snelweg had wat relaxter gemogen.....
bij 150/160 levert de geringste pols beweging (bv rijden door een kuil) al een schop in je kont op...
echt iets waar ik aan moest wennen....
wederom is het op sec wegen wel dolle pret....
het enige wat echt slecht is vinnik is de ketting die mijnheer honda erop heeft gefrot....
alhoewel een DID is het volgens mij 1 of andere 2e keus cheappass oem montage ding..
lawaaierig en en nu al diverse zware punten...
mischien mot ie nog ff wakker worden maar zoniet dan slijp ik hem ervoor de kerst nog af...
kan ik hem bij de importeur door de ramen zwiepen ofzo....
tot dusver....voor wie het interesseert....