GSX1100 EF turbo

Ooit stond er in de Kickstart (toen nog zwart-wit:Y) een artikel over een Suzuki gs1000 met turbo, ook zo’n foto van een zwarte streep met een kléine onderbreking….. overschakelen van 1 naar 2.:+
Jammer genoeg kan ik het blad niet meer vinden.
 
Strepen trekken blijft leuk...en het gaat ook wel ERG gemakkelijk met de EF.
 
Ik overweeg om het frame, dat nu zwart gecoat is, te laten vernikkelen of verchromen als ik de motor uit elkaar trek om opnieuw op te bouwen.

Ik ben op zich niet zo'n fan van glimmende spullen, maar wil deze motor een wat meer high end af gaan bouwen met nog meer dikke spullen, en dan vind ik zo'n zwart gecoat frame een beetje lomp...

Meningen/suggesties welkom!
 
Lakset blijft overigens wel hetzelfde, overweeg 3 delige velgen als ik een mooi 'old school' model gevonden krijg.
 
Laatst bewerkt:
Ik overweeg om het frame, dat nu zwart gecoat is, te laten vernikkelen of verchromen als ik de motor uit elkaar trek om opnieuw op te bouwen.

Ik ben op zich niet zo'n fan van glimmende spullen, maar wil deze motor een wat meer high end af gaan bouwen met nog meer dikke spullen, en dan vind ik zo'n zwart gecoat frame een beetje lomp...

Meningen/suggesties welkom!
Wellicht dan ook de originele lassen beoordelen/bijwerken, die zijn niet altijd even strak en gaan misschien meer opvallen bij een glimmend frame.

Een oud gsx frame van mij heeft bij heel veel lassen zo'n "trekpuntje", van het wegtrekken tijdens het lassen... die heb ik zo netjes mogelijk weg gevijld
 
Ik overweeg om het frame, dat nu zwart gecoat is, te laten vernikkelen of verchromen als ik de motor uit elkaar trek om opnieuw op te bouwen.

Ik ben op zich niet zo'n fan van glimmende spullen, maar wil deze motor een wat meer high end af gaan bouwen met nog meer dikke spullen, en dan vind ik zo'n zwart gecoat frame een beetje lomp...

Meningen/suggesties welkom!
Ik zeg doen!
En inderdaad hier en daar wat minder netter dingetjes bijwerken voordat hij het glimmende laagje krijgt.
 
Wellicht dan ook de originele lassen beoordelen/bijwerken, die zijn niet altijd even strak en gaan misschien meer opvallen bij een glimmend frame.

Een oud gsx frame van mij heeft bij heel veel lassen zo'n "trekpuntje", van het wegtrekken tijdens het lassen... die heb ik zo netjes mogelijk weg gevijld
Gelijk heb je, veelal ziet het eruit alsof een duif het dichtgescheten heeft...kan ze ook allemaal na laten vloeien door een tig laasende maat van me, maar dat gaat wellicht wat te ver...voor hem.
 
Chroom of nikkel?
Ik heb gezien hoe de Killerkat er 10 jaar later uit zag met zijn vernikkelde frame...ik zou chroom doen, nikkel is toch poreus.
Mijn Moto Martin heeft een verchroomd frame en die staat er nog goed bij na 42 jaar.
 
Laatst bewerkt:
Vraag me af of chroom wel mooi wordt. Voorwerk moet retestrak zijn, anders zie je denk ik alles. Je kan een Martin uit naadloze precisiebuis niet vergelijken met het relatieve groffe van een serieproduct.
 
Ik heb gezien hoe de Killerkat er 10 jaar later uit zag met zijn vernikkelde frame...ik zou chroom doen, nikkel is toch poreus.
Mijn Moto Martin heeft een verchroomd frame en die staat er nog goed bij na 42 jaar.
De GSX zal enkel verwarmd binnen staan (nieuwe garage aan het bouwen) en maar heel af en toe gebruikt worden bij goed weer...zou het dan ook nog zo'n vaart lopen?
 
De GSX zal enkel verwarmd binnen staan (nieuwe garage aan het bouwen) en maar heel af en toe gebruikt worden bij goed weer...zou het dan ook nog zo'n vaart lopen?
Onder de juiste omstandigheden kan je het staal zelfs blank laten, ik heb hier al jaren half afgebouwde projecten staan die niet roesten. :P
Als je de motor netjes stalt zal vernikkelen zeker geen problemen opleveren.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan