reinhoud
MF veteraan
Had je die carburateurs ook toen de turbo er nog op zat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb wel zoiets voor in de draaibank maar niet voor de boor, maar als je een boorkop in een andere boorkop doet krijg je dan niet veel runout? Een millimeter runout is best veel als je boor minder als een millimeter dik is.Ik heb een boorkop die ik in mijn boorkop kan doen, gekocht zodat ik boortjes kleiner dan 2mm kan inspannen.
Had je die carburateurs ook toen de turbo er nog op zat?
Die runout valt best mee.Ik heb wel zoiets voor in de draaibank maar niet voor de boor, maar als je een boorkop in een andere boorkop doet krijg je dan niet veel runout? Een millimeter runout is best veel als je boor minder als een millimeter dik is.
Zelfde carburateurs maar veel instellingen veranderd, gasnaaldhoogte, vlotterniveau, hoofdsproeiers... het maakt nogal wat verschil of de carbs benzine en lucht op druk aangevoerd krijgt of atmosferisch, er geen windmolentje in de uitlaat zit en de nokkenastiming anders is.
Deksels er af blazen?! Dat heb ik niet eerder gelezen..Het zijn de carburateurs die standaard op dit blok zitten, ik weet niet of je die echte flatslides kan noemen als ze vacuüm gestuurd zijn, het is wat anders als een mooi setje RS'en . Voordeel van deze carbs is dat het bovenste deksel van staal is en met vier boutjes vast zit, de latere modellen hebben een plastic deksel met twee boutjes op de hoeken en kunnen bij teveel boost kapot gaan, dan kan je oplossen met dure CNC deksels.
Ik was pas bezig met de 41 mm flatslides van mijn 900SS, heb ze los op de bank liggen en zit een beetje te pielen hoe alles werkt, trek de gasschuiven op en wordt zo in mijn gezicht gepist door de acceleratiepomp."echte" vlakschruiven zijn niet CV gestuurd. Daar zit je gaskabel direct aan de schuif. Soms nog een acceleratiepomp erop, zoms niet. Als je die carburateurs in één keer opentrekt kan je blok zich flink verslikken. Hoe dat in een turbo opstelling werkt heb ik geen idee van. Maar op een niet geblazen blok is het wel een stukje moeilijker rijden met die flat/round - slides
EDIT: precies wat @Robinjo dus schrijft....
Mooi kak is dat, komt inderdaad een serieus straaltje benzine uit ja. Ik heb die 40mm dellorto's.... zelfde resultaat.Ik was pas bezig met de 41 mm flatslides van mijn 900SS, heb ze los op de bank liggen en zit een beetje te pielen hoe alles werkt, trek de gasschuiven op en wordt zo in mijn gezicht gepist door de acceleratiepomp.
Gas dicht schijnt het probleem te zijn, de turbodruk schijnt de gasschuiven tegen te houden van dicht gaan. Met de RS carburateurs wordt al geadviseerd om een dubbele gaskabel te gebruiken (open/dicht)"echte" vlakschruiven zijn niet CV gestuurd. Daar zit je gaskabel direct aan de schuif. Soms nog een acceleratiepomp erop, zoms niet. Als je die carburateurs in één keer opentrekt kan je blok zich flink verslikken. Hoe dat in een turbo opstelling werkt heb ik geen idee van. Maar op een niet geblazen blok is het wel een stukje moeilijker rijden met die flat/round - slides
EDIT: precies wat @Robinjo dus schrijft....
Ik had op mijn DR500 een Mikuni HSR42 carburateur, liep ook op rollenlagers. Bijzonder goede carburateur!Dat kan ik me goed voorstellen inderdaad, ik had ook dubbele gaskabels op de RS carbs, ging ook best zwaar trouwens.
De R van de Keihin FCR41's van de Duc staat voor rollerbearing, de gasschuif loopt op twee lagers, mooie constructie waardoor het gas net zo licht gaat als origineel.
Dat gaf ook weer een mooi geluid kan ik me herinneren. Soort geritselDat kan ik me goed voorstellen inderdaad, ik had ook dubbele gaskabels op de RS carbs, ging ook best zwaar trouwens.
De R van de Keihin FCR41's van de Duc staat voor rollerbearing, de gasschuif loopt op twee lagers, mooie constructie waardoor het gas net zo licht gaat als origineel.
Ik heb het al moeilijk om 2 fietsen "circuit waardig" te houden Als ik meer motoren zou hebben wordt het een drama...Ooit zal hij toch wel een soort van af zijn?
Ik heb letterlijk al een andere motor klaar staan om aan te beginnen maar dit moest toch nog effe gedaan worden.
Mijn K5 is nog helemaal oké, die staat braaf te wachten op het nieuwe seizoen.Ik heb het al moeilijk om 2 fietsen "circuit waardig" te houden Als ik meer motoren zou hebben wordt het een drama...
Niet van onderwerp veranderen!Is de jouwe al lek- en rookvrij?