GSXR600 of CBR600RR

Welke bouwjaren hebben we het over? Vanaf 2006 vind ik de Suzuki mooier. Daarvoor vind ik de Honda mooier.

Als het toch een jap moet zijn zou ik eerder naar de ZX6R neigen, rond die bouwjaren de mooiste in zijn soort. Of het moet een R6 van na 2006 zijn.


Maar zoals hierboven al genoemd, liever een Daytona ;)
 
Als ik moest kiezen zou ik voor de Honda gaan mits het om het nieuwe model gaat vanaf 2007 dacht ik anders had ik een Suzuki genomen. Maar omdat je maar 5500 euro te besteden hebt gaat zo'n nieuwere honda niet door dus zeg ik voor jou Suzuki ;)
 
Laatst bewerkt:
Nog even 1000 euro erbij sparen en een GSX-R1000 K5 kopen, krijg je iig geen spijt.
 
Altijd de Honda nemen, die kun je over 20 jaar nog goed verkopen :+
 
Laatst bewerkt:
Sowieso de Honda. Alleen in tegenstelling tot Timm vind ik juist de CBR600RR tot 2007 mooi, daarna wordt het wel heel erg bol :P De GSXR vanaf dat jaar wordt juist steeds agressiever.
 
Welke bouwjaren????
Ik heb een 750 gehad 2006 (geen 600 dus) en nu een 600RR 2004 en logischerwijs vind ik de Soes fijner. Meer compleet.
Maar een wat nieuwere RR is ook weer wat completer en een wat oudere Soes weer wat minder.

Voordelen van de Soes vond ik;
Ingebouwde knippers dus dat hoefde niet meer aangepast te worden. Slipper clutch, stuurdemper en gear indicator standaard.
 
Laatst bewerkt:
Tevens zou ik voor de GSXR 750 gaan en niet de 600.

De 750 is de ideale middenweg en niet voor niks de meest verkochte SS in NL al jaren (meen ik).

Het apparaat rijdt als een zéér vlotte 600, kan goed mee met de oudere 1000tjes (eerste 1000RR bijvoorbeeld), maar rijdt zeker niet als een 1000. Met name het koppel ontbreekt waardoor die veel meer vergevingsgezind is. (wel iets meer koppel als de 600).

Perfect! Zou je bijna denken. :Y
 
bedankt voor de reacties. Meningen zijn duidelijk verdeeld wat logisch is natuurlijk. Ik zat voor beide motoren tussen bouwjaar 2003 en 2005 te kijken dat valt nog net binnen budget. Is er een groot verschil in onderhouds kosten tussen deze 2 motoren?
 
Naar mijn weten niet.
Zal wel verschil in zitten, maar niet groot voor zover ik mijn GSXR en 600RR met elkaar kan vergelijken.

Wat betreft 2003 en 2005, vallen er een hoop van mijn voordelen van de GSXR af, want een aantal (of allemaal?) zaten er pas op vanaf 2006.

Er zit wel verschil tussen de motoren zelf.
Als je de 600RR neemt, dan zitten er verschillen tussen de 2003/2004 en 2005/2006 modellen.
De meest in het oogspringende zijn de voorvork en de remklauwen die vanaf 2005 upside down zijn en radiaal gemonteerd. Onderhuids nog veel meer.

Same goes for the GSXR. Vanaf 2004 upside down vork en weet ik wat allemaal vernieuwd.

(niet dat zulke vernieuwingen een must zijn, maar als het even kan.....)

Succes met je keuze.
Ik denk dat zowel de GSXR modellen als de 600RR modellen allen goed zijn. Je kunt dus geen slechte fiets kopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik doe niet moeilijk, probeer zo de voor en nadelen van beide motoren helder te krijgen door de echte kenners, zodat ik hier rekening mee kan houden in mijn keuze.

het grootste voordeel van Honda is dat ze veel ervaring hebben met wereldkampioenen :+

(Niet dat dat er echt toe doet, maar als je dan toch geen keuze kunt maken) :+
 
De CBR heeft waarschijnlijk wel wat minder behoefte aan onderhoud. Om de 7500 km geloof ik? Bij Suzuki is dit om de 6000 bij hedendaagse motoren. Daarbij komt dan weer bij wel dat Honda geloof ik (duurdere) bougies gebruikt die wat langer mee gaan. Om maar wat op te noemen.

elke 12000km. Dit is een groot voordeel + betrouwbaarder dan suz + waardevastheid is beter dan de suz enz enz

gewoon voor de honda gaan dus
 
Honda CBR RR natuurlijk, super dik een uitlaat onder het zadel. Beetje GP achtig.
En de kleur rood vind ik mooi.
Dus:
Honda-CBR_600RR-2003.jpg


Als je een uitlaat aan de zijkant mooier vindt en de kleuren blauw/wit dan:
2004_GSXR600_blwh_snett_640.jpg



Maar persoonlijk: Honda CBR 600 RR 2003/2004 :Y
 
GSXR600 K6 (wat je net moet halen met dat budget, anders een maandje langer sparen) Is een veel mooier / moderner model dan die Honda. Makkelijke keuze dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan