haaks ventiel

gliderbee

Die hard MF'er
16 jun 2008
345
112
Lubbeek (België)
Hallo,

De ventielen op mijn scooter (Maxsym 600) zijn nogal moeilijk bereikbaar, en om de banden op te pompen heb ik van die haakse opzetventielen: je schroeft ze er op, en dan kan het het haakse deel draaien in een richting die het mogelijk maakt om op aan te sluiten en op te pompen.

Is het eigenlijk een probleem indien ik die haakse opzetventielen er gewoon op laat staan ? Het zou weer wat werk schelen iedere keer ... Vermits het haakse deel tamelijk vrij kan draaien, zou zich dat automatisch in de rijrichting draaien.

Thx,
Stefan.
 
IMG-20240204-WA0003.jpg
 
Ok, ik heb ze er dan maar afgehaald, vooral omdat ik het risico op scheuren wel voor mogelijk houd: het oefent tenslotte wel een hefboomkracht uit op het originele ventiel.
Dat risico op lekken zie ik zo direct niet gebeuren, en wielbalans is theoretisch uiteraard juist, maar ik vermoed dat ik daar in praktijk niet veel van zou merken. Anyway, better safe then sorry :).
 
was aan schoonmaken brak spontaan af bij poetsen was blij dat ik niet ree en meteen 2 nieuwe erop laten zetten haaks indedaat wel flexible rubber dwars op de rij richting :t
 

Bijlagen

  • IMG_20220721_120941.jpg
    IMG_20220721_120941.jpg
    335,6 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan