Hagel eraf :?

CyberWolf

MF'er
6 dec 2003
93
0
Den Haag
Gisteravond had het gehageld; snelhardende hagel, je kent 't wel.. dat blijft liggen en maakt het behoorlijk glad en lijkt op een rotsrand zo hobbelig.. :? lekker duidelijk B|

goed, dat viel dus op m'n motor, waar ik minuten daarvoor nog droog mee thuis kwam..
en later weer mee weg zou gaan..

wat wil nou..... m'n hele motor onder gehageld en ik niet blij.. :9
het er van af vegen ging dus niet zo hard was het en wil geen krassen op m'n bike heb dus heet water gebruikt..

heb ik er goed aan gedaan om dat te doen of had ik het anders op moeten lossen..?

Hoe bedoel je onervaren schmuck :X :+ :+
 
Heet water en pekel is niet zo'n toffe combinatie. Maar waarom moest het er af? Als je buddy schoon is kun je toch rijden?
 
Yep. NOOIT warm water op pekel gooien. Het maakt de inwerking van de pekel véél sterker.

Bovendien: de motor is op een aantal plaatsen erg koud. Heet water kan er dan zelfs voor zorgen dat je lak er af springt of dat zelfs onderdelen (m.n. kunststof) scheuren.
 
Yep. NOOIT warm water op pekel gooien. Het maakt de inwerking van de pekel véél sterker.

Bovendien: de motor is op een aantal plaatsen erg koud. Heet water kan er dan zelfs voor zorgen dat je lak er af springt of dat zelfs onderdelen (m.n. kunststof) scheuren.

kijk, dit soort waarschuwingen/dingen hoor ik dus graag :}
ookal had ik vooraf moeten vragen |(
heeft hopelijk geen ernstige gevolgen gehad..
 
Zolang je er enkel louw water overheen gooit ipv heet water ken het weinig kwaad.
En dat gezeur over pekel en warm water, nog een keer spoelen en ook je pekel is eraf, dus wat nou invreten???
 
Zolang je er enkel louw water overheen gooit ipv heet water ken het weinig kwaad.
En dat gezeur over pekel en warm water, nog een keer spoelen en ook je pekel is eraf, dus wat nou invreten???

Is geen gezeur, als je spoelt met warm water, los je het zout op, en kan het samen met het water overal tussen komen en blijven hangen, als je met koud water afspoelt, heb je veel meer kans dat het zout in grote korrelvorm er in één keer wordt afgespoeld. ;)
 
Is geen gezeur, als je spoelt met warm water, los je het zout op, en kan het samen met het water overal tussen komen en blijven hangen, als je met koud water afspoelt, heb je veel meer kans dat het zout in grote korrelvorm er in één keer wordt afgespoeld. ;)
En koud water bevriest weer (pegelfiets)
 
Als je nou nooit meer je voorruit wilt krabben in de winter, gooi er dan met -5 ofzo een emmer kokend heet water overheen!
[me]smitjr garandeert dat je niet meer hoeft te krabben :P [/me]
 
Iedereen heb het hier over pekel :? :? :?

De gene die het topic starte had het over HAGEL .... je weet wel van die kei harde druppels water :P

zou niet weten waarom je die er niet met warm water af kan halen ??? zou trouwen ook niet weten waarom die met koud water niet zou gaan en zou ook niet weten waarom je het niet gewoon zou laten zitten , als je 50 meter gereden hebt is alles er af :X
 
Iedereen heb het hier over pekel :? :? :?

De gene die het topic starte had het over HAGEL .... je weet wel van die kei harde druppels water :P

zou niet weten waarom je die er niet met warm water af kan halen ??? zou trouwen ook niet weten waarom die met koud water niet zou gaan en zou ook niet weten waarom je het niet gewoon zou laten zitten , als je 50 meter gereden hebt is alles er af :X

Mja, in deze dagen ligt er ook een hoop pekel op de weg. Daar komt dan ook dat warme water overheen.
En dan gaat het echt overal tussenkruipen. En heet water gieten over wat iets wat waarschijnlijk bevroren is is nooit goed (zie bvb een autoruit)
 
Zout lost toch ook op in koud water? Ik zie ook het probleem niet. Ik heb wel eens een haarföhn gebruikt om m'n tankslot te ontdooien, misschien is dat een oplossing?
 
Zout lost toch ook op in koud water? Ik zie ook het probleem niet. Ik heb wel eens een haarföhn gebruikt om m'n tankslot te ontdooien, misschien is dat een oplossing?

Giet eens een lepe zout in een glas koud water en een lepel zout in een glas warm water :)
In warm water lost dat veel sneller op, dus tijdens het afspoelen is het al opgelost. Met koud water spoelt het er gewoon vanaf
 
Wat een onzin allemaal. Als het zout met warm beter oplost zou ik dat juist gebruiken. Spoelt het er lekker af. Gewoon wassen met heet water en een soppie. Daarna de tuinslang erop op alles af te spoelen zeem erover en klaar is Kees.

En warm water gevaarlijk? Ook onzin. Hoe warm denk je dat na het rijden alles is. En als je er dan koud water over gooit is het temperatuur verschil nog veel groter.

Nu we toch onzin verhalen ontkrachten. Sommige zeggen dat je je motor niet af mag spoelen als hij heet is na het rijden. Je blok zou kunnen scheuren... :?

Wat denk je dat er gebeurd als je door een plas rijd?
Precies!
Gewoon zelf nadenken mensen!
 
Is geen gezeur, als je spoelt met warm water, los je het zout op, en kan het samen met het water overal tussen komen en blijven hangen, als je met koud water afspoelt, heb je veel meer kans dat het zout in grote korrelvorm er in één keer wordt afgespoeld. ;)


Gewoon meer water gebruiken
 
Terug
Bovenaan Onderaan