Handvat topje verroest/scheef

Infucius

MF'er
24 sep 2005
78
0
Ik heb een klein mankementje dat ik graag had opgelost.
Niets technisch, puur carrosserie.
Aan het uiteinde van elk van mijn handvaten blijkt het handvat zelf vastgehouden met
een vijs. Het is echter zo dat, alhoewel het handvat recht staat, niet het handvat zelf
maar het uiteinde ( topje ) blijkt vastgemaakt met die vijs en het topje staat daarbij scheef op het handvat. Nu vraag ik me af ( ik kan beide topjes afvijzen ) of ik op één of andere manier andere topjes ( want ze zijn verroest ook ) daarop kan aanbrengen. Op een goede
manier uiteraard en dus mooi in lijn met het handvat zelf ( met gebruik van dezelfde techniek, met een vijs ). Is dit een gekend probleem? Ik zal later foto's posten indien nodig.
Het gaat over een Suzuki Bandit 600N.
 
Laatst bewerkt:
als ik het in het hollands vertaal heb je een stuurgewichtje dat scheefzit.
je wilt het opknappen en de constructie met boutjes houden, net als origineel.

waarschijnlijk is je motor een keer omgevallen, het steeltje van het gewichtje zal scheef zijn.
ik zou er niet teveel moeite aan besteden en bij een postorderfirma een stel kleurige nieuwe gewichtjes bestellen.
kost niet veel (voor een hollander) en ziet er kinky uit :}
 
En wat als je een nieuw binnenwerk moet hebben. Die van mij is namelijk afgebroken en die heb ik er beunachtig weer aan gezet. Echter heb nu regelmatig een slapende gashand. Toen ik het binnenwerk er uit had kreeg ik hem er niet goed weer in. Rubbertje met daar doorheen een draadeindje met om het rubbertje nog weer een metalen klemringetje. Het klemringetje ontbreekt nu bij mij. Ik wil nu een nieuw compleet setje er in hebben. Is daar een speciaal montagegereedschapsachtig iets voor nodig?(Fireblade "96)

Als iemand toevallig nog een compleet geval heeft liggen voor een clip on?
 
Ik zal vandaag foto's posten.
Ik hoop dat het stuurgewichtjes zijn zoals je zegt, die zijn makkelijk te bestellen en niet duur
als ik dat zo hoor. Enfin, we zien wel.
 
voor zover ik de uitleg goed begrijp gaat het inderdaad om stuurgewichtjes...

je kan die schroef gewoon losdraaien (niet helemaal, alleen zodat de rubberen klem-ring wat ontspant) en dan er helemaal uit trekken.
Dan koop je gewoon bij Hein Gericke of Louis oid een nieuw setje universele stuurgewichtjes (meestal is dat een heel setje met rubbers enz) en dan monteer je het terug gewoon.

piece of cake ;)


vb:
bij het aandraaien van de schroef/inbus vervorm je het rubber gedeelte, waardoor dit in je stuur vastklemt.

stuurewichtcarbonkoso.jpg
 
Foto's gemaakt maar upload loopt vertraging op ;o)
@Dawg:
Het stuurgewicht hangt vast aan een vijs.
Als ik die vijs losdraai komt er een 'ring' tevoorschijn.
In het handvat zelf zit een moer met iets rubber rond.
Nu de vijs is scheef getrokken, het ringetje verroest en het rubber stuk.
Als ik het goed begrijp draai ik de vijs los en trek het eruit.
Bestel universele stuurgewichtjes ( passen op elke motor ? ).
Krijg daarbij een nieuwe vijs, moer en ringetje.
Hoe monteer ik het dan precies ( heb het nog niet durven uittrekken dus kon zelf niet kijken )?
bij het aandraaien van de schroef/inbus vervorm je het rubber gedeelte, waardoor dit in je stuur vastklemt.
Dit begrijp ik namelijk niet helemaal.
 
Laatst bewerkt:
En de inbus draai ik in de moer in het handvat waar ik een nieuw rubbertje omheen doe?
Enig idee waar ik online universele bar-ends bestel? Liefst in Nederland/Belgie en omstreken. De kosten voor verscheping uit Engeland zijn me wat te duur. Lokale handelaar vraagt 50euro voor een setje |( .

Edit:
Heb het voor elkaar gekregen de boel op te kuisen.
Inderdaad fluitje van een cent.
Reden waarom ik zo verward was is omdat het rubber in één van de handvaten naar
achter was geduwd, en dit werd gecompenseerd met een moer..
In ieder geval, het ziet er erg netjes uit nu en daar ben ik tevreden mee :)

Nu moet ik nog enkel vinden waar ik een setje online kan bestellen.
 
Laatst bewerkt:
ik voor die dingen uit mijn hoofd ooit maar iets van 30-40 euro betaald orgineel suzuki (gsf600). Destijds bij Safe de onderdelen los besteld.
Ik zie ze soms ook nog wel eens goedkoop op marktplaats e.d. staan, bijv. van iemand die ze over heeft na het er opzetten van een superbike stuur.Mischien is dat wel de goedkoopste oplossing, hoewel er aftermarkt natuurlijk wel veel leukers te vinden is voor meer geld.

Ze gaan bij de bandit vind ik erg snel scheef zitten als je een beetje teveel op het uiteinde van het stuur leunt tijden het rijden. Dat schijnt ook door de constructie te komen van suzuki-bar ends die iets afwijkt van andere motoren (althans die van de bandit) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan