Harley Davidson Sport Glide, wie rijdt er een?

ben weer terug naar de Road King (Special); misschien omdat ik na drie jaar weer eens wat anders wil en misschien omdat ik de grotere en praktischer touring koffers mis, en de comfortabeler zithouding op lange afstanden en de windsplitter en de betere remmen; de RK heeft gelukkig ook de 'normale' zijstandaard en niet dat korte pookje dat alleen maar de grond in wil en, wat ik niet wist, de M8 in een touring heeft een in rubber opgehangen blok met één balansas en dat rijdt veel soepeler en stiller dan een M8 softail met twee balansassen met een ophanging direct aan het frame; de SG is merkbaar lichter en stuurt veel soepeler/makkelijker bij lage snelheden maar de weegschaal is bij mij toch weer uitgeslagen naar de RK waarbij ik moet opmerken dat ik 25000 prima probleemloze kilometers heb gereden met de SG; en daarom heb ik nog wat spulletjes voor een SG in de aanbieding
 
ben weer terug naar de Road King (Special); misschien omdat ik na drie jaar weer eens wat anders wil en misschien omdat ik de grotere en praktischer touring koffers mis, en de comfortabeler zithouding op lange afstanden en de windsplitter en de betere remmen; de RK heeft gelukkig ook de 'normale' zijstandaard en niet dat korte pookje dat alleen maar de grond in wil en, wat ik niet wist, de M8 in een touring heeft een in rubber opgehangen blok met één balansas en dat rijdt veel soepeler en stiller dan een M8 softail met twee balansassen met een ophanging direct aan het frame; de SG is merkbaar lichter en stuurt veel soepeler/makkelijker bij lage snelheden maar de weegschaal is bij mij toch weer uitgeslagen naar de RK waarbij ik moet opmerken dat ik 25000 prima probleemloze kilometers heb gereden met de SG; en daarom heb ik nog wat spulletjes voor een SG in de aanbieding
Ja RK is natuurlijk iets anders, maar voor mij geen RKS meer !
Mijn eerste HD was een Heritage 2007 en als je dan gewoon bent op een DUC M1100S dan is dat een traag log ding, daarom heb ik mij laten overhalen om een RKS met M8 te kopen(wat ik nog steeds een hele mooie ogende motor vind) ging vooruit maar vr mij te onhandig, vooral in het dagelijks verkeer, was een marteling!Dan maar een SG met het zelfde M8 blok wat ik tot nu toe(500KM)zeer goed vindbaar wie weet in de toekomst een RK?
Succes met je volgend aankoop!!!!!!
 
Is de nieuwe HD al besteld?
is geen nieuwe maar een paar jaar oude, staat al in de garage
IMG20221226101642.jpg
 
Afgelopen weekeinde mijn achterspatbord verwijderd. Veel roest, dus moet overgespoten. Het werkplaats handboek bij de hand, maar dat gaat vanaf modellen SG 2019... Mijn ouwe sok van 2018 valt daar buiten. Er is best wat veranderd in een jaar tijd: extra bouten en tot mijn verrassing de mededeling dat het achterlicht er af moet... Maar dat zit niet op de 2018 ;)
 
Afgelopen weekeinde mijn achterspatbord verwijderd. Veel roest, dus moet overgespoten. Het werkplaats handboek bij de hand, maar dat gaat vanaf modellen SG 2019... Mijn ouwe sok van 2018 valt daar buiten. Er is best wat veranderd in een jaar tijd: extra bouten en tot mijn verrassing de mededeling dat het achterlicht er af moet... Maar dat zit niet op de 2018 ;)
Best wel een beetje schandalig dat een motor in die prijsklasse zo roest
 
ben weer terug naar de Road King (Special); misschien omdat ik na drie jaar weer eens wat anders wil en misschien omdat ik de grotere en praktischer touring koffers mis, en de comfortabeler zithouding op lange afstanden en de windsplitter en de betere remmen; de RK heeft gelukkig ook de 'normale' zijstandaard en niet dat korte pookje dat alleen maar de grond in wil en, wat ik niet wist, de M8 in een touring heeft een in rubber opgehangen blok met één balansas en dat rijdt veel soepeler en stiller dan een M8 softail met twee balansassen met een ophanging direct aan het frame; de SG is merkbaar lichter en stuurt veel soepeler/makkelijker bij lage snelheden maar de weegschaal is bij mij toch weer uitgeslagen naar de RK waarbij ik moet opmerken dat ik 25000 prima probleemloze kilometers heb gereden met de SG; en daarom heb ik nog wat spulletjes voor een SG in de aanbieding
Wat zoal :)? Mijn vrouw heeft twee weken geleden een 2022 SG als vervanging van de Z900RS SE gekocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: RKS
Een zadel met rugsteun, klinkt luxe! En die risers, maken die het stuur ook hoger, of enkel dichter naar je toe? Dat laatste zou sowieso iets zijn waar mijn vrouw (is niet zo groot) profijt van kan hebben. En wellicht een J&H maar die zag ik er niet tussen 🤪
 
Een zadel met rugsteun, klinkt luxe! En die risers, maken die het stuur ook hoger, of enkel dichter naar je toe? Dat laatste zou sowieso iets zijn waar mijn vrouw (is niet zo groot) profijt van kan hebben. En wellicht een J&H maar die zag ik er niet tussen 🤪
Een zadel met rugsteun is heerlijk, het verhoogd het comfort en gaat het onderuit schuiven tegen waar ik veel last van had!
Gebogen risers maken het stuur hoger en dichter naar je toe een aanrader vind ik.
 

Bijlagen

  • IMG_2993.JPG
    IMG_2993.JPG
    289,1 KB · Weergaven: 19
Een zadel met rugsteun, klinkt luxe! En die risers, maken die het stuur ook hoger, of enkel dichter naar je toe? Dat laatste zou sowieso iets zijn waar mijn vrouw (is niet zo groot) profijt van kan hebben. En wellicht een J&H maar die zag ik er niet tussen 🤪
zadel met rugsteun heb ik niet, wel dus de risers en floorboards, de risers verhogen het stuur een beetje en brengen het ook iets dichterbij, het is maar een paar centimeter maar net genoeg om comfortabel te zitten en optisch blijft e.e.a. keurig in de juiste verhoudingen; gecombineerd met de floorboards geeft het betere ruimte voor je voeten; ik vond het in ieder geval een perfecte combinatie
Schermopname (249).png
IMG_20200613_123236.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan