Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je kent deze al
http://motorvitamine.eu/www.motorvitamine/index.php?topic=222.0
Voor de foto's moet je wel inloggen.
Vlakke zuigers. Heb ook nog een onstekingsmodule van Screamin' Eagle.
Maar daar hebben we het het weekend wel over....
Velgjes staan d'r goed! Krijg door je topic zin om pa's sportster ook maar een keertje onder het stof vandaan toveren.
Ga dan voor een MIKUNI HSR42 carb.
Mijn Buell is gisteren op de bank geweest: 100.1 PK en 122 Nm aan het wiel ~
Je kan ook nog wat prutsen met pakkingen om een hogere compressie te krijgen. Ik heb pakkingen van COMET gebruikt. Deze zijn van staal en ik kom op 1:12.
Het is de max iddAls ik de 883 koppen er zo opzet zit ik ook aan een dergelijk hoge compressie maar dat wordt toch wel afgeraden.
Na stevig rekenen en overleggen met diverse mensen ben ik tot het volgende besluit gekomen:
Er worden Wiseco zuigers besteld voor de standaard boring, kosten ca 300 euro
Waren de oude zuigers niet meer goed dan ?
set cilinders van Buell 1200CC en zuigers
ook een ontstekings unit van buell welke een andere vervroegingscurve heeft dan die van een 883
Die KB zuigers zijn goed maar hebben een overmaat, daarom moet de cilinder naar diezelfde overmaat worden opgeboord. Verder komen er de kosten van nieuwe zuigerveren bij, omdat de compressie te hoog wordt moeten de kopen worden aangepast hetgeen een dure grap is. De belangrijkste reden is dat de Wiseco zuigers hol zijn waardoor de compressie meteen goed is in combinatie met de standaard 883 koppen, dus voor een 300 euro plus een pakkingset klaar.
Ik heb hierna ook een 883 cilinder zuigerset over