Hello Kitty on the road again

Jawel, maar (nog) geen tijd -O-

@Kitty:

onderaan de startmotor zit een dikke draad, op een moertje.
als je daar een proeflampje op zet, andere einde gewoon op het frame, en je "start"
kan je twee conclusies trekken:

lampje brandt: startmotor stuk.

lampje brandt niet: relais stuk.

een proeflampje is gewoon een lampje met een draad eraan.
Ziet eruit als een soort schroevedraaier met een draad eraan en eventueel een krokodillebek klemmetje.
 
Laatst bewerkt:
De accu was getest en goed bevonden.

Als je startrelais alleen klikt en je gaat met starthulp starten moet de startmotor gaan draaien.
Als een accu helemaal dood is, klikt ook het startrelais niet.
 
Dat klopt maar een accu die er tegenaanzit kan zorgen dat het relais wel werkt maar toch de startmotor niet rond krijgt. Geloof me ik heb het ervaren. Na 2 dagen sleutelen bleek het toch de accu te zijn. Maar goed als hij getest is met de juiste apparatuur dan kun je de accu wegstrepen.

Het is altijd weer een verrassing. :(
 
Klopt niet helemaal,

het kan zijn dat de accu simpel weg de drempelspanning niet haalt en dan klikt je startrelais wel.
Weet even niet zeker of een GW een ontlasterrelais heeft, maar die kan blijven kleven als de accu te lang "leeg" geweest is.
Heb ik met mijn BMW ook gehad.
Het kan zijn dat je dan na het opladen even een paar tikken op dat relais moet geven voordat je startmotor rond wil gaan.
 
Klopt niet helemaal,

het kan zijn dat de accu simpel weg de drempelspanning niet haalt en dan klikt je startrelais wel.
Weet even niet zeker of een GW een ontlasterrelais heeft, maar die kan blijven kleven als de accu te lang "leeg" geweest is.
Heb ik met mijn BMW ook gehad.
Het kan zijn dat je dan na het opladen even een paar tikken op dat relais moet geven voordat je startmotor rond wil gaan.
:^

Accu meten met multimeter is niet voldoende, hij moet getest worden met zo'n "diepontlaad"apparaat, die de afname tijdens het starten kan testen, dus echt volle power afnemen. Dan mag'ie niet onder een bepaalde waarde komen.
 
Kan even kijken of ik vandaag een gaatje kan vinden, ben redelijk in de buurt en heb toevallig :P een multimeter in mijn tas zitten, dus kan even de startknop meettest uitvoeren. Weet nog niet zeker of het gaat lukken, maar zal het wel even proberen.
 
zie je bericht tegemoet ;)

je mag ook onderweg even afslag 10 pakken ;) staat de sidebike op de parkeerplaats
 
Afslag 10 niet langsgekomen; ik rijd niet via de A7.
moest ook op tijd thuis zijn. :X

Zoals CB inmiddels verraden heeft, was de startmotor overleden.
(tip voor de sleutelaars: truuk met het proeflampje)

Dit al verwachtend had ik uit de privé voorraad een andere meegenomen en heb die voorlopig op het span geschroefd.

Kitty kan weer rijden :)
 
Laatst bewerkt:
Zoals CB inmiddels verraden heeft, was de startmotor overleden.
(tip voor de sleutelaars: truuk met het proeflampje)

Dit al verwachtend had ik uit de privé voorraad een andere meegenomen en heb die voorlopig op het span geschroefd.

Kitty kan weer rijden :)



Ootje :} goede daad weer verricht voor vandaag!

En @ CB: Was ik dan zo duf? Net thuis maar de Sidebike is me niet opgevallen :?
 
Ootje :} goede daad weer verricht voor vandaag!

En @ CB: Was ik dan zo duf? Net thuis maar de Sidebike is me niet opgevallen :?

Yup, denk dat je duf bent, sidebike stond er toch echt. ;) Maar als je net thuis bent, zijn we elkaar net misgelopen denk ik. Heb de halve ochtend op de planning rond gebanjerd en een deel van de middag
 
Terug
Bovenaan Onderaan