Helmen

welk merk helm gebruik je nu?

  • Schuberth

    Stemmen: 6 7,8%
  • Shoei

    Stemmen: 21 27,3%
  • Arai

    Stemmen: 15 19,5%
  • FM

    Stemmen: 0 0,0%
  • Bell

    Stemmen: 0 0,0%
  • Bieffe

    Stemmen: 0 0,0%
  • Een ander merk

    Stemmen: 32 41,6%
  • Ik heb geen helm nodig, m'n hoofd is hard zat

    Stemmen: 3 3,9%

  • Totaal aantal stemmers
    77

cloudstormer

MF'er
5 feb 2006
61
0
Rotterdam
Ik heb van m'n broer een Shoei overgenomen, past perfect, alleen de herrie.... Niet te harden, zelfs niet met mijn op maar gegoten oorplastieken.
Voorheen had ik een BMW systeemhelm. Zat goed, niet veel last van herrie, helaas verpatst toen ik dacht voorgoed te stoppen met motorrijden.
Ik heb een nogal smalle kop, type Friesland.
Vraag: wie heeft goede ervaringen met welke helm, qua pasvorm en qua herrie?
 
ik heb een schuberth. over het algemeen behoorlijk stil, maar als ik iets een scheve bek trek neemt het suizen al toe.

kortom, niet alleen het merk is bepalend, maar ook je kop. eigenlijk is iedere combinatie kop-helm te uniek om in zijn algemeenheid iets zinnigs te zeggen.
 
Shark S500 AIR

foto's:
Shark S 500 air

Maakt ook wel aardig kabaal denk ik ... ik heb nog maar weinig opgehad om te vergelijken (Een HJC, zelfde geluid)
Maar ik hoor m'n pijpen graag :)

Succes met de keuze en probeer altijd proef te rijden met de helm die je wil kopen.
 
BikerBorg heeft deze:
full


Zit perfect, pinlockje er in laten zetten en is mooi stil; geen irritant geruis whatsoever.
 
Ik heb van m'n broer een Shoei overgenomen, past perfect, alleen de herrie.... Niet te harden, zelfs niet met mijn op maar gegoten oorplastieken.
Voorheen had ik een BMW systeemhelm. Zat goed, niet veel last van herrie, helaas verpatst toen ik dacht voorgoed te stoppen met motorrijden.
Ik heb een nogal smalle kop, type Friesland.
Vraag: wie heeft goede ervaringen met welke helm, qua pasvorm en qua herrie?


Er is niet een bepaald merk/type dat per se stil is.
Is de combinatie van jouw hoofd, je motor (scherm, kuip) en de helm.

De BMW-helm is vergelijkbaar met Schuberth, waarbij de laatste iets goedkoper is.
Schuberth staat wel bekend als stilste...

Op wat voor motor gebruik je m?
 
Er is niet een bepaald merk/type dat per se stil is.
Is de combinatie van jouw hoofd, je motor (scherm, kuip) en de helm.

De BMW-helm is vergelijkbaar met Schuberth, waarbij de laatste iets goedkoper is.
Schuberth staat wel bekend als stilste...

Op wat voor motor gebruik je m?

soes gs500e met ruitje. Daar heb ik trouwens wel het idee bij dat dit ruitje het gebulder doet toenemen.
 
Alle reageerders trouwens bedankt, ik ga eens kijken bij Schuberth's en kijk ook denk ik naar de Arai. Of misschien nog wat meer adviezen?
 
Ik heb van m'n broer een Shoei overgenomen, past perfect, alleen de herrie.... Niet te harden, zelfs niet met mijn op maat gegoten oorplastieken.
Voorheen had ik een BMW systeemhelm. Zat goed, niet veel last van herrie, helaas verpatst toen ik dacht voorgoed te stoppen met motorrijden.
Ik heb een nogal smalle kop, type Friesland (smal en lang), daar kwam mijn vader vandaan.
Vraag: wie heeft goede ervaringen met welke helm, qua pasvorm en qua herrie?
 
Ik heb een Lazer, goede pasvorm en uitneembare bekleding voor schoon te maken.
Niet te duur in vergelijking met andere merken met uitneembare voering en standaard pin-lock.
Geluid is afhankelijk van het weer, over het algemeen redelijk stil maar als het een beetje begint te waaien is hij ineens heel lawaaiig.
Vreemd genoeg is dat niet het geval als je bij normale wind hard gaat rijden (200+) :?
Binnenkort van het werk nieuwe optoplatieken en de oude zijn nog ruim een jaar te gebruiken, heb ik 2 setjes en dan eens kijken of dat beter is.
 
Er zijn uiteraard meer en minder lawaaiïge helmen.
Maar het grootste verschil in geluid maakt de pasvorm. Een helm die strak zit maakt simpelweg minder lawaai.
 
Terug
Bovenaan Onderaan