Helmsuggesties naked bike

Motorzotje

MF'er
15 apr 2013
116
26
Heule
Hallo iedereen. Ik heb de laatste tijd redelijk wat last van men oren na het rijden met men Speed Triple. Ik gebruik nochtans oordopjes. Ik denk dat het vooral men helm is die aan vervanging toe is. Ik gebruik nu een Arai rx7-corsair Hayden Replica :9~ Ik vind dit nog altijd aan prachtige helm. Is nu reeds een 12 jaar oud :X Maar ik heb enorm veel last van turbulenties en windgeruis. Hebben jullie suggesties voor een comfortabele en vooral stille helm die vooral geschikt is voor een naked?

Alvast bedankt
 
Geschiktheid van een helm is niet gekoppeld aan een model motor, maar aan een model hoofd.
Daarbij komen gebruikerseisen, zoals: zo stil mogelijk.

Passen.
 
De meeste motorzaken zullen je ook zonder problemen test laten rijden met verschillende helmen.
Kijk ook eens naar Schuberth, ben ik zelf wel tevreden over.
 
Stille helm is een slecht ventilerende helm. Dit is gewoon een axioma. En dat resulteert in een beslagen vizier en gebrek aan verse lucht. Als je meer stilte wil, dan raad ik aan een balaclava onder je helm aan te doen.
 
Rij ook met een arai, maar zover ik weet moet je een normaal type helm, om de 5jaar vervangen en sommige types, ligt aan de samenstelling van de materialen om de 8-10 jaar.
Rij ook met oordoppen, maar een helm die goed geventileerd is, zal normaal wel iets meer lawaai maken.
 
Stille helm is een slecht ventilerende helm. Dit is gewoon een axioma. En dat resulteert in een beslagen vizier en gebrek aan verse lucht. Als je meer stilte wil, dan raad ik aan een balaclava onder je helm aan te doen.
Een wat dikkere helmmuts helpt ook tegen windruis, inderdaad! Maar ik heb een hele stille helm, een Shubert R1en die ventileert heel goed dus niet alle stille helmen ventileren slecht hoor! Samen met een paar schuimdopjes van de Hema werkt het prima. Heel stil wordt het nooit natuurlijk. Premier heeft nu een nieuwe geruisarme helm ontwikkeld, de Vyrus voor 199,- euro!! . Wellicht is dit iets voor mensen die een geruisarme helm zoeken. Mijn vorige helm was ook Premier en die was al behoorlijk stil, dus die nieuwe zou best eens een toppertje kunnen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan