Hoi,
Ik heb een gsx-r 600 K1 en ik dacht laatst dat mijn ketting en tandwielen vervangen moesten worden omdat ik een heel strak en een best wel los punt had. en ik hoorde een raar rateld geluid als aan het rijden was.
nu ging ik hem net nog een keer controleren en merkte ik dat ik mijn achter tandwiel van links naar rechts kon bewegen net alsof die los zit van mijn velg. en het was niet een paar mm maar eerder 1 á 2 cm.
ook zag ik dat er aan de kant van het tandwiel waar je as van je velg zit een rubber ringetje half los er uit hangt en gebroken is.
Kan iemand mij vertellen wat er precies is en hoe het te repareren is?
en of er misschien dingen zijn beschadigd bij het voorste kettingwiel?
in ieder geval alvast heel erg bedankt.
Mvg,
Vincent
als je achter de band staat kan je het tandwiel naar links bewegen en weer terug. dus kantelen. wat zijn transmissierubbers?
maar heb ik mijn tandwielen en ketting niet al kapot gereden?
ik hoor ook een ratel geluidje bij het voorste kettingwiel is daar ook iets kapot dan?
Filmpje is nog duidelijker...
Maar óf je wiellager is overleden of je "transmissie"rubbers zijn versleten. Hoe dan ook. Wiel eruit en ff langs de motorzaak die kunnen er mooi een nieuw lager in drukken en eventueel die rubbers meegeven/bestellen.
Is het misschien niet slimmer om hem met een aanhanger naar een motorzaak te brengen zodat ze meteen een nieuwe kettingset er op kunnen zetten? en als er bij het voorste kettingwiel nog dingen kapot zijn dat ze die ook repareren?
Ik ben eigenlijk wel van het zelf doen want vind de uurlonen belachelijk duur en je betaald bij een motorzaak veel te veel voor je onderdelen. maar ik denk dat ik problemen ga krijgen met het los draaien van bouten. en ik snap niet hoe ik die lager er uit en de nieuwe er in krijg?
Transmissiedempers vervangen... dat je het onderhoud durft te noemen
Wiel eruit halen
Tandwielopnemer eruit pakken
Rubbers eruit pakken
Rubbers erin drukken
Tandwielopnemer in wiel drukken
Wiel monteren
,maar wel goed opletten dat alle afstands houders etc, in de goede volgorde er terug opgezet worden.
En vergeet niet de remklauw te demonteren(is makkelijker bij het terugplaatsen v/h wiel)
Maarre nu is het ff geleden dat ik aan een K model heb gezeten maar zat de remklauw niet in zo'n blok met houder erom heen? En viel die niet vanzelf los als je de as eruit trok?