Help: nieuwe 600 of 2de hands twin?

Ik vind de stelling een 1000 is gevaarlijker dan een 600 allang niet meer opgaan. Sterker nog, een R6 lijkt mij gevaarlijker voor iemand die zo denkt. Het verschil zit'm alleen in het motorblok. Bij een 600 wordt je gepushed om hoog in je toeren te zitten dus ook hoog in je snelheid. Dat laat je op je R1 wel.

Juist om die redenen zou ik voor de 636 gaan. Voel je je niet zo gepushed want die kan altijd wat. De 2003 R6 lijkt me helemaal nix. Kan niet anders dan nerveus als de pest zjn. Nog sneller en nog lichter. Vind het nu al geen reet aan. Maar goed, ik wil alleen duidelijk maken dat jouw vergelijking mijn inziens niet meer opgaat voor de huidige motoren.
R6 is zooo leuk

ben zeer benieuwd naar de 2003
 
Die 636 kan ik gewoon bijhouden met een 2000 R6,sterker nog...op top loop ik in!
Zelfs achter een R1 blijf ik plakken,dus ga voor die nieuwe R6 :9 (wil ik ook wel)
De geruchten gaan dat dat een knaller wordt!
Is dat ding van jou helemaal standaard? Geloof er niet zo veel van maar ben wel benieuwd wat er aan gedaan is :) .
 
Op maandag 22 juli 2002 11:59 schreef Jamez_Joint het volgende:
Ik vind de stelling een 1000 is gevaarlijker dan een 600 allang niet meer opgaan. Sterker nog, een R6 lijkt mij gevaarlijker voor iemand die zo denkt. Het verschil zit'm alleen in het motorblok. Bij een 600 wordt je gepushed om hoog in je toeren te zitten dus ook hoog in je snelheid. Dat laat je op je R1 wel.
...

Dat vind ik het mooie van een 600. Als ik relatief rustig aan wil doen houd ik hem tussen de 8000-10000 rpm. Dat gaat een 600 ook al lekker af. Wil ik verder dan gaat het richting rode gebied. Met een 1000 zal het vermogen in mijn geval eerder tegen dan meewerken. Omdat je in het middengebied al net zo veel trekkracht en vermogen beschikbaar hebt als met een 600 bij hoge toeren.

Op maandag 22 juli 2002 11:40 schreef Soesoeki het volgende:
1,93 meter en dan op een 748 :?
doe je dan wel eerst wat yoga oefeningen ;)

En om nog even terug te komen op de zithouding op een 748. Mijn knieen passen netjes in de uitsparingen van de tank. Ook kom ik niet op de rand van de kuip. Verder staat het stuur relatief ver weg van het zitje. De huidige R6 daarentegen heeft het stuur dichtbij staan, waardoor je met mijn lengte al snel in een onnatuurlijke houding zit. Terwijl ik op de huidige GSX-R600 wel weer voldoende ruimte heb.

Op maandag 22 juli 2002 12:12 schreef DeGroteMuis het volgende:
Haal maar die 748...
Doe je toch wel, als ik een beetje tussen de regels doorlees...

[standaard-antwoord-modus]
Ga gewoon eens lekker :] op de fietsen die je leuk vindt en neem die fiets die je het meest bevalt (binnen budget, natuurlijk)... Nieuw of 2 de hands boeit dan niet zo... Beter iets waar je veel fun mee hebt & wat je óf meer kost óf minder lang meegaat dan een fiets die je minder fun geeft, maar wel goedkoop & nieuw is...

Als ik het zo zie, wordt dat voor jou dus een gebruikte 748... :)
[/standaard-antwoord-modus]

De kilometerstand is voor mij het bezwaar. Voor de rest zou ik absoluut voor de 748 gaan. Maar ook op een 600 4 cilinder zal ik absoluut plezier beleven. Dat weet ik 100% zeker.
 
Is dat ding van jou helemaal standaard? Geloof er niet zo veel van maar ben wel benieuwd wat er aan gedaan is :) .
Ja,bijna standaard op een einddemper na dan.
En ik heb ook een R1,maar de R6 is veeel meer fun.
Mensen die een R1 sneller vinden,kunnen niet rijden!
OK,de R1 heeft veel meer koppel en is schakellui te rijden,maar eenmaal op toeren is de R6 de te kloppen fiets!
Mits het niet alleen maar rechtdoor gaat.
Later remmen en eerder op het gas,daar pak je meters mee!
 
Als ik jou was zou ik ook eens even uitzoeken wat één en ander bij de verzekering kost. Een 748 zou wel eens gruwelijk duur kunnen zijn als je hem all-risk wilt verzekeren (lijkt me wel toch :? ) omdat de eventueel te vervangen onderdelen ook gruwelijk duur zijn. En in het onderhoud is ie ook al niet erg goedkoop. Ik weet het ook niet precies, maar ik zou het even uitzoeken voor je de keuze maakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan