Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.338
10.951
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
IMAG1653.jpg

Buurman van een paar huizen verder ruimde op.. kwam met een zak gereedschap aan.
( ben d'r gek op! )
Iemand enig idee wat dit zijn ? ( soort van lepel, en een... tap (? ) )
1354440-517dd5ce14afb4c8a16bb2f3dc91333a.jpg

Leuk spul verder, engelse maten , gedore doppen.. mag niet klagen.
En een merk=fijn-metaal boorkop.. Die ligt al in de ultrasoon :)
 

Bijlagen

  • IMAG1654.jpg
    IMAG1654.jpg
    936,4 KB · Weergaven: 23
Er zijn wel voorbeelden (ik dacht in het sleutelplek topic, anders eigen topic), waar men de brug in de betonnen vloer heeft weggewerkt. Dan heb je best of both worlds. Is dan wel lekker om een brug te hebben die wat verder omhoog kan (die van mij kan tot 80 cm, maar dat is 60 cm als je hem vlak met de vloer zou leggen).
Ingraven, het is een klote klus ( vooral als het beton géén zin heeft.. )
Maar.. zo de moeite..

( heb hem zelf zo ingegraven dat er een auto bovenop kan staan.)

De enige máár.. kijk even naar je hoogte die je overhoud, heb bij mij nog eens een iets grotere ( langere )
hef cylinder nodig.. ( er zat al een vervangende onder, die korter is als origineel )

Voordeel is ook, dat je hem voor meerdere doeleinde kan gebruiken ( zaagtafel ), zwaar materiaal van de grond tillen.. ect..
Het is ( vind ik ) , echt een aanwinst in je werkplaats als je meer doet als alleen parkeren.

In de vloer zou ook zeker gebeuren bij bouw van een nieuwe garage, alleen nu bij een bestaande betonvloer zie ik dat minder zitten.
Ik red me nog wel met op de grond rondkruipen ... *D:+
 
Bekijk bijlage 1354439
Buurman van een paar huizen verder ruimde op.. kwam met een zak gereedschap aan.
( ben d'r gek op! )
Iemand enig idee wat dit zijn ? ( soort van lepel, en een... tap (? ) )
1354440-517dd5ce14afb4c8a16bb2f3dc91333a.jpg

Leuk spul verder, engelse maten , gedore doppen.. mag niet klagen.
En een merk=fijn-metaal boorkop.. Die ligt al in de ultrasoon :)
verstelbare ruimer en een schraapstaal
 
Staat dat een beetje stabiel, en wat is het merk alk vragen mag.

Ik vind van wel. Achter staat de brug op gegoten wielen en voor op zwenkwielen zodat de brug redelijk makkelijk te verplaatsen is. Wanneer je hem op de plek hebt, kun je met twee schroeven de voorkant optillen zodat de zwenkwielen loskomen. Ik heb nog wel gehad dat als ik mijn Wildstar er te rustig op drukte, dat de brug nog naar voren schoof. Met een beetje gang gaat het prima.

Er zit een voorwielklem bij. Deze moet je van te voren even goed uitlijnen dat je motor in het midden staat. Op zich is dit voldoende om de motor even rechtop te laten staan, maar ik zou er zonder verdere bevestigingspunten niet mee gaan sleutelen. Ik heb er een mini liftje bij gekocht en daarmee staat de motor muurvast. Dan is het ook mogelijk om het achterwiel te demonteren.

Ik heb de versie die hydraulisch en pneumatisch kan tillen, maar als je geen compressor hebt met groot vat, waaronder ik, heeft deze er moeite mee de tafel met motor helemaal omhoog te krijgen. Dan moet de pomp tussendoor wel bijpompen. En met het voetje valt het mij helemaal nog niet tegen hoe snel alles omhoog gaat.

Voor hobbygebruik vind ik hem dus prima, maar er zullen vast betere exemplaren te koop zijn. En dan zou ik er één met een elektromotor kopen. Maar in deze prijsklasse doet hij wat ik er van verwacht.

Het is trouwens een Mammuth heftafel en ik heb hem bij kippersrijssen.nl gekocht.

Mini motorlift MW 50 500kg
Motorheftafel MW 400 450kg EXTRA LANG hydraulisch en pneumatisch
 
Ik vind van wel. Achter staat de brug op gegoten wielen en voor op zwenkwielen zodat de brug redelijk makkelijk te verplaatsen is. Wanneer je hem op de plek hebt, kun je met twee schroeven de voorkant optillen zodat de zwenkwielen loskomen. Ik heb nog wel gehad dat als ik mijn Wildstar er te rustig op drukte, dat de brug nog naar voren schoof. Met een beetje gang gaat het prima.

Er zit een voorwielklem bij. Deze moet je van te voren even goed uitlijnen dat je motor in het midden staat. Op zich is dit voldoende om de motor even rechtop te laten staan, maar ik zou er zonder verdere bevestigingspunten niet mee gaan sleutelen. Ik heb er een mini liftje bij gekocht en daarmee staat de motor muurvast. Dan is het ook mogelijk om het achterwiel te demonteren.

Ik heb de versie die hydraulisch en pneumatisch kan tillen, maar als je geen compressor hebt met groot vat, waaronder ik, heeft deze er moeite mee de tafel met motor helemaal omhoog te krijgen. Dan moet de pomp tussendoor wel bijpompen. En met het voetje valt het mij helemaal nog niet tegen hoe snel alles omhoog gaat.

Voor hobbygebruik vind ik hem dus prima, maar er zullen vast betere exemplaren te koop zijn. En dan zou ik er één met een elektromotor kopen. Maar in deze prijsklasse doet hij wat ik er van verwacht.

Het is trouwens een Mammuth heftafel en ik heb hem bij kippersrijssen.nl gekocht.

Mini motorlift MW 50 500kg
Motorheftafel MW 400 450kg EXTRA LANG hydraulisch en pneumatisch

Bedankt voor de informatie, ben al tijden aan het kijken naar een hefbrug en dit is voor mij niet zo ver rijden.
 
Goedendag heren,

Ik ben op zoek voor mijn cbr-project naar 2 stukken gereedschap.

De 07908-4690003
om de swingarm lock nuts los te kunnen maken.
07908-4690003-2T.jpg


en de 07vma-mbb0100/07vma-mbb0101
om de engine lock nuts open te maken.

s-l300.jpg


Iemand deze liggen om te lenen/huren/kopen?
Ik kan ze wel vinden via ebay en chinese sites,
cmsnl heeft ze ook (orgineel maar de hoofdprijs).

Mocht iemand ze hebben hoor ik het graag, anders wordt het via ebay bestellen.
 
Kleurtemperatuur!! Hoge kleurtemperatuur 5000 - 6000 is koud blauwachtig licht, lage waarde 2700 - 3000 is warm geelachtig licht. ik hou wel van 3000, maar is persoonlijk.

CRI waarde of Ra waarde, of kleurechtheid. Hoger getal is betere kleurweergave, maar kost ook meer. Zeker niet onder de 80 nemen >90 is super maar slecht verkrijgbaar in panelen of kost de bom.

Vermogen. Niet vergelijkbaar met TL, maar de 70% besparing die ze beloven is serieus gelogen ;) Meer vermogen en evt. kunnen dimmen is echt fijn!!

Niet blindstaren op branduren en dat soort zaken, is de ver van mijn bed show, eerder kijken naar goede voedingen die erin zitten of naar de afdichting tegen stof ofzo. Hangt er allemaal vanaf wat je wil, er is in ieder geval heel veel te kiezen en te willen als je goed kijkt.

Zoiets.... Maar in dit topic of het vorige gereedschapstopic is er best uitgebreid over geschreven.... even zoeken dus:t

Later,

Loek

PS. Laat even weten welke het geworden zijn t.z.t.
Uiteindelijk voor deze gekozen:
6500K
Noxion LED Armatuur Waterdicht Standaard 120cm 6500K 3900lm | Vervangt 2x36W | Lampdirect
 
Goedendag heren,

Ik ben op zoek voor mijn cbr-project naar 2 stukken gereedschap.

De 07908-4690003
om de swingarm lock nuts los te kunnen maken.
Bekijk bijlage 1354756

en de 07vma-mbb0100/07vma-mbb0101
om de engine lock nuts open te maken.

Bekijk bijlage 1354757

Iemand deze liggen om te lenen/huren/kopen?
Ik kan ze wel vinden via ebay en chinese sites,
cmsnl heeft ze ook (orgineel maar de hoofdprijs).

Mocht iemand ze hebben hoor ik het graag, anders wordt het via ebay bestellen.
Ze zijn inderdaad erg prijzig.
Voor incidenteel gebruik kan je ook een paar oude doppen uit een doppenset verslijpen, dat werkt prima.
 
Goedendag heren,

Ik ben op zoek voor mijn cbr-project naar 2 stukken gereedschap.

De 07908-4690003
om de swingarm lock nuts los te kunnen maken.
Bekijk bijlage 1354756

en de 07vma-mbb0100/07vma-mbb0101
om de engine lock nuts open te maken.

Bekijk bijlage 1354757

Iemand deze liggen om te lenen/huren/kopen?
Ik kan ze wel vinden via ebay en chinese sites,
cmsnl heeft ze ook (orgineel maar de hoofdprijs).

Mocht iemand ze hebben hoor ik het graag, anders wordt het via ebay bestellen.

heb ze wel te koop, weet niet wat ze op Egay doen ;) maar is die bovenste deze maat:
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    14,7 KB · Weergaven: 10
Beste,
Ik ben op zoek naar een nieuwe multimeter. Ik heb jaren gewerkt met een goedkoop Aldi/Lidl ding, maar nu is deze overleden.
Graag zou ik nu een iets degelijker model kopen.
Als ik op internet zoek, kom ik multimeters tegen van 15 tot 1000 euro. Ik heb een budget van 100 à 150 euro.
Ik wil er enkel mee aan motorfietsen werken, maar weet niet goed waar ik op moet letten.
Met welke modellen of merken hebben jullie goede of slechte ervaringen?
Alvast bedankt.
 
Ik heb deze:

Nog niet zo lang, maar hij krijgt goede reviews, en kan een hoop. Ik zag laatst dat Edd China ook Uni-T gebruikt.
Ik heb ook gelijk een UT210E, UT18C en een collectie meetsnoeren gekocht, en er een mooie meetkoffer van gemaakt.

2019-02-24_11-05-16.JPG
 
Laatst bewerkt:
Buurman was nog verder het opruimen,
Splinternieuwe tap sets , die volkel set zat nog -in het vet-
De kleine tapsets pakte ik ook voor de eerste keer uit.

* lieve buurman * :)

1356184-4f159c091cf7165f219c29b289899753.jpg


Ook zelf in de Lidl nog eens wat gekocht, wat compressor aansluitingen voor een hobby projectje.
( kapot slijpen doe je sneller met iets wat niet zoveel geld kost ;p )

1356185-072208e39a51e9a59823a48a264d4b4a.jpg
 

Bijlagen

  • IMAG1659.jpg
    IMAG1659.jpg
    132 KB · Weergaven: 17
  • IMAG1660.jpg
    IMAG1660.jpg
    143 KB · Weergaven: 17
ik heb die verstelbare ruimers nooit goed begrepen, een ruimer is er toch voor om een gat zuiver aan de maat te krijgen ?
dus b..v. 9,8 mm boren en dan 10 mm ruimen.
maar als hij verstelbaar is, hoe weet ik dan of hij goed zuiver op 10 mm is afgesteld ?

Ik weet niet wat het exacte doel is van een verstelbare ruimer, wel heb ik m een keer kunnen gebruiken om een gat in een achterbrug schoon te ruimen, omdat de lagerbus die er in zat vast gerot zat, sporen had achter gelaten bij de demontage.. :) De exacte ruimer voor het gat had ik niet, de verstelbare ruimer wel.
 
ik heb die verstelbare ruimers nooit goed begrepen, een ruimer is er toch voor om een gat zuiver aan de maat te krijgen ?
dus b..v. 9,8 mm boren en dan 10 mm ruimen.
maar als hij verstelbaar is, hoe weet ik dan of hij goed zuiver op 10 mm is afgesteld ?
als je niet precies 10mm nodig hebt ..... dan :)
heb ze zelf ook maar weinig gebruikt, op oude verpakkingsmachines die juist wat moesten rammelen :P
 
"Oppassen" met die koppelingen, afhankelijk van de druk waar je ze op wilt gebruiken. Maximum werkdruk is niet bepaald hoog met 6,3 bar, heb ze daarom iedere keer laten liggen :)

Ik * gok* dat ze doelen op het parkside gereedschap, dat staat allemaal op 6,3 max.

Heb hier ook een paar -dure- merkkoppelingen liggen, ..
Heb zo het blauwe vermoeden dat die productie bandjes niet heel erg veel uit elkaar liggen :)
 
ik heb die verstelbare ruimers nooit goed begrepen, een ruimer is er toch voor om een gat zuiver aan de maat te krijgen ?
dus b..v. 9,8 mm boren en dan 10 mm ruimen.
maar als hij verstelbaar is, hoe weet ik dan of hij goed zuiver op 10 mm is afgesteld ?
Als je een halve mm uit een bus moet halen, ga je dan eerst boren? Bijvoorbeeld klepgeleiders die ondermaats geboord zijn. Voor een std ruimer is dat meestal teveel. Verstelbare ruimers zijn ook ideaal om twee bussen te ruimen die decimeters uit elkaar liggen. Dan kan je centreren op het uitstekende deel. Wil je een perspassing, een glijpassing? H7 is mooi maar niet alles mot H7 zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan