En clignoteurs ipv......
Ik denk het niet. Ik sta in de realiteit, ik erken en herken verantwoordelijkheden en je wil als werknemer op de werkvloer eigenlijk liever niet werken in een bedrijf dat het niet zo nauw neemt.Je bent inderdaad aardig geindoctrineerd...
Ik denk het niet. Ik sta in de realiteit, ik erken en herken verantwoordelijkheden en je wil als werknemer op de werkvloer eigenlijk liever niet werken in een bedrijf dat het niet zo nauw neemt.
En laat ik ondanks mijn post toch ook redelijk kritisch zijn voor de verstikkende werking van regelneverij.
Maar welke idioot doet zijn mensen werken zonder opleiding met materiaal waarvan de wetgeving vereist dat er een opleiding verplicht is ?
Je stuurt toch ook geen mensen de baan op met een vrachtwagen of auto als ze niet het geschikte rijbewijs hebben? Ook al weet je dat sommigen best wel al kunnen rijden ( Max Verstappen ooit).
Ik heb helaas in mijn werktijd weet van een dodelijke ongeval met een schaarlift. En dat is verschrikkelijk, maar dan is op z'n minst de werknemer in de schaarlift die er in dat geval echt niets kon aan doen, een stuk beschermd dat hij opgeleid was en niet zomaar in dat ding rondreed en kan de werkgever aantonen dat hij de verplichte stappen heeft gezet.
Vergelijk het met een auto ongeval : Je wil naar verantwoordelijkheden toe echt geen ongeval veroorzaken, waar jij een auto bestuurde zonder geldig rijbewijs.
Nee ik ben niet onder de indruk van je statement dat ik geindoctrineerd ben. Zoiets heet gewoon verantwoordelijkheden nemen, naar je medewerkers, hun gezin,jezelf, je gezin. Dat is ook de reden dat ik gedegouteerd ben als ik las dat een officieel erkend opleidingsbedrijf zo lichtzinnig omgaat met een opleiding voor een veiligheidsfunctie
Nee en een rijbewijs voorkomt duidelijk ook geen dodelijk ongeval. tochOk.
Maar een certificaat voorkomt dus niet een dodelijk ongeval?
OK, Jij vindt dat jij dat zelf goed kan inschatten.... ( ik trek het alvast niet in twijfel en dat meen ik eerlijk). Maar vind jij ook dat alle anderen rond jou die hiermee rondrijden dat ook allemaal zo goed inschatten, zodat iedereen in de buurt even in de heftruck of hoogtewerker hopt ? Ik hoor hier andere signalen.Ik wil juist wel werken in een bedrijf dat het niet zo nauw neemt, omdat ik denk dat ik het zelf goed in kan schatten.
En anders dan een autorijbewijs moet ik voor de heftruck elke 5 jaar op herhaling. Er wordt mij daar niks nieuws geleerd, het is zinloze tijd voor mij. Gelukkig wel betaald.
En dan nog (bij ons) het grijze gebied van de heftruck opzich.
Werkplaatstakel (zo'n grote aan het plafond) mag iedereen gebruiken.
Pompwagen of elektrische stapelaar mag iedereen gebruiken.
Dan hebben we sinds een paar jaar een elektrische stapelaar met een plank vanachter waar je op moet staan die mag ook iedereen gebruiken.
Als er een stoel op zit en een echt stuur dan mag het ineens niet meer en dien je een certificaat te hebben.
Dan hebben wij nog verschillende tractoren staan met aanbouwwerktuigen. Persen, maaiers, hakselaars. Allemaal machines waar je snel de dood in kunt vinden. Mag ik allemaal zonder certificaat of wat dan ook gebruiken.
Aan een tractor mag ik dan ook nog een hefmast maken, dan is het in feite een heftruck. Mag zonder certificaat gebruikt worden.
Het lijkt of ze maar wat verzinnen bij de arbo. Logisch vind ik het niet zo.
Yes, groot gelijk. Ik hou erover op , mijn excusesOntopic!
OK, Jij vindt dat jij dat zelf goed kan inschatten.... ( ik trek het alvast niet in twijfel en dat meen ik eerlijk). Maar vind jij ook dat alle anderen rond jou die hiermee rondrijden dat ook allemaal zo goed inschatten, zodat iedereen in de buurt even in de heftruck of hoogtewerker hopt ? Ik hoor hier andere signalen.
Een bedrijf stelt ook geen wetten op . Ik vind ook sommige opleidingen bij het haar getrokken. Maar als er een wetgeving bestaat, dan wil je echt wel werken voor een bedrijf die zich aan die wetgeving houdt, voordat je zelf in de stront geraakt.
Wil jij die kerel zijn die, ondanks dat hij echt goed met de heftruck kan rijden, het niet nodig vond om de herhaling te volgen, op het moment dat het verschrikkelijke zich voordoet. Alleen maar omdat jouw werkgever het te duur vond en niet nodig.
Welkom op MFWel jammer dat je de rest in mijn post negeert ..
Sorry overheen gelezenOntopic!
Deze werden gebruikt hier door de lokalen op de bouw hier in de Filipijnen, ik was er op het moment zelf niet bij. Maar ik vermoed ventilatiegaten afgedicht, hard drukken en de goedkoopste variant van de Makita boormachines op 18V.Met al mijn misbruik heb ik nog nooit een Makita opgerookt (bijv dozenboor in 14,4v accurol..).Ik vraag me dan ook wel oprecht af wat je er wel niet mee uitspookt om dit voor elkaar te krijgen.
De volgende beelden, kunnen voor sommige gebruikers als zeer schokkend worden ervaren.
Deze machine heeft wel een waardig afscheid gehad(retour afzender) na zijn dienstbare periode van 12 uur, hier bij de opbouw van de workshops.
Bekijk bijlage 1826445
In overleg met de inkoper, toch maar voor zijn zwaardere broertje gegaan, deze houden het nu al een goede tijd vol.
Deze werden gebruikt hier door de lokalen op de bouw hier in de Filipijnen, ik was er op het moment zelf niet bij. Maar ik vermoed ventilatiegaten afgedicht, hard drukken en de goedkoopste variant van de Makita boormachines op 18V.
Toen ik in Manilla werkte werden de locals altijd monkeys genoemd, en die zou ik zoiets ook wel zien doen. En ja, dan krijg je alles kapot. Er zijn tegenwoordig ook zat modellen waarbij aan de achterkant geen koeling gaten meer zitten....Deze werden gebruikt hier door de lokalen op de bouw hier in de Filipijnen, ik was er op het moment zelf niet bij. Maar ik vermoed ventilatiegaten afgedicht, hard drukken en de goedkoopste variant van de Makita boormachines op 18V.
Die van mij heeft wel eens gerookt, maar toen het ding was afgekoeld nog steeds even goed te gebruiken. Moet wel zeggen dat ik toen ook erg lomp bezig was met het ding.Met al mijn misbruik heb ik nog nooit een Makita opgerookt (bijv dozenboor in 14,4v accurol..).Ik vraag me dan ook wel oprecht af wat je er wel niet mee uitspookt om dit voor elkaar te krijgen.
Ik kon het niet goed lezen. Welk merk is dat?De volgende beelden, kunnen voor sommige gebruikers als zeer schokkend worden ervaren.
Deze machine heeft wel een waardig afscheid gehad(retour afzender) na zijn dienstbare periode van 12 uur, hier bij de opbouw van de workshops.
Bekijk bijlage 1826445
In overleg met de inkoper, toch maar voor zijn zwaardere broertje gegaan, deze houden het nu al een goede tijd vol.
Het is groen, dus ik denk bosch.Ik kon het niet goed lezen. Welk merk is dat?
eerder een telescopic bore gauge/ kaliberHet is best moeilijk om dat soort binnendiameters betrouwbaar direct te meten met een schuifmaat.
Houd er rekening mee dat je ook nog zoiets nodig gaat hebben
Beta Binnen meetpasser 1680A 200 | Toolmax
Beta Binnen meetpasser 1680A 200Technische gegevensL mm 200A Max mm 200L1 mm 250www.toolmax.nl