Het anwb pechhulp topic

Liever die 109 euro kwijt dan met ellende staan en maar afwachten of je geholpen wordt. Je zal maar ff geen contant geld bij je hebben. Kan je dus onderweg geen lid worden en blijf je lekker staan. Pinnen kan immers niet bij de wegenwacht.

Ik vind het uberhaupt raar dat je geholpen wordt als je geen lid bent. Dat is net zoiets als een inboedelverzekering afsluiten wanneer je huis in brand staat.
 
Ik ben inmiddels al weer 9 jaar lid.

Zo'n 5 keer gebruik van gemaakt.

1e keer. Met de auto. Bij rotterdam, zuiger dwars door het blok. Werd meteen weg gesleept. Toevallig was er een anwb centrale in de buurt daar werd geconstateerd dat de auto on herstel baar was. Rijp voor de sloop. Maar ik mocht zelf beslissen waar de auto heen gebracht mocht worden. Nou naar huis graag. Kreeg een leen auto om mn weg te vervolgen en de auto werd na het weekend thuis in almere afgeleverd.

2e keer. Met de auto. Auto wilde niet starten. Geen idee wat het probleem nou was maar de monteur kwam er aan. Nu gebeurde dit voor de deur bij mn ouders. En ik stond nog steeds onder het adres van mn ouders bij anwb ingeschreven. Geen woonplaats dekking dus eigenlijk geen hulp. Maar na korte uitleg werd ik toch geholpen.

3e keer. Met de auto. Voor mn eigen deur. Had inmiddels wel woonplaats dekking genomen. Auto wilde niet starten. Bleek een grapjas sneeuw in mn benzine tank hebben gestopt. Anwb kwam met sleepwagen en heeft auto naar garage naar keuze gebracht.

4e keer. Met de auto. Na 10 minuten rijden motor over verhit. Monteur netjes alles nagekeken. Vloeistoffen bijgevuld en ik kon weer verder.

5e keer. Met de auto. Weer over verhit. Langs de snelweg bij Utrecht. Meteen weg gesleept en thuis gebracht met auto en al.


Nu heb ik inmiddels al een jaar geen auto meer. Maar Anwb blijf behouden. Ik wil ook geholpen kunnen worden als ik een auto leen oid. Toen ik mijn motor kocht keek ik ook meteen na of ik anwb voor de motor er bij kon nemen. Blijkt mn huidige lidmaatschap al voldoende te zijn.

Ik blijf voorlopig gewoon nog lid dus. Ik zie het als een pech hulp verzekering.
 
Dit moet ik toch ff kwijt.

Gisteren heb ik de R1 van stal gehaald en een mooi rondje gereden. Vanwege de pekel had ik de onderkant van de motor flink ingespoten met silicone spray. Allemaal prima. Na de rit heb ik de motor met ruim water (tuinslag) schoongespoten. Geen probleem! Tot dat ik 's avonds de motor wilde starten om hem weg te zetten. Bagger, start niet. Paniek. Wat is er aan de hand. Startmotor ok, accu ok, injectie- en benzine pomp ok, maar starten ho maar. Dan moet het vocht zijn.
Motor weggezet en zelfs een fan erbij gezet om te drogen. Volgende ochtend, niks! Verdorie.
Wat doe je dan? ANWB bellen, heb immers thuisservice. Na dik uur, mocht de bus voorrijden. Super! En wat wil het feit, ook nog een super monteur ook. Rijdt zelf reeds vele jaren motor, en heeft als hobby sleutelen aan motoren!
Het heeft hooguit een half uurtje geduurd maar hij kreeg mijn R1 (2015, zo goed als nieuw) weer mooi aan de praat. Probleem: vocht en niet zo klein beetje ook. Had met afspoelen toch waarschijnlijk water in het blok gekregen. via kabeltje van de ontsteking!!!!???? Na lekker warm gelopen te zijn, geen water meer bij de uitlaat en soepeltjes starten. Moraal van het verhaal, ANWB is TOP en de monteur die ik van de ANWB had helemaal. Vaardig, kundig en netjes. Voor mij geen ander!! :} :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan