Niet heel waarschijnlijk, eigenlijk is het best een stug stekkertjeJa inderaad. Of ik heb deze zonder het te merken losgetrokken toen ik de tank verwijderde toen ik mijn luchtfilter schoonmaakte.
Kom anders op de motor langs, gooien we hem er gelijk ff onderJa dat is ook zo... misschien loop ik nog eens tegen een mooie aanbieding aan.Hmm de linkpijp krijg je meestal gewoon bijgeleverd, zit bij de prijs in (althans, als je nieuw koopt). Elke uitlaat voor de Bandit 600 zal er één nodig hebben omdat hij standaard vastgelast zit.
Check!Ben het wel met je eens dat in de categorie "merkbaar" een achterveer en stuur prioriteit zouden moeten hebben
Oh cool ze hebben m'n uitdraai teruggevonden
Ja ik ben dus toevallig in de buurt omdat ik daar dus een ijshockeywedstrijd heb. Dat betekend dat ik met een flinke tas en wat sticks op pad moet (ow en een teamgenoot). Dus dat wordt 'm even niet op de motorKom anders op de motor langs, gooien we hem er gelijk ff onder
(serieus dat kost een minuut of 10)
Oh cool ze hebben m'n uitdraai teruggevonden
d.d. 2008
[~[url="http/preview.ibb.co/nkzF3x/Uitdraai_2008.png"]afbeelding~][/url]
Die wil vast wel vooruit!
Heh how about that... Staat er iets van een typemarkering op met een getal tussen de 30 en 40?Niet heel waarschijnlijk, eigenlijk is het best een stug stekkertje't Is em wel 100% zeker, mag naar de rechter kant van je carburateurs. Als je dan toch bezig bent, stel gelijk de TPS even opnieuw af. Klusje van 5 minuten met een multimeter ernaast
Heb helemaal geen TPS?
[afbeelding]
[afbeelding]
ben benieuwd of dit de originele carbs zijn
ziet er wel origineel uit volgens mij
Heh how about that... Staat er iets van een typemarkering op met een getal tussen de 30 en 40?
Heb wel een vermoeden, maar da's lastig ff zo te checken.
Inderdaad, nou ja, ik weet in ieder gevalHmm lijkt er sprekend op, los van de TPS. Wel het goede type dus, misschien 32’s van een B6? Of juist 38’s van een gixxer? Zou ik wat meer moeten nazoeken, nu even geen tijd voor. Al wat vergeleken op eBay?
[~[url="https/preview.ibb.co/czrYac/1_B6207_B8_A686_485_E_BFD4_49_DEA067_EAA6.jpg"]afbeelding~][/url]
Het zegt ook niet zoveel over hoe de motor loopt, onderin geven kleinere carburateurs juist een beter mengsel. De relatieve luchtsnelheid ligt er hoger dus bij een lager toerental heb je al een goede flow (met te weinig flow functioneren carbs minder). Nadeel is dan dat je bij hoge toerentallen domweg minder doorvoer kunt halen. Altijd een beetje een afweging dus.Inderdaad, nou ja, ik weet in ieder geval
Dat ik die stekker niet kan aansluiten
Bedankt voor het meedenkenOok nog niet verder gezocht nee. Ben toch wel nieuwsgierig wat er dan op zit. Rijdt wel goed in ieder geval.
Lekker bezigGoh wat lekker toch dat het alweer wat langer licht blijft overdag. Heb mooi een beginnetje kunnen maken aan het vervangen van mijn remschijven. Twee zandzakken achterop de buddy, remklauwen los en wiel er uit.
Die remklauwen hebben ook nog wel wat aandacht nodig. de cilinders lieten zich met moeite indrukken om van de remschijven af te schuiven. Ik denk dat ze vrij smerig zijn dus die gaan er binnenkort ook nog even af. Glijpennen en cilinders schoonmaken, stofringen en keerringen vervangen. Heb al een mooi setje op Ebay gevonden
Maar de Bandit staat er nu dus zo bij:
[afbeelding]
Het kratje staat er alleen onder voor de zekerheid hoor, de voorvork leunt er niet op.
Daarna nog wat kruipolie? Hoe bedoel je dat?Na even wat kruipolie op de boutjes in te laten werken kwamen ze allemaal vrij makkelijk los na een tik en een eerste stevige slag. Daarna nog wat kruipolie er bij laten vloeien en zo kan het mooi even een nachtje intrekken
[afbeelding]
Het zat allemaal mooi mee
Nou ik heb dat wel eens als tip ergens gelezen of gehoord. De bouten een klein slagje los "kraken", dan weer war kruipolie erop die dan goed zijn werking op het schroefdraad kan doen. Zodat de bouten nog wat makkelijker eruit draaien. Geen idee of het ook echt zo werkt, maar er moest baby in bed gelegd worden dus ik dacht: "baat het niet, dan schaadt het niet"Daarna nog wat kruipolie? Hoe bedoel je dat?
En dan moest je eerst nog een krat Hertog Jan leegdrinken
Dat heb ik echt nog nooit gehoord laat staan gedaanNou ik heb dat wel eens als tip ergens gelezen of gehoord. De bouten een klein slagje los "kraken", dan weer war kruipolie erop die dan goed zijn werking op het schroefdraad kan doen. Zodat de bouten nog wat makkelijker eruit draaien. Geen idee of het ook echt zo werkt, maar er moest baby in bed gelegd worden dus ik dacht: "baat het niet, dan schaadt het niet"
Bijzonder... het zijn allemaal gewoon holle pijpen voor zover ik weet, of zijn de hurric en shark reflectiedempers? Van de absorptie dempers verwacht je domweg een vergelijkbaar resultaat, zit geen engineering aan. Bij vervangingsuitlaten altijd voor absorptie gaan.Ik vond het volgende filmpje op youtube over vervangingsuitlaten voor mijn Bandit 650 uit 2006 (Oliegekoeld) schrok een beetje dat er ook een aantal pijpen bij zaten waarmee het vermogen wel heel erg omlaag gingen. Ik schrok hier wel wat van, wel was het geluid veel mooier dan origineel .
Ik zit nog te twijfelen of ik er een andere pijp op wil zetten want ik wil ook geen vermogen missen
De 1200 is dan ook een apart verhaal, toen die uitkwam in 1997 waren er in duitsland en frankrijk regels waardoor motoren onder de 100PK veel goedkoper waren in verzekering. in feite is de 1200 origineel teruggetuned dus en zo zijn alle 1200's uitgebracht. in de regel is +15pk vrij makkelijk haalbaar op een 1200, vergelijkbare (niet teruggetunede) motoren uit dezelfde tijdperk halen meestal ene pk of +5 max.Ik kan alleen vertellen dat mijn bandit 1200 met hurric supersport 118pk op het wiel doet ten opzichte van de 98 (ofzoiets) stock. Weet verder niet hoeveel verschil dat dan doet op een 650 maar mijn hurric bevalt me in ieder geval top