Aprilia4fun
MF veteraan
- 11 sep 2002
- 8.829
- 426
Hallo allemaal!!
Na enige tijd weg te zijn van het MF forum, nu weer terug!!
Een paar jaar geleden heb ik mijn GSX-R 750 verkocht en een tijdje niet meer gereden.
Omdat het iedere keer toch weer kriebelt als ik mooie bochten zie heb ik afgelopen week een Suzuki Bandit 1200S uit 1997 gekocht.
De motor heeft 53k gelopen en ziet er voor zijn leeftijd nog netjes uit.
Het is een S uitvoering die ik met de tijd wil aanpassen naar een N.
(hier zou ik wel wat advies bij kunnen gebruiken)[afbeelding]
Ik heb 110 main jets in mijn bandit 400 i.c.m. een open uitlaat. Werkt perfect. Misschien met 107.5 beginnen dat zou ik nu doen.Ah duidelijk info!! Geeft me toch weer een beetje hoop om het maximale uit te halen. In principe heb ik genoeg gereedschap om de bandit in de lage toeren af te stellen (colortune) Voor de top moet ik de ouderwetse manier maar toepassen door de bougie af te lezen en eventueel de naalden en sproeiers daarop aan te passen. Jammer alleen dat de naalden van me Carbs niet af te stellen zijn... Misschien toch maar zoeken naar een dynokitje.
Ik heb 110 main jets in mijn bandit 400 i.c.m. een open uitlaat. Werkt perfect. Misschien met 107.5 beginnen dat zou ik nu doen.
Wat voor een 400 heb jij ook alweer? duits model of zo? Mijn 400 heeft gewoon clipjes op de naald, net zoals elke mikuni carb die ik ondertussen gehad heb.
Ja dacht ik al. Keihin heb ik ook gehad op mn GPZ, vergeet niet onder de schroefjes en het klepje te kijken in de gasnaaldbehuizing... lijkt net een geheel.
Oja dan heb je hoogst waarschijnlijk de 53 of zelfs 50pk versie (ipv 59pk) Ik heb BST33 van mikuni.
Nee alle modellen tot eind 1992 zijn 59pk, ongeacht VV of niet. VV = variable valve, die hebben vooral iets meer linear koppel.Ja goeie zal ik doen! En inderdaad het is de 53 pk model. Volgens mij was de 59 pk de VV versie (duits model)
Beste Bandits!
Bij het reinigen van de carbs van de Bandit van mij vriendin kwam ik uit bij hetgene wat in onderstaand topic vermeld staat met foto's.
Carburateur vraagje Bandit 600N '99
Ik heb het idee dat er 25kw gasschuiven inzitten die zijn 'dicht gemaakt'. De dopjes wat erin zaten hebben losgelaten, sommige zaten nog vast. Klopt het dat dit 25kw gasschuiven zijn geweest? Heeft iemand nog originele gasschuiven liggen toevallig?
Zou dit ook een reden kunnen zijn dat motor met optrekken en rond de 90km/h een beetje inhoudt?
Alvast mijn dank!
Huuuh? Dat heb ik nog nooit gezien.
De slides worden meestal begrensd door in de deksel een plaatje te stoppen.
De vacuum wordt gedaan via de gaatjes aan de onderkant van de slide, daar kan je ook nog wel wat mee doen...maar zie niet waarom dat aan de zijkant zou kunnen zitten. De zijkant zit gewoon direct tegen je carb-body.
Maar ik weet het niet zeker want mijn GSX600F (bandit 600 blok, en zelfde carbs) had gewoon plastic slides.
edit: het lijkt wel op een zelf-gemaakte 25kW oplossing. Op een gegeven moment (als de gaatjes boven je carbbody uitkomen) zal hij gaan lekken door die gaatjes en gaat je slide niet verder omhoog. Ik denk dat die dopjes er daarna weer ingezet zijn voor vol vermogen. Ik zou ze er weer in zetten.
Los zal dat wel lastig zijn... zijn niet heel veel mensen die die los verkopen. Hopen dat hier iemand nog heeft / ebay / marktplaats / speudersHet probleem is dat die dopjes niet mooi blijven zitten en er al per carb 2 eruit lagen. Ik wil het graag netjes oplossen en standaard, vol vermorgen, gasschuiven hebben. Weet je misschien waar ik deze (2e hands) kan krijgen?
Een van de bekendere. Heeft volgens mij ook écht progressieve veren (traploos) ipv vele andere die 2-trap linear zijn ondanks dat ze progressief heten.Iemand ervaring met hyperpro veren?
Suzuki GSF 600 Bandit 1999 Hyperpro progressieve veren | SP-SU06-SSA007
Hmzz... beetje twijfelgeval. Afhankelijk van hoe vochtig de schuur was.ik heb de tank toen bewust helemaal volgegooid, dan nog steeds benzine verwijderen?
Nee, een deelnemer van de rijles is er vol tegen aan gereden, nog steeds onbegrijpelijk hoe...Nooo.... gewoon doorgereden dus? geen briefje of wat?