Het bizarre R1100S topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ondertussen de tip om mijn vizier een nacht in koud water te leggen... 8-)

Ach, ik had toch andere plannen vannacht.....

idd, ik gaat voortaan weer lekker naar VH....
@bb: zou ik op dat strakke plaathoudertje ook van die micron knipperjes kunnen aanknopen? Ga ik denk ik van de week nog even halen....

Mooi rizomasetje bij wunderlich te koop:led knipers included,mijne is van boxerdesingn €65,-

full
 
Dat zal je leren... Volgende keer even kopervet op alle boutjes smeren die je monteerd ! Dan gaat alles zo los.

Ikke: Ik wil een chip voor mijn R1100S
Siem de Vos: Een watte ?
Ikke: Een EEPROM om het motormanagement aan te passen....
Siem: Ow, een powerchip !
Ikke: Yup.
Siem: Die hebben we wel.
Ikke: Mooi, welke producent ?
Siem: Hoezo ?
Ikke: Ik wil BBP
Siem: Wij hebben alleen Laser..

Nou ja.. T zal allemaal wel een leuk bedrijf zijn en zo. Maar volgens mij zit er helemaal geen know-how. Niet voor wat wij met die motortjes doen. Ik ga gewoon lekker naar Van Harten. Die weten nog wel eens wat. Eigenlijk moet je dan BB meeslepen. Die kan lezen en schrijven met die lui... :?

Ja,krijgen we daar lasersetjes voor €1000 moeten ze weer uit koalaland komen :)
Nog even iets anders
Vanmiddag even gebeld met bpp Bernard aus der Heimat

Tunen van een S, waarheden en leugens:

1 Wat echt veel verbeterd is andere nokkenassen erin,geeft meer nm en pk vanaf 5000 rpm,zuigers en cilnderbussen goter en hc hoeft dan niet eens
2 Dit icm een bbp chip levert nl. zomaar 10 pk tjes op,mits goede uitlaatset.
3 HC zuigers is kleine verbetering +/- 2-3 pk(je S gaat wat meer zuipen)
4 Kleppenlichter/groter i.d.
5 Andere zooi ook i.d.

Dus: nokkenassen veranderen is eerste prioriteit en eenvoudig te doen.
Dan gaan de kleppen al langer en verder open,dit icm goede sportuitlaat en fase 4 = +10 pk *O* *O*
Slijtage intern is dan ook nog eens gelijk aan normale assen :Y :Y
 
;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(
Schoft! Onder de gordel, he.....

Ik had/heb de zelfde gekocht voor 150 euro..... -O- ...NOT

Die Adolf reageert helemaal niet meer op mijn mails, is niet meer actief op e-bay....echt de allerallerallerlaatste keer dat ik zonder paypal wat koop van die k*dt-duitsers...echt, iedere keer gezeik, ook bij een paar vriendjes van me...

Als je wat koopt in Hong Kong...3 dagen......sorry, het werd me even te veel...

Ik ben nu wel aan het bieden/loeren op een setje Wilber-veren....

Ja, het vlees is zo zwak......weer een duitser...weer geen paypal.... :+

Maar die Adolf zal zich toch moeten houden aan de regels die gelden voor Ebay gebruikers. Heb je wel al je geld terug gekregen?
Ziet goed uit die zwarte steuntjes, zelf gedaan??

Gisteren, na enkele doffe uitlaatklappen toch maar even langs Notten gereden.
Gelukkig niks ernstigs, immers de bike loopt perfect, echter nadat ik de kat. destijds heb vervangen had ik eigenlijk ook al het motormanagement moeten aanpassen, de motor loopt nu te arm en dit betekent dat de kleppen roodgloeiend worden en in het ergste geval kunnen verbranden, dit is ook de reden van het geplof.

Nu zal dit laatste niet zo snel gebeuren, maar ik kreeg wel het advies wanneer ik de laserdempers eronder zet om toch tevens een andere chip erin te plaatsen.
Deze chip zou een winst van 7 pk opleveren aan de krukas, niet schokkend maar ook zou het verloop van de koppeltoerenkromme positief worden beїnvloed. De dipjes bij resp. 3500 en 5500 min‾¹ zouden verdwijnen en tevens zou het Kipkoppel ook iets hoger komen te liggen.

Samengevat zou de fiets dan mooier, rustiger en constanter lopen en de doffe uitlaatklappen komen niet meer voor.
 
Laatst bewerkt:
Het verhaal klopt helemaal. De fiets gaat iets meer trillen bij lage toerentallen door vroegere ontsteking, maar voelt verder als elastiek. Zeer soepel en lekker.

Waar ik mee bezig ben geweest dit weekend ?

full
 
Bozz, als dat ding klaar is ga ik wel een keer mee rijden, _O- _O- _O-

Wil dat project wel eens zien.
Je hoeft je gelukkig niet te vervelen... :W
 
Hahaha !

Met 2 mensen er in en bijna PK / KG verhouding van je S !

})

Weet je t zeker ?


*O*
 
Laatst bewerkt:
zo net nog een stukkie wezen rijden.
Eigenlijk nog sonde om te verkopen die s maar ja
Blijft leuk als je zoveel bekijks hebt
bij de motorzaak waar ik net was trok ik meer aandacht dan de verkoper met zijn fietsen die ze buiten hadden staan voor de verkoop.
Vond de verkoper niet leuk })
Meeste staan versteld van het brute geluid. :9~
En ja zo'n zwarte s is nattuurlijk ook wel heel mooi
Zo nog vlug ff een stukkie :]
 
bozma zo kan het ook zonder carbon snorkel zelfs geen luchtfilter box. gewoon kn filters erop,dan moet hij toch voort meer dan genoeg zuurstof krijgen ,of zie ik dat verkeert.

Bijlage: 21156.jpg
 
Ja en nee...

Als je het inlaattraject dusdanig kort maakt dan verlies je koppel onderin. Met de Carbon-snorkel trouwens ook. Niet iedereen is voor die carbon-snorkel.

BB heeft een paar gaten in zijn airbox waardoor de motor meer lucht krijgt. Maar dan heeft een carbon-snorkel weer geen enkele zin.

Je inlaattraject heel kort maken laat je motor in een heel beperkt toerengebied functioneren. Maar het levert wel PK's op.
 
hejdiho,ff een koopvraagje.

heeft er toevallig nog iemand een voorschokdemper van wilbers te koop?

heb er van de week eentje achter gemonteerd. de originele was kapoet en had gelukkig nog garantie, dus meteen maar een betere besteld....met een beetje bijbetalen natuurlijk.

en meteen nog een vraagje. als ik flink in de ankers ga voor bv een stoplicht begint de voorkant te stuiteren.....weet iemand waar dit aan kan liggen?

als iemand een dempert heeft liggen, mail me maar a.u.b.

alvast bedankt.
 
en meteen nog een vraagje. als ik flink in de ankers ga voor bv een stoplicht begint de voorkant te stuiteren.....weet iemand waar dit aan kan liggen?


alvast bedankt.

bandenspanning ok?
ribbels in de weg?
demping te hard/stuk?
voorband verrot?
zomaar 4 mogelijkheden
 
bb heb jij er dan verstand van.volgens ritsen moeten onze bmw ,s de zuursof door een rietje zuigen,ik had vertelt dat bozma een keflar snorkel heeft maar dat die dus 450 euro kost.vind ik veel voor iets dat je toch niet ziet.maar het ging ook met een paar pijpen van de gamma,als er maar geen ribbels aan de binnen kant zitten,snappie.
 
bozma maar mijn inlaat trajekt wordt ook vergroot nu 45 wordt misschien wel 50 dus meer benzine.plus open filters .krijg je dan niet meer koppel.ik zie trouwens wel.december breng ik hem weg.volgens ritsen was 130 pk aan het achterwiel penuts.
 
bandenspanning ok?
ribbels in de weg?
demping te hard/stuk?
voorband verrot?
zomaar 4 mogelijkheden

bandespanning heb ik op 2.3 staan.

geen ribbels in de weg.

van de demping weet ik nie precies of tie nog helemaal goed is, maar je merkt het wel....
heb de demping al hard en zacht geprobeerd, maar hij blijft stuiteren.

en heb der net 2 weken michelin pp op ziten. daar ligt het zeker nie aan. *O*


moet wel zeggen dak der wel een ben van laat en hard remmen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt bij m,n vorige motoren.
en ook nie bij het brommerracen......daar krijgt het nog wel meer op z,n donder. :Y

nauw ja, nog maar wat rommelen.

echt niemand met een andere schokdempert dan de originele????
 
bozma maar mijn inlaat trajekt wordt ook vergroot nu 45 wordt misschien wel 50 dus meer benzine.plus open filters .krijg je dan niet meer koppel.ik zie trouwens wel.december breng ik hem weg.volgens ritsen was 130 pk aan het achterwiel penuts.

bij van harten werkt een monteur die al redelijk ver is gegaan met tunen van z,n r1100s en die heb net 109 pk aant achterwiel......

130 aant achterwiel is wel een beetje veel.....ist niet aan de krukas??
 
bb heb jij er dan verstand van.volgens ritsen moeten onze bmw ,s de zuursof door een rietje zuigen,ik had vertelt dat bozma een keflar snorkel heeft maar dat die dus 450 euro kost.vind ik veel voor iets dat je toch niet ziet.maar het ging ook met een paar pijpen van de gamma,als er maar geen ribbels aan de binnen kant zitten,snappie.

Bij wunderlich geven ze met nokkenassen ''Boxerboost'' type zo,n 8 pk op
Kost 215 euri en levensduur blijft gelijk an ongetunde versie.
Dan nog een tandwiel voor precieze aansturing 2-5 pk en dan klaar ermee.
De snorkel is voor topsnelheden zoals op de veenslang lekker,maar ik heb ,m nog nooit gemist, eerst de Staintune erop , dan misschien de nokkenassenset,tandwieltje erin,klaar!!
Wil ik dan 253 ipv 248 zet ik ,m erop :) :)

Dan zit ie zoals boven omschreven tegen de 115 pk aan en dat lijkt me voorlopig genoeg :Y :Y
die 130 pk eruit persen geloof ik nog niet, eerst zien dan geloven O-)
 
suz dat zei ik dus ook. ik vond dat ook veel,130pk maar hij zei eensusuki 1000 heeft er 165 en jij hebt 150 cc meer maar zei ik ik heb een lucht gekoelt blok.in plaats van waterkoeling maakt geen zak uit zei hij.dus we wachten maar af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan