Het bizarre R1100S topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo guys & girl(s),

Wellicht hier al gezien, nog zo'n voorheen anonieme S rijder die jullie topic al een tijdje volgt. Complimenten overigens! Zeker technische discussies vind ik leuk om te volgen, afgelopen pagina's volop genoten.
Half juli R1100S aangeschaft, bj 2002 met 20K op de teller: tot nu toe niets dan lof. Moet nog wel wat met afstelling (WP v+a) vering gaan spelen. Voorheen steeds Jap gereden, enkele buikschuiver maar merendeels toersport of naked. Wilde terug van 4 naar 2 cylndrs, op zoek naar koppel met strak stuurgedrag. Tis net niet te zien geloof ik, maar mijn (oeps: ons...) snoepie heeft al een korte reactiestang. Verder vzv katvervanger en wat carbon (v+a + numpl).
Ben overigens errug benieuwd naar Staintune ervaringen tzt: hele mooie pijp!
 
Welkom !

Nog even en we moeten voor de volgende meeting ons gaan melden mij autoriteiten om het een en ander geregeld te krijgen...

De reaktie van Spider:

nee he :o


niet nog één -O-

_O-

Wel leuk om met een volgende Mega-Meeting ook eens even wat BMW's mee te nemen.


Nu is het zoals het woord het al zegt, hij stuiterd van voren... :Y

Ehh.. Heb je niet per ongeluk een keer een stoeprandje meegepakt ? Daar zijn de magnesium BMW wielen heel erg gevoelig voor. Zit er niet gewoon een deuk in je voorvelg ? Als ie stuitert en het zou aan de demper liggen... Dan dempt ie zo goed als.....niet ? Dus dan is ie leeg..

 
Laatst bewerkt:
hij deed het voordat ik de achterdemper vervangen heb ook al....zal waarschijnlijk toch aan de voordemper liggen.

ga nog ff expirimenteren met de demping, maar heb der nie veel vertrouwen in.
die originele dempers zijn echt nie lekker voor het betere ragwerk.

maar ja komt allemaal wel een keer goed, tot dan aan toe stuiteren we der lekker op los.

:P

Is't een ABS fiets? Stuiteren heb ik alleen ervaren bij hard remmen op hobbelig wegdek. Bij een ABS fiets (als de mijne) merk je het des te meer dat de band het contact met het wegdek verliest: op het moment dat het wiel zweeft terwijl je remt, zal het abrubt stil komen te staan met als gevolg dat het ABS de remmen los gooit. Op het moment dat het wiel dan weer contact maakt, heb je eventjes geen rem er op staan, totdat het wiel weer draait en de ABS de rem er weer op gooit!

Heb onlangs de voor- (en achter) schokdemper vervangen door een Wilbers demper, die is weliswaar beter (spreekt soepeler aan, ook op kleine ribbels/hobbels in het wegdek), maar het bovengenoemde verschijnsel kom ik niet helemaal vanaf.

HJ
 
Welkom !

Nog even en we moeten voor de volgende meeting ons gaan melden mij autoriteiten om het een en ander geregeld te krijgen...

De reaktie van Spider:_O-

Wel leuk om met een volgende Mega-Meeting ook eens even wat BMW's mee te nemen.
Hé ... psst ... wel ff goed opletten, is niet Spider die die opmerking maakt ;)
 
bb,
had wel een telefoontje verwacht.
Is ie nou nog niet verstandig geworden nu je hem gisteren gezien hebt?

Boedha, je hebt helemaal gelijk,sorry -O-
Maar ik was vandaag onderweg op de K voor m,n werk en het was achterlijk druk.
Helaas heb ik je niet meer kunnen bellen daardoor

Maar kortgezegd: de blade moet eerst weg, er warn kopers maar die willen ook nog even nadenken.
Als je de S nu goed weg kan doen,doen dan, zodra de blade weg is en jouw S is er nog is het snel klaar denk ik. :Y
 
bb is geen leven mee gemoeid dus geen ramp dat je niet belde.
Ach ik hoor het wel van je.
Enne inderdaad ik denk dat we er snel uit zijn als we gaan babbel

full



nou nog een plaatje dan.Istie mooi hè :9
 
@bb: vandaag voor het eerst gereden met die fogcity...valt me nie tegen....alleen lijkt het net of je met een duikbril aan het zwemmen bent... :+


Maar geen aanslag...
 
@bb: vandaag voor het eerst gereden met die fogcity...valt me nie tegen....alleen lijkt het net of je met een duikbril aan het zwemmen bent... :+


Maar geen aanslag...

Heb je nou nog die snorkel op je helm dan?.ts.ts.ts.ts :N
Je rijdt echt voor paal zo.



Ik heb nu een compleet blanke met doorzichtige plakrandjes in m,n AGV werkhellumpie,werkt op zich ook prima,en het duikbootgehalte is iets lager _O-
 

Kijk, jij kent toevallig iemand die heeel blij is met een S.
Wellicht wordt je daarom gedoogd hier :?

Maar van mij mag je blijven,mits je opbouwende kritiek geeft,en niet zo,n l*lverhaal op gaat hangen als in dat fetish topic over zwart leer met ritsen en hakken.

Het lijkt idd wel of de S steeds meer liefhebbers krijgt.
 
@bb: vandaag voor het eerst gereden met die fogcity...valt me nie tegen....alleen lijkt het net of je met een duikbril aan het zwemmen bent... :+


Maar geen aanslag...

Met deze temperaturen is het nog zweet wat neerslaat ;)

Nog niet nee........
 
Hallo guys & girl(s),

Wellicht hier al gezien, nog zo'n voorheen anonieme S rijder die jullie topic al een tijdje volgt. Complimenten overigens! Zeker technische discussies vind ik leuk om te volgen, afgelopen pagina's volop genoten.

Ha mooi zo... ik dacht al.. wel bij de nieuwe gebruikers iets roepen over het bizarre S topic maar ik zie hem nog niet verschijnen... Welcome!!
*O*
 
even een vraagje:als er op een s-je een abs remsysteem zit moet je dan heel anders leren rijden?bijv als je een circuitdag doet
 
Heb je nou nog die snorkel op je helm dan?.ts.ts.ts.ts :N
Je rijdt echt voor paal zo.



Ik heb nu een compleet blanke met doorzichtige plakrandjes in m,n AGV werkhellumpie,werkt op zich ook prima,en het duikbootgehalte is iets lager _O-
Die fogcity die er nu inzit is ook helemal blank, maar toch zie je die randen wel zitten.....bij jou niet dan?
 
Kijk, jij kent toevallig iemand die heeel blij is met een S.
Wellicht wordt je daarom gedoogd hier :?
ik ken er meerdere........en ook ex-S-rijders -O-
Maar van mij mag je blijven,mits je opbouwende kritiek geeft,en niet zo,n l*lverhaal op gaat hangen als in dat fetish topic over zwart leer met ritsen en hakken.
ik zal het hier niet al teveel volmeuken ;)
als er nog iemand bijkomt..... '(

dan krijg je zoiets: Post van Baksteen in topic 'Icoontje kwijt' :X
Het lijkt idd wel of de S steeds meer liefhebbers krijgt.
- grote fiets, handig voor langbenigen...
- redelijk wat trekkracht
- sportief
- cardan
- ook handig voor toerwerk
......oke......genoeg positief geweest :P
Alias ? Hee.. Een oude bekende.... Van deel II.

Doe me toch Spider maar :+
mijn alter-ego _O- _O-


:o :z
 
even een vraagje:als er op een s-je een abs remsysteem zit moet je dan heel anders leren rijden?bijv als je een circuitdag doet



Jazeker !



Veeeeeeel later remmen !


_O-


En nog wel meer ook... Niet meer verstijven en de bocht uit knallen, maar lekker in de ABS en je foutje corrigeren met knetterhard remmen, vertrouwend op de ABS om daarna je motor alsnog de bocht door te gooien.

Bij plotselinge -schrik/nood- situaties op je motor blijven zitten en remmen in plaats van in elkaar te duiken en proberen de val door het wegglijdende voorwiel te breken.

Op het circuit met EVO3 (deelintergraal) de bocht iets schuin aan komen remmen waardoor de achterkant heel iets naar buiten drift, om vervolgens powerslidend je weg te vervolgen...

Je merkt het. Het is heel anders met ABS/EVO3. Het kost je nu nog meer moeite om van je motor te scheiden !

*O*

Het is trouwens zo dat je motor net voor het ingrijpen van de ABS het hardst remt. En je voelt zeer goed waneer de electronica je hachie weer eens red.. Dat heeft een corigerend effect. Een tik op je vingers als je het verkeerd doet, zeg maar. Dus na een paar weekjes spelen met ABS ben je beter gaan remmen en je motor is nog onbeschadigd !
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan