Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Toertje rijden? Voorstel voor 7, 13 of 14 april?

Wie nog meer...., de dag dat de meesten aanmelden gaan we. Groepje van 5-10 man zou mooi zijn.

Zin heb ik wel, maar op 7 en 13 april heb ik al een rit gepland en de 14e heb ik al andere plannen...
 
Een keer een toertje met jullie rijden lijkt me fantastisch!!! Echter, komend weekend ga ik racefietsen in Limburg (Volta classic).
En volgend weekend is het Superbike in Assen, daar wil ik op zijn minst 1 dag bij zijn.

Ik houd me zeker aanbevolen voor een volgende keer!!!

Vorige week (vrijdag meen ik) reed ik trouwens in Zwolle op de Marslanden toen een prachtige blauw-witte K1200S achter me kwam rijden een stukkie.
Iemand van hier?
 
Ik mei ga ik met de motor naar de TT Isle of Man. Hiervoor moest ik koffers bij mijn motor zoeken, maar voor die ene keer dat ik met koffers ga rijden wilde ik geen dure BMW set. Marktplaats gaf ook geen 2e hands BMW set weer. Oplossing was om een 2e hands Hepco en Becker set te kopen en deze passend te laten maken door iemand die dat vaker gedaan heeft. Ben erg tevreden over de oplossing, ziet niet eens zo lelijk uit.

1383980


1383983


Met rijden merk ik er helemaal niks van, ook niet als je wat meer gas geeft...

Nu heb ik nog twee vragen:

Heeft iemand ervaring met een grotere ruit ivm rijwind op de helm?
Er zit een anti wheely systeem op heb ik gemerkt. Kapt het vermogen volledig weg als je heel enthousiast optrekt, en dat vind ik behoorlijk jammer. Is dit uit te zetten? Heeft dit dan consequenties voor je tractiesysteem?

Verder echt enorm happy met de K1300s. Wat een top motor!

Aadrie
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2019-03-12 at 19.21.33(1).jpeg
    WhatsApp Image 2019-03-12 at 19.21.33(1).jpeg
    175,5 KB · Weergaven: 4
Ik mei ga ik met de motor naar de TT Isle of Man.

Zooo, wat een gaaf avontuur zeg!!! Daar zit ik ook al een aantal jaartjes aan te denken.
Hoe heb je het geregeld en hoe zien je (reis)plannen er ongeveer uit?

Heel veel plezier gewenst!

Traction control systeem heb ik volgens mij niet op mijn K1300S zitten, kan ik je dus geen advies in geven.
 
Ik mei ga ik met de motor naar de TT Isle of Man. Hiervoor moest ik koffers bij mijn motor zoeken, maar voor die ene keer dat ik met koffers ga rijden wilde ik geen dure BMW set. Marktplaats gaf ook geen 2e hands BMW set weer. Oplossing was om een 2e hands Hepco en Becker set te kopen en deze passend te laten maken door iemand die dat vaker gedaan heeft. Ben erg tevreden over de oplossing, ziet niet eens zo lelijk uit.

Bekijk bijlage 1383980

Bekijk bijlage 1383983

Met rijden merk ik er helemaal niks van, ook niet als je wat meer gas geeft...

Nu heb ik nog twee vragen:

Heeft iemand ervaring met een grotere ruit ivm rijwind op de helm?
Er zit een anti wheely systeem op heb ik gemerkt. Kapt het vermogen volledig weg als je heel enthousiast optrekt, en dat vind ik behoorlijk jammer. Is dit uit te zetten? Heeft dit dan consequenties voor je tractiesysteem?

Verder echt enorm happy met de K1300s. Wat een top motor!

Aadrie

Heb je geen handleiding ? Zo niet dan kun je m in pdf downloaden. Voor het kuipruitje heeft mra wel wat oplossingen voor je.
 
De originele K1300S demper past op de K1200S, maar het hitteschild moet gemodificeerd worden. Andere dempers voor de K1300S kunnen passen, maar zal je per geval moeten bekijken. Zeker is wel dat een demper voor de K1300S met een vaste ophanging voor aan de duo steun zeker niet gaat passen zonder zelf modificaties te maken. Dit komt door de kortere koppelstuk zoals Mastertommy al aanhaalt, en daardoor de K1300S dempers verder naar voren zitten.

Als de demper een los tussenstuk heeft, zou het zo kunnen zijn dat de combinatie K1300S demper + K1200S tussenstuk een goed werkende combinatie opleverd, maar dan moet utieraard de de diameter van het tussenstuk wel kloppen met de demper.

Als laatste kan ik uit ervaring zeggen (heb met een K1300S pijp gereden) dat je er wel rekening mee moet houden dat de combinatie van in ieder geval de originele K1300S demper met het ontbreken van de klep in de uitlaat op de K1200S weliswaar een visueel mooi resultaat geeft, maar dat dit ook de nodige hoofdpijn geeft met afstelling. Doordat de tegendruk geregeld wordt door de klep in de uitlaat, kan de demper op de K1300 getuned zijn voor WOT, wat op de K1200S de nodige dips en vermogensverlies geeft bij toerentallen en gasstanden waar je dagelijks in rijdt. Het klinkt wel lekker op het gas. :)
Hoi ..ik heb op mijn k1200s ook de k1300s demper erop, en ik moet zeggen hij loopt er perfect op..ik hoef ook niets aan eventuele afstellingen te veranderen ..
 
Ik mei ga ik met de motor naar de TT Isle of Man. Hiervoor moest ik koffers bij mijn motor zoeken, maar voor die ene keer dat ik met koffers ga rijden wilde ik geen dure BMW set. Marktplaats gaf ook geen 2e hands BMW set weer. Oplossing was om een 2e hands Hepco en Becker set te kopen en deze passend te laten maken door iemand die dat vaker gedaan heeft. Ben erg tevreden over de oplossing, ziet niet eens zo lelijk uit.

Bekijk bijlage 1383980

Bekijk bijlage 1383983

Met rijden merk ik er helemaal niks van, ook niet als je wat meer gas geeft...

Nu heb ik nog twee vragen:

Heeft iemand ervaring met een grotere ruit ivm rijwind op de helm?
Er zit een anti wheely systeem op heb ik gemerkt. Kapt het vermogen volledig weg als je heel enthousiast optrekt, en dat vind ik behoorlijk jammer. Is dit uit te zetten? Heeft dit dan consequenties voor je tractiesysteem?

Verder echt enorm happy met de K1300s. Wat een top motor!

Aadrie
ik heb 3 verschillende ruitjes. De originele, een iets langere en zo'n vario tourding.
eigenlijk is de originele prima....
geen turbulentie, prima.
heb die andere 2 via MP op de kop getikt om eens te proberen of ik de windruis wat minder kon krijgen. Dat is deels gelukt met de vario maar nu gaat de wind ipv via onderkant helm meer via de bovenkant en dat levert wat meer geluid op bij de ventilatie bovenop mijn helm.

mooie reis heb je voor de boeg....
 
Even mezelf maar citeren: Toertje rijden? Voorstel voor 7, 13 of 14 april? Wegens de enorme belangstelling is 7 april afgevallen....:+

7 april thijs67; QPO1665
13 april thijs67; ijpie013; Grutske Frys; QPO1665; popopeter; Corrosie
14 april thijs67; QPO1665
Aanmeldingen nog onder voorbehoud...

Edit; dus blijft over volgend weekend zaterdag of zondag.... met 4 waarvan 1 onder voorbehoud is niet overweldigend, wie doet nog meer mee?

Ik heb een leuk toertje (grotendeels) verkent.
Start vanaf Bunnik, via Kinderdijk en de Biesbosch naar Zaltbommel ca. 170 km.
Het is geen snelle route maar wel een mooie, als er interesse is wil ik wel voor een groepje voorrijden op één van genoemde dagen.

Wie nog meer...., de dag dat de meesten aanmelden gaan we. Groepje van 5-10 man zou mooi zijn.
Bekijk bijlage 1380469
 
Laatst bewerkt:
Beste mede-eigenaren van een K1200s (modeljaar 2006),

Het lukt mij niet om de veervoorspanning elektronisch in te stellen. Als ik de ESA knop ingedrukt houd zouden de helmpjes moeten veranderen volgens het boekje. Maar ik zie helemaal niks veranderen. Doe ik wat verkeerd? (Ja, duhh ) Moet het symbooltje gaan knipperen? Waar moet ik op letten?
Alvast bedankt voor het antwoorden.
 
Beste mede-eigenaren van een K1200s (modeljaar 2006),

Het lukt mij niet om de veervoorspanning elektronisch in te stellen. Als ik de ESA knop ingedrukt houd zouden de helmpjes moeten veranderen volgens het boekje. Maar ik zie helemaal niks veranderen. Doe ik wat verkeerd? (Ja, duhh ) Moet het symbooltje gaan knipperen? Waar moet ik op letten?
Alvast bedankt voor het antwoorden.

Als je kort drukt, schakel je dan wel tussen sport-normaal-comfort? Voor de veervoorspanning moet de motor draaien.
 
Als je kort drukt, schakel je dan wel tussen sport-normaal-comfort? Voor de veervoorspanning moet de motor draaien.
Ja, de demping instelling doet het wel. De motor laat ik ook draaien en je moet het doen bij stilstand.
Ik heb de motorfiets ondertussen al een paar jaar en ik heb mij er nooit druk over gemaakt. Maar stel dat hij het gewoon doet en ik alleen iets verkeerd doe. Moet je op de motor zitten? Of moet de motor op de standaard staan?
 
Laatst bewerkt:
Je moet eerst 1x kort op de ESA knop drukken, en daarna steeds lang om de veervoorspanning te wijzigen (zie de aanwijzingen in de tweede kolom hieronder):

1385293
 
Animo voor het toertje a.s. zaterdag valt een beetje tegen :? Om de groep wat te laten 'groeien' heb ik 'm ook gemeld op het RS draadje KLIK
Bij minder dan 5 motoren las ik het af....(en ga ik iets voor mezelf doen...)
 
Animo voor het toertje a.s. zaterdag valt een beetje tegen :? Om de groep wat te laten 'groeien' heb ik 'm ook gemeld op het RS draadje KLIK
Bij minder dan 5 motoren las ik het af....(en ga ik iets voor mezelf doen...)
Mensen die mee willen rijden en de route (GPX) graag ontvangen, stuur ff een PB met je mailadres.....
Planning als volgt:
Verzamelen Bunnik vanaf 10:00, rijden omstreeks 10:45
Lunchen in Moordrecht rond 13:00
Drankje in Zaltbommel omstreeks 16:15
Met tussendoor nog een korte 'benen strek' pauze.
 
Mensen die mee willen rijden en de route (GPX) graag ontvangen, stuur ff een PB met je mailadres.....
Planning als volgt:
Verzamelen Bunnik vanaf 10:00, rijden omstreeks 10:45
Lunchen in Moordrecht rond 13:00
Drankje in Zaltbommel omstreeks 16:15
Met tussendoor nog een korte 'benen strek' pauze.
Mijn geplande dagtocht voor zaterdag is geannuleerd, ik rij dus graag mee.
Is de route een beetje driewieler vriendelijk?
 
Mijn geplande dagtocht voor zaterdag is geannuleerd, ik rij dus graag mee.
Is de route een beetje driewieler vriendelijk?
Leuk, er zijn een paar smalle stukjes bij waar het met tegenliggers misschien even lastiger is, maar het zal best lukken.
Route in je mail!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan