henkpenk
Die hard MF'er
Wanneer je met gesloten gas vooruit tokkelt ga je al gauw de aandrijflijn horen. Maar echt ratelen klinkt niet goed. Gaat ie ook beetje bokken en schokken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee bokken en schokken heb ik niet gemerkt. Ooit heb ik eens een kapot lager in de versnellingsbak van mn auto gehad wat behoorlijk herrie maakte, een beetje zo’n geluidWanneer je met gesloten gas vooruit tokkelt ga je al gauw de aandrijflijn horen. Maar echt ratelen klinkt niet goed. Gaat ie ook beetje bokken en schokken?
Dit soort informatie zou ik sowieso delen. Je weet nooit wanneer er iemand meeleest die gewoon aan het zoeken is naar een oplossing voor zijn probleem, zonder dat ie meteen maar een topic aanmaakt..Zijn er hier ook K1300 rijders bij wie de motor soms/steeds vaker afslaat bij het stoppen? Zo ja, ik heb de oorzaak gevonden en verholpen maar als ik de enige ben (of ik ben de enige die de remedie niet kende), ga ik er niemand mee vervelen.
Nee past niet! De aansluiting is wel hetzelfde maar de aansluitpijp zit bij de K1200 iets verder naar voren (ca. 7 cm) dan bij de K1300, waardoor het ophangpunt (oog) niet overeenkomt met de plaats van de passagiersstep.Past ie ook onder de 1200?
toffe bikeZo, even een heerlijk circuit dagje gedaan met de K. Wat is het toch een beest!!! HEERLIJK genoten, de bandjes wat minder
Bekijk bijlage 1406573
Echt een heel goede post dit. Dit zal in de toekomst nog veel naar gerefereerd gaan worden. Dankjewel dat je het deelt!Hoho, doe ff kalm aan. Dank u. Ik zag er alleen het nut niet van in om een probleem aan te snijden waar verder niemand last van heeft.
Goed, het volgende: vorig jaar begon de motor af te slaan bij het stoppen. Injectiereiniger, nieuwe bougies, nieuwe luchtfilters, stationairregelaar kalibreren. Niets hielp.
Omdat het steeds erger werd, bedacht ik dat het niet iets "digitaals" zou zijn. Immers, soft- en hardware doen het goed of doen het helemaal niet. Omdat ik het beu werd, besloot ik de stationairregeling te bekijken. Accu, kuipdelen, tank en luchtfilterkast verwijderd. Onderin de airbox zit de stationair-luchtregelaar. Die eruit gehaald en opengemaakt. Ja hoor: op zijn regel-conus zat een aangekoekt laagje vuiligheid. Vuil er af geveegd met behulp van remreiniger, alles weer in elkaar gezet en daarna met het GS911 diagnose tool het stappenmotortje van de regelaar gekalibreerd.
Ben nu een goede 1500 kiliometer verder en de motor is geen enkele keer meer afgeslagen! En hij draait weer zo mooi gelijkmatig stationair.
Alles bij elkaar 2 uur gesleuteld omdat ik nog nooit met die slangenklemmen die BMW gebruikt, had gewerkt en niet meteen begreep hoe die werken. Gelukkig zat de juiste tang in een HBM setje dat ik ooit had gekocht. Daarmee zet je ze ook weer super handig vast.
Wie een beetje old school kan sleutelen, kan dit klusje zelf doen. Je hoeft geen onderdelen te vervangen en afgezien van die slangenklemtang heb je geen speciaal gereedschap nodig. Heb je geen GS911 om mee te kalibreren, dan kan de dealer dat doen. Klusje van hooguit 10 minuten, inclusief afrekenen...
Hieronder die regelaar. Op diens conus is nog een restje bruinige aanslag te zien. (Het dopje waarmee je het middelste luchttuitje afsluit, verliest na verloop van tijd zijn vorm, dus vastzetten met tie wrap.)
Bekijk bijlage 1406541
Ja, heb ik ook gehad. Precies zo. Bleek een verdroogde benzineslang te zijn in combinatie met een gescheurde afsluitring op de benzine pomp. Bij mij spoot de volgende dag de benzine langs de onderkant tank over het frame naar beneden zodra de benzinepomp inschakelde. Erg gevaarlijk dus, zeker bij een pisheet motorblok. Even inspecteren dus!Vanmorgen heb ik vlakbij mijn werk getankt met de K1200S, niet over de rand geknoeid, maar tot aan de onderkant van de vulopening doorgedruppeld (in mijn ogen niet overdreven vol dus). Daarna de motor een dag stilgezet, en richting huis gereden (met omweg in totaal zo'n 50km). Op 40km kwam ik in de file te staan, en rook ik een benzine lucht. Niet heel veel aandacht aan gegeven, en eenmaal thuis de motor een paar uur buiten laten staan. Toen ik hem binnen wilde zetten rook het rond de motor nog steeds naar benzine, maar nergens sporen van lekkage te ontdekken. Nu staat hij in de garage, en daar stinkt het nu helemaal.
Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt, en waar kan ik het beste zoeken?
Er zit een switch bij de voorrem, als die stuk is kan dat voor problemen zorgen, die zorgt ervoor dat je de motor met ingetrokken koppelingshendel kan starten. Op diverse fora wordt dit aangeven als boosdoener.Zijn er hier ook K1300 rijders bij wie de motor soms/steeds vaker afslaat bij het stoppen? Zo ja, ik heb de oorzaak gevonden en verholpen maar als ik de enige ben (of ik ben de enige die de remedie niet kende), ga ik er niemand mee vervelen.
Er zit een switch bij de voorrem, als die stuk is kan dat voor problemen zorgen, die zorgt ervoor dat je de motor met ingetrokken koppelingshendel kan starten. Op diverse fora wordt dit aangeven als boosdoener.
Ik heb hetzelfde probleem gehad, luchtfilter huis vervangen voor een occasion. Daarmee was het probleem opgelost.
Als je erop googelt blijkt dat de Tps sensor, in het luchtfilterhuis ook nog al eens vervuilt kan zijn, wat ook de stationair loop kan beïnvloeden.
Gt? Je kunt het inderdaad aankondigen in dit R / S topic.Ik heb besloten mijn k1300 gt te verkopen. Ik rijd er te weinig op omdat ik ook nog een gs heb.
Ik ben 1e eigenaar. Is voorzien van 2x corbin zadel. Orgineel aanwezig.
De k heeft slechts 40k gereden. Probleemloos. In onderhoud bij Oscar in Nunspeet. Banden zijn 90%.
Bwjr voorjaar 2009.. alle opties. 3 koffers.
Indien iemand interesse heeft svp een pm.
Ik heb wel ervaring met de koffers van een RT. Daar moet je er een klein dekseltje uitdraaien, en kun je daarna met een ijzerdraad het laatste slotplaatje indrukken.Onlangs een net setje sportkoffers gescoord
met een plastic sleuteltje erbij.....
Ik had nog twee slotcilinders die 'matchen' met mijn contactsleutel.
Alleen hoe krijg ik die slotjes er uit oude er uit? Ik heb al even zitten pielen, maar het lukt me nog niet.
Ik kan er ook weinig van vinden op het forum of internet voor dit type koffer. Wie heeft dit eerder gedaan en kan me op weg helpen?
Onlangs een net setje sportkoffers gescoord
met een plastic sleuteltje erbij.....
Ik had nog twee slotcilinders die 'matchen' met mijn contactsleutel.
Alleen hoe krijg ik die slotjes er uit? Ik heb al even zitten pielen, maar het lukt me nog niet.
Ik kan er ook weinig van vinden op het forum of internet voor dit type koffer. Wie heeft dit eerder gedaan en kan me op weg helpen?
Yep, been there, done that…..Ik heb wel ervaring met de koffers van een RT. Daar moet je er een klein dekseltje uitdraaien, en kun je daarna met een ijzerdraad het laatste slotplaatje indrukken.
Het is een hoop gepiel, ik heb ook wel eens het hele binnenwerk uit een Topkoffer geschroefd om het voor elkaar te krijgen....