Het Ten Kate Yamaha Raceteam topic

En daar gaan ze in japan van wakker liggen? Ik denk nu niet dat de nederlandse markt zoveel impact heeft en als er dan een dealer stopt ...
Klopt, bekeek het ook als klant bij Ten Kate motoren, niet als één van de grootste motorfiets fabrikanten. :)
 
Slotje 😋

Nl is niet interessant voor de motorfabrikanten, toekomst ligt in landen hier heel ver vandaan.
 
Slotje 😋

Nl is niet interessant voor de motorfabrikanten, toekomst ligt in landen hier heel ver vandaan.

Yep voor iedere CBR1000RR die verkocht wordt in de EU worden er 10.000 scootertjes verkocht in Indonesië/Vietnam etc. Groeimarkt is Azië.
 
"and it could mean Ten Kate will also cease to be a Honda dealer in Holland.
That will have some impact as they sell probably more Hondas than the rest of the Dutch dealer network put together."


Volg het WSBK niet zo maar dat is wel het eerste waar ik aan dacht toen ik het nieuwsbericht las. Nu ze niet meer zo verbonden zijn met Honda zijn ze ook eerder geneigd om in de toekomst een ander merk in huis te halen lijkt me (als dat mag van Honda..) of helemaal te stoppen met Honda.

Lijkt me sterk dat Ten Kate hun vaste klanten die al jaren Honda rijden laten vallen en daarbij alle ervaring die ze hebben opgebouwd aan het werken met Honda motoren. Hun dealerschap van Honda is in het voordeel van beide partijen, lijkt me een bijzonder gewaagde stap om dat op te geven... kan me er ook weinig bij voorstellen dat Honda Europa (die eigenlijk ook mbt racen aan de kant zijn gezet door het moederbedrijf?) geen motoren meer wil leveren zolang er gewoon geld word overgemaakt en klanten op goede service kunnen rekenen.
 
Is ook meer een onzin verhaal van een of andere buitenlandse journo. Denk ook niet dat ze zo veel Handaatjes verkopen.
Natuurlijk is het zuur voor Ten Kate Racing, maar voor Ten Kate als dealer veranderd er niet veel. Die blijven gewoon Honda dealer.
Kwa verkoopaantallen is het geen vetpot. BMW verkoopt meer dan 2 keer zo veel motoren dan Honda in NL.....in dat licht hadden ze beter als geheel kunnen switchen en hadden ze in 2019 met Syker en Reitenberger nog meegedaan in het WSBK, nu gaat SMR er mee aan de haal.
 
Ten Kate KTM....paar lampen aan die RC16 hangen en (net als eerder met de Foggy Petronas) roepen dat je er voldoende hebt gebouwd voor homologatie. Bam, wereldkampioen SBK:+
 
Lijkt me sterk dat Ten Kate hun vaste klanten die al jaren Honda rijden laten vallen en daarbij alle ervaring die ze hebben opgebouwd aan het werken met Honda motoren. Hun dealerschap van Honda is in het voordeel van beide partijen, lijkt me een bijzonder gewaagde stap om dat op te geven... kan me er ook weinig bij voorstellen dat Honda Europa (die eigenlijk ook mbt racen aan de kant zijn gezet door het moederbedrijf?) geen motoren meer wil leveren zolang er gewoon geld word overgemaakt en klanten op goede service kunnen rekenen.
Klopt, denk ook niet dat ze hun Honda dealership zo zullen opgeven. Maar een ander merk erbij zou wel kunnen, de Japanse merken zijn hier wel goed vertegenwoordigd in de regio maar de Europese niet. Als ze dat doen zullen ze vast wel wat nieuwe klanten aantrekken, zeker gezien de huidige Honda Line-up niet echt spannend of populair is. Maar vraag me af hoe Honda Europe daar tegenover zou staan, heb wel is gehoord dat Honda niet zo makkelijk is (of zou dat komen omdat Ten Kate liever de enige Honda dealer is hier in de buurt? :+).
 
Er moet een bepaalde afstand tussen dealer en dealer ondersteuners zitten bij de meeste Japanse merken.
Ook word er geëist dat je een bepaald aantal nieuwe motoren verkoopt per jaar.
Ten Kate verkoopt goed maar dat doen gebben en ter braake ook omdat er maar weinig grote dealers ( met historie ) in deze omgeving zijn.

@JBi grappig dat jij hier ook uit de omgeving komt.
 
Er moet een bepaalde afstand tussen dealer en dealer ondersteuners zitten bij de meeste Japanse merken.
Ook word er geëist dat je een bepaald aantal nieuwe motoren verkoopt per jaar.
Ten Kate verkoopt goed maar dat doen gebben en ter braake ook omdat er maar weinig grote dealers ( met historie ) in deze omgeving zijn.

Nu ik er over nadenk zat er ook eigenlijk wel weinig afstand tussen de dealers en kunnen ze met elkaar concurreren waar Honda zelf niks aan heeft.. :9
Maar denk wel een Europese motordealer het hier aardig zal doen gezien hier niks in de buurt zit, je moet een aardig stukje rijden als je een nieuwe BMW/KTM/Aprilia motor wil bekijken.

@JBi grappig dat jij hier ook uit de omgeving komt.
Jup :), ben ook regelmatig in Hoogeveen dus als je een Blauwe TransAlp ziet of een zwarte Nissan Sunny dan is de kans groot dat ik het ben. :9
 
Eu
Nu ik er over nadenk zat er ook eigenlijk wel weinig afstand tussen de dealers en kunnen ze met elkaar concurreren waar Honda zelf niks aan heeft.. :9
Maar denk wel een Europese motordealer het hier aardig zal doen gezien hier niks in de buurt zit, je moet een aardig stukje rijden als je een nieuwe BMW/KTM/Aprilia motor wil bekijken.


Jup :), ben ook regelmatig in Hoogeveen dus als je een Blauwe TransAlp ziet of een zwarte Nissan Sunny dan is de kans groot dat ik het ben. :9

Europese merken kunnen het in onze regio zeker wel goed doen, en zeker een ten Kate zou daar wel mee uit de voeten kunnen.

Ik zal de blauwe transalpen en zwarte sunnys in het vervolg netjes seinen, ik rij een zilvergrijze Ibiza en een groene zx9r ( alleen bij mooi weer 🙈 )
 
Nogal rigoreus zoals HRC te werk gaat nu ineens, blijkt ook weer uit dit verhaal. Het feit dat Red Bull stopt als sponsor, zegt ook wel iets.

Misschien blijven ze bij Ten Kate ?
Het blijft vanuit Ten Kate akelig stil vindt ik .
 
De nieuwe Kervin Bos, Midori Moriwaki.
Exclusive: Midori Moriwaki explains her 2019 WorldSBK plans


Dr4gRieXgAA5tit
 
Ik kon een klein glimlachje niet onderdrukken...
Red Bull neemt WorldSBK plannen HRC niet serieus en haakt af
Best triest eigenlijk.

Ja hier hetzelfde. Echt diep triest wat ze doen met een partner na een samenwerking van bijna 20 jaar. En gezien hun eigen inbreng volgend seizoen een stuk kleiner is dan in eerste instantie gesuggereerd, lijkt dit op een manier om Ten Kate te lozen. Er is daar meer aan de hand dan wij te horen krijgen. Heb Honda atijd hoog zitten, maar heb momenteel even een spontane antipathie tot dit merk.
 
Ja hier hetzelfde. Echt diep triest wat ze doen met een partner na een samenwerking van bijna 20 jaar. En gezien hun eigen inbreng volgend seizoen een stuk kleiner is dan in eerste instantie gesuggereerd, lijkt dit op een manier om Ten Kate te lozen. Er is daar meer aan de hand dan wij te horen krijgen. Heb Honda atijd hoog zitten, maar heb momenteel even een spontane antipathie tot dit merk.

Erg jammer dat we geen internationaal raceteam meer hebben maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat er ook al jaren niet meer gepresteerd werd door Ten Kate. Misschien niet toevallig dat Ronald ten Kate er vorig jaar als teammanger tussenuit is gestapt.
Ik hoop wel dat dit gedoe geen grote invloed gaat hebben op het dealerschap en winkel / showroom.
De laatste berichten lijken er op te wijzen dat Honda een vergelijkbare rol als BMW gaat spelen in het WSBK. Erg jammer. Geen Suzuki meer. Geen Honda Geen BMW.
 
Erg jammer dat we geen internationaal raceteam meer hebben maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat er ook al jaren niet meer gepresteerd werd door Ten Kate. Misschien niet toevallig dat Ronald ten Kate er vorig jaar als teammanger tussenuit is gestapt.
Ik hoop wel dat dit gedoe geen grote invloed gaat hebben op het dealerschap en winkel / showroom.
De laatste berichten lijken er op te wijzen dat Honda een vergelijkbare rol als BMW gaat spelen in het WSBK. Erg jammer. Geen Suzuki meer. Geen Honda Geen BMW.

BMW gaat fabrieksfietsen en ondersteuning leveren aan SMR.
Er zullen (neem ik aan) ook personeel van BMW motorsport.
Honda levert "gewoon" een aantal van die CBR1000RR SP2's aan Moriwaki met mogelijk wat HRC onderdelen.
Voor de rest zal Moriwaki hun kunstje moeten doen, net als Ten Kate Racing dat altijd heeft gedaan.
Geruchten gaan dat Ten Kate Racing mogelijk met Suzuki aan de slag gaan.
Go Eleven wil wel met de Aprilia's verder.
 
Erg jammer dat we geen internationaal raceteam meer hebben maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat er ook al jaren niet meer gepresteerd werd door Ten Kate. Misschien niet toevallig dat Ronald ten Kate er vorig jaar als teammanger tussenuit is gestapt.
Ik hoop wel dat dit gedoe geen grote invloed gaat hebben op het dealerschap en winkel / showroom.
De laatste berichten lijken er op te wijzen dat Honda een vergelijkbare rol als BMW gaat spelen in het WSBK. Erg jammer. Geen Suzuki meer. Geen Honda Geen BMW.

Maar zou dat niet kunnen komen doordat Ten Kate het maar moet doen met een paar fireblades die ten eerste vrij verouderd zijn qua ontwikkelingen en ten tweede dat er geen support vanuit HRC geweest is?
 
Niet vergeten dat TKR de standaardfiets van die nieuwe Blade pas kreeg toen de rest van het hele veld al zo'n beetje aan het testen was. En dan moeten ze die lamme gebakkies ook nog even opbouwen to WSBK fietsen. Zo loop je altijd tegen een achterstand aan. Ook even niet vergeten dat ze een van de beste rijders uit het veld kwijt raakten en Bradl was volgens mij niet erg gemotiveerd na z'n overgang naar het WSBK.
Zoals ik het nu lees betwijfel ik heel sterk of Moriwaki het veel beter gaat doen. Misschien dat Kyo een 2e jeugd geniet, maar bij z'n terugkeer in het BSB was het kommer en kwel.
In de Moto2 was het na het kamioenschap met Elias ook gelijk over voor Moriwaki.
 
Erg jammer dat we geen internationaal raceteam meer hebben maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat er ook al jaren niet meer gepresteerd werd door Ten Kate. Misschien niet toevallig dat Ronald ten Kate er vorig jaar als teammanger tussenuit is gestapt.
Ik hoop wel dat dit gedoe geen grote invloed gaat hebben op het dealerschap en winkel / showroom.
De laatste berichten lijken er op te wijzen dat Honda een vergelijkbare rol als BMW gaat spelen in het WSBK. Erg jammer. Geen Suzuki meer. Geen Honda Geen BMW.

Dat ze niet meer mee konden is niet gek met een blok uit 300 voor Christus :X Voor Ten Kate hoop ik ook dat ze nog veel motoren blijven verkopen. Zelf maak ik me drukker over de Nederlandse motorsport over het algemeen. Ten Kate heeft daar best een belangrijk aandeel in voor bv jonge talenten.
 
Nu er steeds meer nieuwtjes komen boven drijven denk ik dat Moriwaki op hetzelfde niveau als TKR zal blijven hangen; beide hebben veel know how van de blade en tuning maar dat ding zit aan zijn max.
 
Terug
Bovenaan Onderaan