Het Ducati Monster topic *deel 44*

Geen advies, maar ik ben benieuwd hoe de biggelaar modificatie bevalt. Aangezien je nog steeds praat over een bokkige fiets. Ik ga binnenkort voor onderhoud en de modificatie staat ook nog op mn lijstje, maar heb je wel groot verschil gemerkt?
Die Biggelaar-mod is zijn geld dubbel en dwars waard. Het meeste bokkerige is er vanaf; rotondes nemen gaat zoveel beter, en de bekende rammel is ook weg (behalve bij ingetrokken koppeling) .En je korf slaat niet meer in.
 
Alles besteld. Dank voor de kortingcodes!
Tevens nieuwe hel leiding bij nr1motor. Dan maar alles nieuw. Wordt vervolgd.
Screenshot_20220625-133228-565.png


Screenshot_20220625-124524-722.png
 
Bekijk bijlage 1775856
Ook oké? Waar sta/zit je morgen? Wij op het talud bij Strubben!
Wij ook! Daarom gaan we ook zo vroeg, willen er om 6:00 zijn voor nog een beetje een aardig plekje. En het is ook gewoon traditie. Ik stuur je wel een pb met m’n nummer, best leuk om even te meeten misschien. (Of niet, en dan even goede vrienden ;))
 
Vandaag tochtje gereden, bij 175 km ging het benzinelampje al branden op mijn s4. Gemiddeld kom ik uit op 1 op 13 . Hebben jullie ook zo,n verbruik??
 
Geen advies, maar ik ben benieuwd hoe de biggelaar modificatie bevalt. Aangezien je nog steeds praat over een bokkige fiets. Ik ga binnenkort voor onderhoud en de modificatie staat ook nog op mn lijstje, maar heb je wel groot verschil gemerkt?
Ja, dat scheelt echt een heel stuk. Flinke verbetering. Ik had het filmpje van deze mod op Youtube gezien. Een man uit Australie (!) had deze stalen ring bij Biggelaar besteld en was er zeer lovend over. Dat wilde ik dus ook. Was nog best wel even een klus om die eerste koppelingsplaat weer goed in de korf te krijgen, na het plaatsen van de stalen ring.
 
Is dit een nuttige modificatie? Merk je het verschil?
Nou hij is kapot. Dus ik moet hem vervangen. En dan kan ik kiezen voor een revisie set en alles schoonmaken en hopen dat het goed is, of tweedehands. OEM is duur denk ik, en deze is nieuw en de meesten zijn zeer tevreden met deze, wil koppelen zonder lekken. In principe is het gewoon een vervanging en geen modificatie.

Zodra ik het binnen heb en gemonteerd laat ik het sowieso weten!
 
Bij mij zit ie erop. Heb er nog niet mee gereden,maar de koppeling gaat wel lichter. Ook bij mij was het origineel lek, anders had ik hem ook niet vervangen.
 
Ik heb em op mijn 848 ook vervangen ivm lekkage(wel voor 1 van oberon, maar de strekking is hetzelfde) en dat is echt een wereld van verschil, met de originele heb je na 10 minuten stop en go verkeer pijn in je klauw, met die aftermarket is dat echt een stuk beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan