Het Ducati Monster topic *deel 44*

Hoi allemaal, even een niet monster gerelateerd vraagje. Ik zou heel graag eens de Isle of Man TT willen bezoeken maar weet niet hoe ik dit handig aan kan pakken. Iemand dat toevallig al eens gedaan?
 
Vandaag heeft mijn pa een Speed Triple 1050 (2018) gekocht bij Gebben. Tof ding (zelf ook gehad).

Maar ik zag die XSR900 (2022) en wat een super mooi ding is dat van dichtbij. Direct gevraagd wat hij voor mijn motor wilde geven. Was nog een leuke prijs ook. Alleen de levering is pas midden 2022 vanwege do populariteit en productieproblemen.

Dus misschien ben ik volgend jaar weer overgestapt :+.

Maar wel super blij met mijn Monstertje hoor :D
 
Nieuwe Harley-plannen of toch iets Italiaans erbij @superduc again ?

1656529246453.png
 
Ik heb jullie hulp nodig. Van mijn Monster 1100 de accu vervangen en sindsdien houdt de motor enorm in, nagenoeg niet rijdbaar. Tank is eraf geweest maar alles zit op de juiste manier vast. Brandstof pomp uit de tank gehaald, aanzuig filter is schoon en pomp levert flow en druk. Toch rijdt de motor voor geen meter, geen idee waar ik het nu moet zoeken. Iemand een idee/ bekend probleem? Verder geen storingen op het dashboard. Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Ik heb jullie hulp nodig. Van mijn Monster 1100 de accu vervangen en sindsdien houdt de motor enorm in, nagenoeg niet rijdbaar. Tank is eraf geweest maar alles zit op de juiste manier vast. Brandstof pomp uit de tank gehaald, aanzuig filter is schoon en pomp levert flow en druk. Toch rijdt de motor voor geen meter, geen idee waar ik het nu moet zoeken. Iemand een idee/ bekend probleem? Verder geen storingen op het dashboard. Alvast bedankt voor het meedenken!
Zit er niet een slang geklemt ergens onder de tank. Dat de motor niet voldoende brandstof krijgt.

Check ook je ontluchting, als die geknikt zit, dan raakt de tank vacuüm. Dan creëert hetzelfde probleem
 
Ff een vraagje, heeft iemand een adres voor brembo remcups met afdichtingen?
Schijnt dat Ducati ze niet meer levert.
Heb ze nodig voor me Multistrada
 

Bijlagen

  • 80EBE2C4-F482-4E39-B7FE-5D91643BD66E.jpeg
    80EBE2C4-F482-4E39-B7FE-5D91643BD66E.jpeg
    164,1 KB · Weergaven: 17
Ik heb jullie hulp nodig. Van mijn Monster 1100 de accu vervangen en sindsdien houdt de motor enorm in, nagenoeg niet rijdbaar. Tank is eraf geweest maar alles zit op de juiste manier vast. Brandstof pomp uit de tank gehaald, aanzuig filter is schoon en pomp levert flow en druk. Toch rijdt de motor voor geen meter, geen idee waar ik het nu moet zoeken. Iemand een idee/ bekend probleem? Verder geen storingen op het dashboard. Alvast bedankt voor het meedenken!
Probleem gevonden. Had stationair toerental opgedraaid dmv de gasklep aanslag te verdraaien (wegens startproblemen/ slechte accu). Blijkbaar heb je daar bij Ducati die air bleed screws voor. Heb gasklep weer terug gezet en nu loopt het weer als een tierelier! Blijkbaar ontregeld dat toch iets in de TPS ofzo... Kan het nog niet helemaal verklaren maar het werkt.
 
TPS werkt via gasklep stand, door die aanslag te draaien gaat de gasklep ietsje open staan...terwijl uitgangspunt dicht moet zijn. zoiets
 
Plaatje *D
Vraagje :+

De motor stottert nogal bij het optrekken, heb hem laatst helemaal opnieuw laten afstellen want hij viel uit bij stationaire motor en er was nogal wat vervangen aan de motor. TPS en luchtstelschroeven zijn gesynchroniseerd en afgesteld. Leek allemaal goed te gaan en motor reed perfect. Na ongeveer 200 kilometer rijden uit meerdere ritten had ik opeens stotterend blok.

Heb er nu injectie reiniger in gedaan met de hoop dat het wat beter gaat worden. Heb daar nu ongeveer 30 km mee gereden. Maar toch even de vraag want wellicht hebben jullie dit al eens meegemaakt en vergeet ik nog iets. De motor gaat sowieso terug voor een nieuwe/goede afstelling maar als ik iets vergeet te checken of wat ik kan doen hoor ik dat graag.

Vervangen was Dynamo, bougies, bobine kabels, Luchtfilter, olie en filter
DSC04258.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan