Het Ducati Monster topic *deel 44*

25 juni richting de vogezen en Elzas, iemand nog interessante plekjes waar je moet zijn geweest de heen of terugreis?
IMG_9691.jpeg
 
Ik had mijn monster een jaarbeurt laten geven bij den biggelaar ( ook al om die service melding op mijn dash te laten verwijderen )
Maar dat laatste lukte niet omdat er verbinding met de fabriek moet worden gemaakt bij euro 5 ducati’s
Beetje kut want ik haat van dat soort meldingen bij mijn auto en motor en zelfs mijn fiets
Dus maar naar Zaltbommel gereden en daar hebben ze het eruit gehaald , koste 25€ , dat is een heel nette prijs want ik heb gelezen dat ze in de VS zomaar 100$ daarvoor rekenen
 
25 juni richting de vogezen en Elzas, iemand nog interessante plekjes waar je moet zijn geweest de heen of terugreis?
Ik was daar vorige week. Een aanrader om te rijden: Le Grand Ballon.
Een hele mooie bergpas met strakke wegen. 1424m hoog en prachtig uitzicht.

Drone shot die ik gemaakt heb, Je doorkruist dit soort bergen met deze route.
DJI_0415.jpg
 
Ik wil graag mijn originele uitlaten veranderen, nu zit ik te twijfelen tussen de remus (moet ik snel weze op marktplaats) of mivv..... was de consensus? Zelf qua uiterlijk de mivv, gezien ik origineel niet het mooiste vindt, maja remus..... termi's zijn echt gewoon helaas iets te duur, so next best thing..... maar termi's zijn alleen vanaf buitenland te bestellen en twijfel daar erg aan, mocht maatvoering etc etc verkeer bestellen.

Zal ik voor een mivv gaan, of de remus (originele uiterlijk), your thoughts?
Fyi 695, rooie trellis, zwarte tank
 
Ik ben bevooroordeeld, maar op een Duc horen gewoon Termi's, heb ze op mn 848(volledig systeem), heb ze op mn 748, en op mn ex monster S4 zaten ze ook.
Ik snap dat het een flinke investering is, maar tijdens de WSBK zag ik diverse ducs met non Oem/Termi dempers, en het smoelt eigenlijk gewoon nét niet op de 1 of andere manier.
 
Ligt er ook een beetje aan welke Duc je hebt en welke uitlaten je daar op wilt monteren. Ik vind deze Mivv Cone's meer dan prima passen op mijn Monster 620ie

695 wijkt er niet veel van af, op de nieuwere generatie met high mount kunnen deze weer niet.

DSC01544.jpg
 
Ik ben bevooroordeeld, maar op een Duc horen gewoon Termi's, heb ze op mn 848(volledig systeem), heb ze op mn 748, en op mn ex monster S4 zaten ze ook.
Ik snap dat het een flinke investering is, maar tijdens de WSBK zag ik diverse ducs met non Oem/Termi dempers, en het smoelt eigenlijk gewoon nét niet op de 1 of andere manier.
Netzo als dat een Ducati rood hoort te zijn…
Ducati is veel meer dan een kleur of een merk uitlaat. Zelf heb ik de SC project, puur omdat de termi echt een stuk duurder was, en ik de termi persoonlijk ook niet mooi vindt (smaken verschillen).
Enige waar ik na zou kijken is:
- Heeft hij een e-keur
- Hoe vind je het er zelf uit zien? (Je laat je keuze toch niet afhangen van iemand op een forum? 😄)
 
Zelf bezig met een 695 en persoonlijk vind ik de high mount mivv het mooiste.
Ik vind die lelijke grote sticker een doorn in het oog van de Termi's.
En deze 695 is officieel een dark versie denk ik. Dat gaat anders worden.
Geen originele duc kleur wordt het.
Sorry.
 
Laatst bewerkt:
Was laatst bij iemand met een Yoshimura op z’n Duc. Stond leuk. Schijt hebben aan wat hoort en doen wat je zelf mooi vind!
 
Ik heb heel lelijke gezien die veels te ver naar achteren uit stoken
Komt best nauw , moeten niet te lang zijn en niet te kort
Ducati heeft een tijdje toen ze waarschijnlijk mot hadden met termignoni, Remus als performance pijpen verkocht , was ook niet echt een succes
Meestal vind ik akrapovic wel mooi gemaakt , hou van mooie lasjes , en dat is niet het sterke punt van termignoni
Bij mijn nieuwe monster zit een dubbele termi , ik dacht 1 mooie demper zou ook wel leuk zijn
Maar ik mat de aansluiting en die was 60mm en dat is veel dikker dan al die pijpen die op een kat geplaatst kunnen worden
 
Zijn er überhaupt nog wel nieuwe Termie's te koop voor Monster Model 1 & 2.
Ja hoor, met een beetje zoeken op internet kom je al een end.

Ben trouwens vandaag voor een tweede keer voor de rexxer mapping bij de dealer geweest, maar nog steeds niet helemaal goed. Was wel geinig om de monteur te horen proefrijden ,want de Termignoni's op mijn Monster klinken wel erg goed :9
 
Was wel geinig om de monteur te horen proefrijden ,want de Termignoni's op mijn Monster klinken wel erg goed :9

Laatst dus achter een 748 gereden met termi’s, heel fraai. En toen ik mijn fiets ging ophalen ging de monteur nog even een rondje doen…je eigen motor voorbij horen en zien gaan…das mooi. Want verder laat ik niemand rijden op mijn motor natuurlijk.
 
Als je zelf rijdt hoor je de de uitlaten natuurlijk niet zoals ze echt klinken, maar ik vond het een mooi geluid.
 
Want verder laat ik niemand rijden op mijn motor natuurlijk.
Heb mijn broer wel eens een rondje laten rijden ,maar die vond het niks, maar toen had ik nog de Sparks uitlaten, en die klinken lang niet zo mooi als wat er nu onder zit. Zit er nog wel mee dat ik ze niet netjes boven elkaar uitgelijnd krijg, maar das weer mooi een klus voor van de winter.
 
Ja hoor, met een beetje zoeken op internet kom je al een end.

Ben trouwens vandaag voor een tweede keer voor de rexxer mapping bij de dealer geweest, maar nog steeds niet helemaal goed. Was wel geinig om de monteur te horen proefrijden ,want de Termignoni's op mijn Monster klinken wel erg goed :9
En gedaan (had ik zelf ook wel kunnen bedenken). Er is inderdaad nog redelijk wat te krijgen voor model 1 & 2.

Wat is het rexxer probleem dan?
 
Thanks voor de reacties allemaal! Ik heb toch maar ff stouten schoenen aangetrokken en termi's besteld 8-)
Gewoon omdat ik deze al eigenlijk, al sinds ik de motor had gekocht al heb willen hebben. En als cadeautje voor de komende zure tandarts bezoek, whahaha.... Hopelijk komen ze snel binnen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan