Veetwo ( is er geloof ik niet meer ) carterdeksel is magnesium, en dat andere ding titaniumAl het aluminium op je motor ziet er gelikt uit.En die ring op de korf maakt het echt af. Welk merk is dat ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Veetwo ( is er geloof ik niet meer ) carterdeksel is magnesium, en dat andere ding titaniumAl het aluminium op je motor ziet er gelikt uit.En die ring op de korf maakt het echt af. Welk merk is dat ?
Weet wel dat hij met een open deksel nog veel meer lawaai zal maken.makkelijk.Maar hij rammelde wel behoorlijk , en wilde daarom dus zo'n aanpassing van Biggelaar monteren(en tevens een andere drukplaat + open koppelingsdeksel),
Ik heb van de winter twee motobatt accu’s gekocht , zijn gewoon goed geloof ik en online niet te duurWelke nieuwe accu voor mijn Monster kopen? Toen ik gisteren thuiskwam na een lange rit, merkte ik dat de accu toch weer moeite had om de motor rond te draaien. Onderweg was het steeds goed gegaan, maar toen ik de motor binnen wilde zetten had ie toch weer moeite. Spanning was 12,6 V. Ik heb ook nog niet gemeten of de accu bijgeladen wordt, maar ik heb wel gemerkt dat mijn druppellader (Carpoint IP 65) de accu niet verder volgeladen krijgt dan 75%. Is de accu dan toch aan zijn einde? Moet ik, omdat de accu op zijn zij ligt, toch kiezen voor een gel-accu?
Dat heb ik gemerkt..Heb de nieuwe platen eens gemonteerd ,plus het open deksel,maar ziet er wel leuk uit.Voorlopig houd ik het maar zo..Weet wel dat hij met een open deksel nog veel meer lawaai zal maken.
Toen ik mijn Monster kocht had hij een tijdje stilgestaan. Vervangen door een nieuwe Yuasa die er af-fabriek is in gezet is. Exact hetzelfde type.Welke nieuwe accu voor mijn Monster kopen? Toen ik gisteren thuiskwam na een lange rit, merkte ik dat de accu toch weer moeite had om de motor rond te draaien. Onderweg was het steeds goed gegaan, maar toen ik de motor binnen wilde zetten had ie toch weer moeite. Spanning was 12,6 V. Ik heb ook nog niet gemeten of de accu bijgeladen wordt, maar ik heb wel gemerkt dat mijn druppellader (Carpoint IP 65) de accu niet verder volgeladen krijgt dan 75%. Is de accu dan toch aan zijn einde? Moet ik, omdat de accu op zijn zij ligt, toch kiezen voor een gel-accu?
Ja is blijkbaar een zwak punt , hoop dat het frame nog recht is daardoorDat meen je niet!!!! Niet te geloven..... Nog meer schade aan de motor/jijzelf?
Opvallend hoe die kroonplaat doorgescheurd is, dat ziet er materiaaltechnisch niet helemaal oké uit Maarja, hopen dat de kroonplaat de impact heeft geabsorbeerd zodat je frame niet krom is
Paar beetje zere polsen , ik baal als een stekker , het is niet zo dat ze een nieuwe monster uit het rek kunnen trekken , kan wel een half jaartje durenWhow, materiële schade is te herstellen, MAAR hoe gaat het met jou?
Waarschijnlijk OK, anders had je dat bericht niet gepost.
Grote makke van motorrijden: automobilisten zien je niet, omdat ze niet opletten/niet goed kijken en vul maar aan.
Welnee, zelfs als het frame krom is, wordt ie opgelapt en tijdens een beurs als koopje aangeboden door een louche handelaarMaar hij kan net zo goed totalloss zijn als frame, blok een tik heeft gehad
Whow, laat idd je polsen goed nakijken, b.v. op haarscheurtjes. Als de pijn niet overgaat en ze worden dikker kan het foute boel zijn.Paar beetje zere polsen , ik baal als een stekker , het is niet zo dat ze een nieuwe monster uit het rek kunnen trekken , kan wel een half jaartje duren
Toen ik mijn Monster kocht had hij een tijdje stilgestaan. Vervangen door een nieuwe Yuasa die er af-fabriek is in gezet is. Exact hetzelfde type.
Ik zou eens goed de laadspanning (laten) doormeten. Twee jaar later reageerde de startknop niet op een ochtend toen ik naar mijn werk wilde.
Accu aan de lader gehangen en daarna startte de motor normaal. Na een tijdje ging het moeizamer. Van mijn Ducati specialist kreeg ik een splinternieuwe spanningsregelaar te leen. Dat hielp helemaal niets. Integendeel, de laadspanning was iets minder dan van de originele regelaar.
Mijn specialist heeft toen de stator van de dynamo bekeken en het was gelijk duidelijk. Enkele spoelen van de stator waren verbrand/doorgebrand. Op de foto zijn ze duidelijk te zien. Stator is daarna opnieuw gewikkeld en daarmee was het probleem opgelost.
Let op: de kern van de stator (dat grote gat in het midden) kan verschillende afmetingen hebben. Je moet dus absoluut zeker zijn dat je de juiste maat hebt voor je 'm terugplaatst. Ik kreeg aanvankelijk een verkeerde maat teruggestuurd. Kostte allemaal extra tijd en gedoe.
Dit klusje is wel goed zelf te doen:
- olie aftappen
- met een speciale trekker het deksel van de motor trekken
- stator vervangen
- pakkingresten verwijderen
- nieuwe pakking
- alle bouten met juiste koppel (Nm) vastzetten
- juiste hoeveelheid verse olie vh juiste type
- klaar
Bekijk bijlage 1688957