Het Ducati Monster topic *deel 44*

De Ducati 620 die doet het weer naar behoren na het vervangen van de dynamo. Mooi op tijd want volgend week gaat die mee op vakantie.
Even een flinke proefrit gedaan en hij gaat weer als een zonnetje.

Uiteindelijk vervangen. Dynamo, Olie & Filter, Bougies, BMC Luchtfilter

Met stukke dynamo bij motor aan kreeg ik 11.2v terug (leeglopen)
Met nieuwe dynamo bij motor aan kreeg ik boven de 14v terug (opladen)

Toch wel blij dat dit ook echt het probleem was, ondanks je het wel bijna zeker weet als je de staat van de dynamo bekijkt. Altijd prettig om de bevestiging te krijgen via de multimeter. Ik klus ook maar voor de hobby.

Bekijk bijlage 1754643

Na al deze aanpassingen de motor opnieuw stationair moeten afstellen. Blijft toch wel weer een pareltje van een motor dit. Valt eenvoudig aan te sleutelen, kan overal prima bij en voldoende onderdelen voor te verkrijgen.
Bekijk bijlage 1754644


Uiteindelijke plaatje, vriendin weer happy
Bekijk bijlage 1754647
Mooie fiets hoor! en veel plezier op vakantie!
 
De Ducati 620 die doet het weer naar behoren na het vervangen van de dynamo. Mooi op tijd want volgend week gaat die mee op vakantie.
Even een flinke proefrit gedaan en hij gaat weer als een zonnetje.

Uiteindelijk vervangen. Dynamo, Olie & Filter, Bougies, BMC Luchtfilter

Met stukke dynamo bij motor aan kreeg ik 11.2v terug (leeglopen)
Met nieuwe dynamo bij motor aan kreeg ik boven de 14v terug (opladen)

Toch wel blij dat dit ook echt het probleem was, ondanks je het wel bijna zeker weet als je de staat van de dynamo bekijkt. Altijd prettig om de bevestiging te krijgen via de multimeter. Ik klus ook maar voor de hobby.

Bekijk bijlage 1754643

Na al deze aanpassingen de motor opnieuw stationair moeten afstellen. Blijft toch wel weer een pareltje van een motor dit. Valt eenvoudig aan te sleutelen, kan overal prima bij en voldoende onderdelen voor te verkrijgen.
Bekijk bijlage 1754644


Uiteindelijke plaatje, vriendin weer happy
Bekijk bijlage 1754647
Het blijven zeker leuke fietsen! Wat helpt is ook de olie goed op peil te houden. Zo blijft de stator beter gekoeld en fikt deze minder snel uit. Al met al ontkom je er haast niet aan, dat het een keer gebeurt. Veel plezier op vakantie :]
 
Het blijven zeker leuke fietsen! Wat helpt is ook de olie goed op peil te houden. Zo blijft de stator beter gekoeld en fikt deze minder snel uit. Al met al ontkom je er haast niet aan, dat het een keer gebeurt. Veel plezier op vakantie :]
Thanks!!

Geen idee hoelang de stator er al in zat, Duc heeft inmiddels ruim 68.000km op de teller staan dus gok dat dat er ook iets mee te maken heeft. Voorlopig weer klaar met klussen als het goed is.
 
Cadeautje is binnen 😊
 

Bijlagen

  • 55F36497-1983-452B-B7EC-2610D1022811.jpeg
    55F36497-1983-452B-B7EC-2610D1022811.jpeg
    171,8 KB · Weergaven: 23
Monster vandaag weer terug naar dealer gebracht ivm start problemen 🙈
Ding wil maar niet starten😩
Vermoedt toch iets met startmotor, was al nieuwe startkoppeling ingezet.
Heb nogmaals alle contacten schoongemaakt, startrelais vervangen en startschakelaar op stuur schoongemaakt maar dit alles heeft niet geholpen.
Word dus of revisie set in startmotor of een andere startmotor. We gaan het meemaken.
Heb gelukkig nog een Multistrada 1000DS staan om mee te rijden 👍
 
Monster vandaag weer terug naar dealer gebracht ivm start problemen 🙈
Ding wil maar niet starten😩
Vermoedt toch iets met startmotor, was al nieuwe startkoppeling ingezet.
Heb nogmaals alle contacten schoongemaakt, startrelais vervangen en startschakelaar op stuur schoongemaakt maar dit alles heeft niet geholpen.
Word dus of revisie set in startmotor of een andere startmotor. We gaan het meemaken.
Heb gelukkig nog een Multistrada 1000DS staan om mee te rijden 👍
Hopelijk wordt het probleem gevonden en verholpen. Uiteindelijk wil je toch rijden i.p.v. sleutelen.
 
Ik had ze via een dealer in Nederland besteld. Zelfde prijs. Binnen 1 week geleverd.
Same here, via uitlaatstore.nl. Maar sommige uitlaten hebben ze nog op voorraad en sommige moeten per order geproduceerd worden.
 
Ze zitten eronder. Twijfel nog op de stickers erop te doen.

Maar eerst de versnelling repareren 😅
Ziet er goed uit, persoonlijk gooi ik de sticker er wel op, vindt het wel tof staan. En je kan het er altijd nog afhalen als het je niet bevalt :P

Sticker heeft ook tricolore elementen erin dus past wel bij de andere stickers op de Duc :D
 
Ziet er goed uit, persoonlijk gooi ik de sticker er wel op, vindt het wel tof staan. En je kan het er altijd nog afhalen als het je niet bevalt :P

Sticker heeft ook tricolore elementen erin dus past wel bij de andere stickers op de Duc :D
Ja deze zitten erbij. Die kleine passen wel mooi.
 

Bijlagen

  • 514F7E79-D234-420F-95B5-890C4B9C6F62.jpeg
    514F7E79-D234-420F-95B5-890C4B9C6F62.jpeg
    237,1 KB · Weergaven: 9
goedendag monster eigenaren,
zijn hier s4r(s) testastretta eigenaren met tips waar op te letten bij aanschaf ?
of valkuilen die deze motoren hebben ..
mijn eerste DUC ......
hier is hij dan, monster S4R uit 2007, erg blij mee :}
 

Bijlagen

  • tempImagexATPit.png
    tempImagexATPit.png
    1,2 MB · Weergaven: 61
  • tempImageI2gDyU.png
    tempImageI2gDyU.png
    1,1 MB · Weergaven: 58
  • tempImagekyNfwc.png
    tempImagekyNfwc.png
    1,1 MB · Weergaven: 59
Terug
Bovenaan Onderaan