Het Ducati Monster topic *deel 44*

Tank demonteren, tankdop loshalen en lang laten luchten, dan krimpt die weer. Zelfde gedaan bij mijn Tuono. Als je daar niet op wil wachten kan je een andere kopen en de jouwe iig weer verkopen als goede tank
Dan krijg je hetzelfde probleem op een gegeven moment toch weer?

Ben niet heel bekend met bouwjaren etc maar het is dus niet zo dat een kunststof en stalen tank 1 op 1 uit te wisselen zijn? Pomp etc begrijp ik, zal wel een andere plek hebben en andere grondplaat etc. Daar kom ik wel uit. Maar als bv de complete bevestiging anders is dan wordt het weer complexer.
 
Ik heb trouwens wel een dark tank liggen , maar ik denk dat je er niks mee kunt
Kun je eens een paar foto's maken aub? Eens zien of het in hoofdlijnen gaat passen, ben wel benieuwd. Ik had bij mijn BMW ook hetzelfde probleem, uiteindelijk ook een stalen tank op gezet na een hoop andere oplossingen geprobeerd te hebben.
 
Dan krijg je hetzelfde probleem op een gegeven moment toch weer?

Ben niet heel bekend met bouwjaren etc maar het is dus niet zo dat een kunststof en stalen tank 1 op 1 uit te wisselen zijn? Pomp etc begrijp ik, zal wel een andere plek hebben en andere grondplaat etc. Daar kom ik wel uit. Maar als bv de complete bevestiging anders is dan wordt het weer complexer.
Bij mij is het probleem weggebleven omdat ik alleen octaangetal 98 zonder ethanol tank, zoals bijvoorbeeld shell v-power
 
285A3F2C-DF23-4901-AF1E-412EA9E0DF45.jpeg
7D30DBF5-0443-46A2-A32B-355344DBF114.jpeg
 
Ik denk dat ik me kan aanmelden bij dit topic.
Was eigenlijk helemaal niet van plan om een Ducati te kopen maar na een test rondje was het toch snel beklonken.
Ducati monster 937 uit 2021 met net 3000 KMS er op . Banden waren echt amper gebruikt en rook nog gewoon nieuw toen hij warm stond te pruttelen. Nu nog even geduld hebben tot hij klaar is voor aflevering
 

Bijlagen

  • AF12468C-F616-46ED-9F1C-085E0509A6C5.jpeg
    AF12468C-F616-46ED-9F1C-085E0509A6C5.jpeg
    522,2 KB · Weergaven: 55
Ik denk dat ik me kan aanmelden bij dit topic.
Was eigenlijk helemaal niet van plan om een Ducati te kopen maar na een test rondje was het toch snel beklonken.
Ducati monster 937 uit 2021 met net 3000 KMS er op . Banden waren echt amper gebruikt en rook nog gewoon nieuw toen hij warm stond te pruttelen. Nu nog even geduld hebben tot hij klaar is voor aflevering
Heb ik ook 😁😁😁
 
Ik denk dat ik me kan aanmelden bij dit topic.
Was eigenlijk helemaal niet van plan om een Ducati te kopen maar na een test rondje was het toch snel beklonken.
Ducati monster 937 uit 2021 met net 3000 KMS er op . Banden waren echt amper gebruikt en rook nog gewoon nieuw toen hij warm stond te pruttelen. Nu nog even geduld hebben tot hij klaar is voor aflevering
Veel plezier en veilige kilometers met je monster
 
Vraagje,
Heeft iemand nog een in goede staat demper/uitlaat met db-killer voor een monster 1100 (2009) liggen.
Mijn huidige Akra's zijn toch iets te luid om elke dag om 06:15 vertrekken naar het werk.
 
Ik denk dat ik me kan aanmelden bij dit topic.
Was eigenlijk helemaal niet van plan om een Ducati te kopen maar na een test rondje was het toch snel beklonken.
Ducati monster 937 uit 2021 met net 3000 KMS er op . Banden waren echt amper gebruikt en rook nog gewoon nieuw toen hij warm stond te pruttelen. Nu nog even geduld hebben tot hij klaar is voor aflevering
Inderdaad mooi ! Ook van mij veel veilige km's toegewenst.
 
vraagje monster experts .... ik heb een S4R 998 met standaard vering setup (sachs)
nu heb ik last van wijd lopen in de bochten en een "wiebelde" voorkant.... onder bocht wisseling en acceleratie
een vering expert vertelde mij dat het "probleem" de standaard progressieve achterschok veer is ...

deze zorgt ervoor dat de achterkant te laag komt ( omdat het eerste stuk te zacht is ) , advies vervangen van de progressieve veer voor een liniaire ...

hebben jullie hier ervaring mee en laten vervangen ? zo ja door wat bijv ?

zat ook al te denken aan het vervangen van de suspensie lijn door Ohlins van een andere duc ..
iemand hier ervaring mee en eventueel tip van welke dus plug en play is ? ( 998? 996? 748? oid)

mvg
Danny
 
vraagje monster experts .... ik heb een S4R 998 met standaard vering setup (sachs)
nu heb ik last van wijd lopen in de bochten en een "wiebelde" voorkant.... onder bocht wisseling en acceleratie
een vering expert vertelde mij dat het "probleem" de standaard progressieve achterschok veer is ...

deze zorgt ervoor dat de achterkant te laag komt ( omdat het eerste stuk te zacht is ) , advies vervangen van de progressieve veer voor een liniaire ...

hebben jullie hier ervaring mee en laten vervangen ? zo ja door wat bijv ?

zat ook al te denken aan het vervangen van de suspensie lijn door Ohlins van een andere duc ..
iemand hier ervaring mee en eventueel tip van welke dus plug en play is ? ( 998? 996? 748? oid)

mvg
Danny
Ik heb mijn schokbreker vervangen door een ohlins en in de voorpoten cassette van andreani
Ik ben wat zwaarder dan de gemiddelde nieuwe monster rijder denk ik 😂 en de vering van zo’n 937 is afgesteld op comfort en erg budget in de gewone versie , er is niet voor niets een SP versie
En dan had ik het zelfde probleem ( een beetje ) als jij
Nu dag en nacht verschil
Ik heb het bij HK laten doen
Ohlins voorvork kan , maar je kom van het ene in het andere en dat is 2000€ zo gepasseerd, wel mooi goud kleurig als je daarop kickt
Maar er zijn ook ohlins NIX cassetes tekoop voor de helft , dat en een schokbreker met een veer voor jouw gewicht en je zult je motor niet terug kennen
 
De tellerklok zit ook aan de kroonplaat vast met 2 afstandsbusjes, ik heb er toen ook een kleine poging voor gedaan bij mn S4, maar was het uitzoeken al snel zat en heb het lekker gelaten voor wat het was. Inmiddels zit het me natuurlijk helemaal prima :+
 
Ja maar waar moest je een passende kroonplaat vandaan halen in die tijd ( die van een s4r zou kunnen passen maar die was er nog niet )
Ik had het dan ook meer over de tegenwoordige tijd, dat er nu wel wat van te maken valt mocht het niet bevallen .Maar ik zou toch eerder voor een S4R gaan, want dan heb je gelijk die mooie enkelzijdige achterwielophanging. Stond er trouwens een hele mooie bij Startwin te koop. Maar het motorblok is inderdaad erg mooi om te zien.
 
Ik had het dan ook meer over de tegenwoordige tijd, dat er nu wel wat van te maken valt mocht het niet bevallen .Maar ik zou toch eerder voor een S4R gaan, want dan heb je gelijk die mooie enkelzijdige achterwielophanging. Stond er trouwens een hele mooie bij Startwin te koop. Maar het motorblok is inderdaad erg mooi om te zien.
Dat was toch een RS , dat is nog een stukje exclusiever , erg gewild
 
Ach vind de s4 ook mooi. Begint me steeds meer te bevallen.

Voor de toekomst heb ik inderdaad kroonplaat ook op het lijstje staan. Maar eerst vering, rearset en open koppeling. Daarna weer eens verder kijken.

Bellypan lijkt me ook mooi staan..

IMG_20230416_144841013.jpg
IMG_20230416_144825725.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan