Wat vraagt cbr ? Laat het zelf bij Kedo doen kost 320 euro.Krukas breng ik ook weg, heb contact met crossblokrevisie.nl, zag er wel goed uit. Misschien kunnen zij aan die lagers komen? Ga niet zelf alles uit elkaar persen en richten.
De rest van de lagers uit het blok, moet ik daarvoor origineel halen of is skf fag etc. ook goed? Balansaslager is wel weer een aparte en die ene met die borgclip bestaat ook wel niet buiten yamaha denk ik?
Je moet kijken wat er op de lagers voor code staat,soms zijn het gewone lagers,maar kunnen ook custom made zijn en danKrukas breng ik ook weg, heb contact met crossblokrevisie.nl, zag er wel goed uit. Misschien kunnen zij aan die lagers komen? Ga niet zelf alles uit elkaar persen en richten.
De rest van de lagers uit het blok, moet ik daarvoor origineel halen of is skf fag etc. ook goed? Balansaslager is wel weer een aparte en die ene met die borgclip bestaat ook wel niet buiten yamaha denk ik?
Wat vraagt cbr ? Laat het zelf bij Kedo doen kost 320 euro.
Is inclusief onderdelen.Weet ik nog niet, moet ik nog van ze horen. Hij had het ook over kleppen opnieuw frezen ivm loodvrije benzine, wel eens vaker gehoord bij oude auto's maar is dit nodig bij een XT? Was van plan ze gewoon even te polijsten en dan weer terug erin. Kedo is inclusief onderdelen?
PRIJZEN WERKZAAMHEDEN : | ||
Uurtarief extra revisie werkzaamheden | € 75,00 | per uur |
Carter reparatie giet alu of magnesium | vanaf €100 | |
Losse geluidsmeting | Kostenloos | service |
Uitlaat reparaties en modificaties | in overleg | |
Losse kruk revisie excl. demontage/montage nokkenas timing wiel/zij lager | ||
Krukas big-end persen en uitrichten op richtbank speciaal: 2t | € 79,00 | |
Krukas big-end persen en uitrichten op richtbank speciaal : 4t tot 550 cc | € 89,00 | |
Krukas big-end persen en uitrichten op richtbank spec : 4 takten boven 550 CC of halve maan model krukassen | € 125,00 | |
Krukas tapeinden machinaal slijpen voor betere lager passing | € 65,00 | |
Balanceren krukas met zwaar metaal | € 350,00 | van af |
Bak tandwielen verslijpen mbt versleten schakel doks (€28,50 per extra nok man/vrouw) |
Loodvrije benzine heeft er niets mee te maken lijkt me daar moet een 600 tegen kunnen. Zittingen frezen en kleppen slijpen is normaal of bedoeld ie nieuwe zittingen ?
Ik denk dat hij inderdaad frezen en nieuwe hardere zittingen plaatsen bedoelt. Maar dat is niet nodig bij de XT600, want die kan al tegen loodvrije benzine.Hij had t over speciaal opnieuw frezen i.v.m. benzine, lijkt me onnodig? Was van plan om gewoon even te slijpen en alles dan weer terug in elkaar te zetten.
Ws bedoelt ie de klepzetel in 5 hoeken slijpen ipv 3 dat geeft een betere flow. Zittingen frezen kan wel nodig zijn zittingen die hol zijn uitgeslagen moeten wel gefreesd worden. Zitten de kleppen nog in de kop ?Dan sla ik dat over. Offroadcentrum had ook nog een paar krukassen liggen, misschien zit er nog een goede tussen. Vind 350 toch iets te veel, alleen omdat de drijfstang vervangen moet worden. Passen krukassen van latere jaren ook gewoon in mijn 34L blok?
Ws bedoelt ie de klepzetel in 5 hoeken slijpen ipv 3 dat geeft een betere flow. Zittingen frezen kan wel nodig zijn zittingen die hol zijn uitgeslagen moeten wel gefreesd worden. Zitten de kleppen nog in de kop ?
Volproppen met oud papier,of als je er aan kan komen bubbelplastic .Oke krukas gaat toch wel naar Kedo, alleen lijkt het me nu geen bijzonder goed idee om alles naar duitsland te gaan sturen. Even afwachten wat er allemaal gaat gebeuren. Iemand tips voor het inpakken van de krukas? Hij moet natuurlijk niet kunnen bewegen, zag op internet al een voorbeeld van pur schuim en plastic zakken maar dit lijkt me nogal ver gaan. Nu wel genoeg tijd om alles te poetsen en uit te zoeken nu, weinig verplichtingen.
Ben je nog bij offroad centrum geweest?
Waar ongeveer kom je vandaan? In Giessenburg zit JST motoren, die heeft voor mij wel eens een drijfstang overgeperst.
Is het huidige lager slecht? De versnellingsbak lagers kunnen gerust 1.5dkm mee als voldoende olie hebben gehad.
Waarschijnlijk heb ik nog wel een lager. Wat is het nummer ervan ?Wel geweest, uiteindelijk geen krukas gehaald, zou in totaal niet heel veel minder uit zijn dan mijn huidige te laten reviseren bij Kedo omdat er daar ook nieuwe lagers op moesten. Nu besloten om alles maar daarheen te sturen, dan is het ook helemaal nieuw. Wel nieuwe versnellingsbak tandwielen en een 3aj oliepomp gehaald daar.
Lager is niet per se slecht maar ik kan ze niet allemaal vervangen op die ene na, het is alleen dat dit een andere is dan de rest, naaldlager met extra losse bus die weer op de balansas gaat. In alle andere modellen zit gewoon een kogellager, behalve bij de 34L volgensmij.
Waarschijnlijk heb ik nog wel een lager. Wat is het nummer ervan ?