Het gevaar van motorrijden

Om nou Audi in het rijtje bij Mazzarati en Porch te plaatsen... |(


Audi is een bestaand merk, nog nooit van Mazzarati en Porch gehoord.... :?
Als je dat zo schrijft mag je zo'n ding helemaal niet hebben trouwens.

Kans bestaat natuurlijk dat je Maserati en Porsche bedoelt. ;)

BOEIT niet :) zie ondertitel: autoloos4eva :p Maar goed porsche, audi, ... Allemaal 1 pot nat. Het is dat iedereen met veel geld en/of rijke ouders zich op zijn 18 in zo'n bollide mag duwen. Onderweg nog wat kindjes mag opscheppen. Maar owé als een jonge man na lang sparen een zzr600 heeft gekocht want hij zou daar wel eens een accident mee kunnen doen...
 
ik vind die situatie ook een beetje dubbel met 25kw, vanaf 21 mag je direct op zwaar zonder ervaring en als je 18 bent mag je in elke dikke auto rijden die je maar wilt.

ik vind ook dat er veel interessante reacties worden geplaats dankuzeer.
 
Yanks en motorrijden....... :N
Alleen maar rechtdoor, en zelfs dan vallen ze nog?
Amerikanen kunnen niet motorrijden. ( ok, enkeling daargelaten. Sorry Troy´s)
Kijk maar naar de motoren die ze bouwen :X

Die hebben ook leuzen als " Helmet laws suck!".
Ach je, de meesten hebben toch al geen verstand, en lelijk zijn ze ook al.
Eigenlijk is dat dan wel een staaltje ongekende zelfreflectie, zelfkennis en zelfspot.

Helm is noodzakelijk kwaad, en niet erg praktisch, maar stiekum wel een lekker gevoel, dat ik dan in ieder geval nog knap ben, als ik me dood rijd.... :+

Dan gaan wij wel een keertje rijden en debatteren.....
 
Groot gelijk heb je... Binnen de BBK ga je waarschijnlijk toch nooit harder als 60. Kijk maar eens naar die scooter mennekes die harder als 60 gaan zonder enige vorm van bescherming. Boven de 60, gewoon altijd pak aan.

Een schuiver met 60 legt je flink bloot hoor :N
 
Wat een sukkels zeg die motorrijders op de filmpjes. Je kan heel duidelijk zien dat ze niet rekenen op onzichtbaarheid in het verkeer (en de snelheid niet aanpassen).
Tevens is het overduidelijk dat de betreffende motorrijders VEEL te hard rijden, en daardoor geen goed overzicht hebben in wat er op hen afkomt.
Geen rekening houden met het feit dat je niet gezien wordt is sowieso funest.

Uiteraard kun je niet alle aanrijdingen voorkomen, maar in al deze filmpjes had het voorkomen kunnen worden
Nooit ervanuit gaan dat je zomaar voorrang krijgt.

ONGESCHIKT
 
Laatst bewerkt:
Over die site: In het deel van het filmpje waar de motorrijder 'erop' knalt, rijdt hij toch echt een stuk harder dan op het einde van het filmpje waar de autobestuurder de motorrijder ziet!

Over 25 kW regel:
Ik ben van mening dat Sjonnies zich aan deze regel moeten houden. Zelf weet ik dat ik met vermogen om kan gaan, ik ben niet zo iemand die stoer wilt doen. Ik zou me een stuk veiliger voelen op een 90 pk motor dan een 36 pk motor, omdat je fouten bij invoegen/ uitvoegen op de snelweg makkelijker op kunt lossen. Ik maak vaak mee dat mensen je gewoon niet zien waardoor je vol op de rem moet ipv effe gas erop en ervoor invoegen... Maargoed, just my 2 eurocentjes.
 
@ Tevens is het overduidelijk dat de betreffende motorrijders VEEL te hard rijden.

Hehehe wat wel weer een groot voordeel is van te hard rijden is dat je het risico met minimaal de helft verkleint, immers alles wat achter en schuin achter je zit is geen risico meer })
 
Laatst bewerkt:
Hallo mf-ers.

Ik zag net in een ander topic een zeer goede site staan over de gevaren van het motorrijden.
Ik wist wel dat motorrijden gevaarlijk was maar door deze site kwam in een keer alles wel erg dichtbij.

Mijn vraag aan jullie is:

Sta jij wel eens stil bij het gevaar van motorrijden?

Ja, dagelijks, van de dood tot levenslang invalide.
zodra ik echter op de motor stap geen seconde meer.

Draag je wel altijd je helm en je pak of denk je wel eens vandaag ga ik maar eens zonder pak?

Als ik even naar de stad ga, dan wil ik mijn motorlaarzen en motorbroek wel eens thuis laten.

Vind jij dat de 25kw regel bijdraagt aan de veiligheid van de beginnende motorrijder?

Ja, een 25 kw motor is voor een beginnende motorrijder beter, niet zozeer vanwege het rechterhandje, maar ik heb zo maar eens het idee dat een 25kw motor je minder snel af zal straffen en dus vergevingsgezinder is.

Ik ben zeer benieuwd wat jullie antwoorden zijn.
Ik weet niet of ik de naam van de site mag geven, anders zeg het me ff.
www.ride2die.com

Bij voorbaad dank.

PS> Dit is niet voor een schoolonderzoek ofzo, gewoon persoonlijke interesse.
 
En daarom interesseert het motorrijden me zo, hoe gevaarlijk het ook is op een of andere manier is het zo geweldig dat toch miljoenen mensen het doen.

Ik kan niet wachten tot ik 18 ben.
 
Mijn vraag aan jullie is:

Sta jij wel eens stil bij het gevaar van motorrijden?

Draag je wel altijd je helm en je pak of denk je wel eens vandaag ga ik maar eens zonder pak?

ja, sinds mijn crash met die spookrijder :( :( :( sta ik toch iets meer stil bij gevaren v.h. motorrijden.

Dat wil echter niet zeggen dat ik geen :+ :+ :+ meer heb aan het motorrijden.integendeel! WANNEER IS HET WEER VOORJAAR??????????? :9 :9 :] :P :P

en NEE, ik rijd NOOIT zonder pak. 30 graden of niet, als ik ga rijden, pak aan! :Y
 
Reed gister weg bij hans van wijk...rechtsaf, beetje glad koude band.
achterwiel gleed weg en kreeg weer grip toen ik haaks op de weg stond.
Dus mn eerste highsider was geboren... :(
Ik klap op asvalt en helm aan gruis, motor lag onder geparkeerde vrachtwagen.
Karter lek en nog veel meer dingen kapot.(gsxr-750-k6)

;( ;( ;(

Het is zo gebeurd, snap het nog steeds niet. :?
maar we blijven rijden
:] :] :]
Dus met pijn naar de beurs en met de trein... :$

Grtzz...Rob

o ja...in 2006 bijna dood en 1ste gsxr750k6 totalloss door koekblik

full

1ste...
 
Laatst bewerkt:
Hallo mf-ers.

Ik zag net in een ander topic een zeer goede site staan over de gevaren van het motorrijden.
Ik wist wel dat motorrijden gevaarlijk was maar door deze site kwam in een keer alles wel erg dichtbij.

Mijn vraag aan jullie is:

Sta jij wel eens stil bij het gevaar van motorrijden?

Draag je wel altijd je helm en je pak of denk je wel eens vandaag ga ik maar eens zonder pak?

Vind jij dat de 25kw regel bijdraagt aan de veiligheid van de beginnende motorrijder?

Ik ben zeer benieuwd wat jullie antwoorden zijn.
Ik weet niet of ik de naam van de site mag geven, anders zeg het me ff.
www.ride2die.com

Bij voorbaad dank.

PS> Dit is niet voor een schoolonderzoek ofzo, gewoon persoonlijke interesse.

wistje dat er meer mensen doodgaan door nijlpaarden dan door leeuwen
wistje dat tante miep dood is gegaan toen ze viel over haar pantoffel
wistje dat je meer kan hebt op voedselvergifitiging in een 5 sterrren restaurant dan in de mcdonalds
wistje... je kan van zoveel doodgaan, maar het gebeurt ooit op één of andere manier.
 
Maakt het wat uit? Het is toch verstandig ervanuit te gaan dat je niet gezien wordt en ook op die wijze te reageren.

In België is het VERPLICHT... En das heel onhandig als je ze niet ziet... Ik rij lang genoeg om te weten dat zo hard mogelijk opvallen het beste is. Dan sta je ook sterker als er toch iets fout loopt...
 
Ik kan me niet voorstellen dat je nog nooit in de situatie terecht bent gekomen waarin motorrijden zo gevaarlijk was als iemand ánders voor je maakte -O-



Duh..tuurlijk wel! Vandaar ook de knipoog. Te vaak helaas!
Maar wat ik ermee bedoel te zeggen is dat veel mensen gelijk helemaal wild worden als ze op een motor gaan zitten..veels te hard en roekeloos gaan rijden..alsof dat inherent is aan motorrijden..niet dat ik altijd zo een lieverdje ben..maar ben inmiddels wel wat verantwoordelijker geworden na het e.e.a meegemaakt te hebben op gebied van motorrijden..
 
Sta jij wel eens stil bij het gevaar van motorrijden?
Ja, soms doe ik dat wel eens. Maar probeer het niet té vaak te doen. Het moet ook gewoon leuk blijven. Máár er speelt wel vaak in m'n achterhoofd dat ik op moet passen. Niet dat het me hindert bij m'n rijplezier, maar gewoon, stukje veiligheid.

Draag je wel altijd je helm en je pak of denk je wel eens vandaag ga ik maar eens zonder pak?
Zal hooguit een blokje rond zijn, met 10 per uur. Maar verder zweet ik liever dan dat ik er uitzie zoals op die foto's.

Vind jij dat de 25kw regel bijdraagt aan de veiligheid van de beginnende motorrijder?
Ik weet het niet, het blijft oppassen. Met 25kw kun je ook gaan stunten zonder je verstand.

En tja... motor rijden is gevaarlijk. Maar er is zoveel gevaarlijk. Het is een keuze die je maakt óm te gaan rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan