Het grote 748, 916, 996 & 998 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben er ook weer na een dagje vrijwilliger op de DCR, ondanks de kou en de wind toch nog een leuke dag gehad. Helaas geen race (op de start na) kunnen zien..

Ik heb alle motoren voorbij zien komen maar heb niemand kunnen herkennen van het forum
 
Laatst bewerkt:
We hebben je in de gaten gehouden, Wim (deed samen met jou licentiecursus op een 900SS) en ik. Zaten ook in T6.
Viel toch wel op, opeens een Roel boven in de ranking :+
Hier ging het ook mooi, tenminste, vandaag, training van gisteren was ik niet echt tevreden over, vrijdag nog een 2:12 gereden, maar na de tweede sessie viel het op dat ik opeens 4 tandjes van mijn achtertandwiel mistte. Aangezien niemand een tandwiel had liggen voor mijn snelwisselsysteem zijn we in de auto gesprongen naar HdeB in sleen voor een heel nieuw snelwisselsysteem (AFAM dit keer). Daardoor heb ik echter de rest van de sessies moeten missen. Zaterdag als snelste een 2:15 en een 2:18 gereden, en uiteindelijk als 17e in de Open C gekwalificeerd.
Uiteindelijk als 12e gefinished, dus daar was ik wel heel tevreden over. Maar daar heb ik net een heel stuk over geschreven in het algemene Ducati topic, dus dat ga ik niet nog een keer doen :P
Gisteren heb ik even met Wim staan praten. Hij vertelde toen ban je tandwiel. Mooi dat je nog lekker hebt gereden.
In de training was het wel leuk om bovenaan te staan. Is goed voor je ego :P
Im ben dus niet gefinished... met 2,5 ronde te gaan val ik in Ossebroeken...helaas.
 
en idd die binnen stond was ook een lekkertje :9

[afbeelding]

Idd een hele mooie fiets!! Nog ff samen met GSCorse bekeken. GSC wist te melden dat deze 996 te koop staat voor 50k.... De demo tussendoor met de beide rs'en en de 926 corsa was ook schitterend vanmiddag! Heerlijk om weer eens het mooiste geluid ter wereld te horen, het aanzuigen van de corse airboxen blijft zo verslavend... :9~
 
Idd een hele mooie fiets!! Nog ff samen met GSCorse bekeken. GSC wist te melden dat deze 996 te koop staat voor 50k.... De demo tussendoor met de beide rs'en en de 926 corsa was ook schitterend vanmiddag! Heerlijk om weer eens het mooiste geluid ter wereld te horen, het aanzuigen van de corse airboxen blijft zo verslavend... :9~~

ja zag toine vd biggelaar erop een wegknallen
stond opdat moment net in die pitbox
waren zeker indrukwekkende machines met dito geluid :9~
 
Ga eens proefrijden op een 999, dan merk je dat je een stuk relaxter zit.... en kun je lekker Duc blijven rijden ( Deputy Honda bekt namelijk echt niet)

Ik heb er wel aan gedacht, ik moet zeggen dat wat betreft zitpositie en rij-eigenschappen de 999 beslist de betere fiets is. Alleen spreekt het design mij niet zo aan. Toch maar besloten de 996 te koop te zetten, staat op motorshopper

Motorshopper: Ducati 996 biposto

Nu maar zien of er interesse in is, en dan eens goed nadenken wat de opvolger gaat worden.
 
Ik heb er wel aan gedacht, ik moet zeggen dat wat betreft zitpositie en rij-eigenschappen de 999 beslist de betere fiets is. Alleen spreekt het design mij niet zo aan. Toch maar besloten de 996 te koop te zetten, staat op motorshopper

Motorshopper: Ducati 996 biposto

Nu maar zien of er interesse in is, en dan eens goed nadenken wat de opvolger gaat worden.

rad01olivier-400.jpg


een Radical set RAD01 er op en je bent niet meer herkenbaar
 
Hey, technisch vraagje.

Ik ben een beetje aan het kijken wat ik bij de eerste grote beurt allemaal aan mijn 916 wil doen. Deze pagina met info vind ik heel handig: So You Want to Buy a 916... - Ducati Monster Forums: Ducati Monster Motorcycle Forum

Maar, nu staat onder het kopje 'Oil' het volgende:

"When cold, the motor takes up to 90 seconds to circulate oil to the heads because of the lack of one-way valves in the oil lines, and a long circuit for the oil system. So let the motor idle for at least 90 seconds (or better yet, until the temp guage hits 140 degrees) before touching the throttle, otherwise you may exacerbate the rocker arm flaking issue."

Nou lijkt me dat van die 90 seconden wel heel sterk. Anderhalve minuut voordat er olie in de cilinderkoppen komt?! Ik heb bij andere motorfietsen wel eens gezien wat een opbrengst een oliepomp heeft.. En dat is heel wat. Bij een yamaha xtz660-blok heb ik een keer per ongeluk het oliefilterontluchtingsboutje er helemaal uitgedraaid bij stationair draaiende motor, nou, de olie spoot letterlijk tot aan het plafond van de schuur. Als ik dat zo inschat hoeft zo'n blok maar 1 of 2 seconden te lopen en alle olieleidingen- en kanalen zijn gevuld.

Weet iemand hoe dat zit bij de 916?
 
Hey, technisch vraagje.

Ik ben een beetje aan het kijken wat ik bij de eerste grote beurt allemaal aan mijn 916 wil doen. Deze pagina met info vind ik heel handig: So You Want to Buy a 916... - Ducati Monster Forums: Ducati Monster Motorcycle Forum

Maar, nu staat onder het kopje 'Oil' het volgende:

"When cold, the motor takes up to 90 seconds to circulate oil to the heads because of the lack of one-way valves in the oil lines, and a long circuit for the oil system. So let the motor idle for at least 90 seconds (or better yet, until the temp guage hits 140 degrees) before touching the throttle, otherwise you may exacerbate the rocker arm flaking issue."

Nou lijkt me dat van die 90 seconden wel heel sterk. Anderhalve minuut voordat er olie in de cilinderkoppen komt?! Ik heb bij andere motorfietsen wel eens gezien wat een opbrengst een oliepomp heeft.. En dat is heel wat. Bij een yamaha xtz660-blok heb ik een keer per ongeluk het oliefilterontluchtingsboutje er helemaal uitgedraaid bij stationair draaiende motor, nou, de olie spoot letterlijk tot aan het plafond van de schuur. Als ik dat zo inschat hoeft zo'n blok maar 1 of 2 seconden te lopen en alle olieleidingen- en kanalen zijn gevuld.

Weet iemand hoe dat zit bij de 916?

Ik heb dat ook al eens gelezen. Ik weet niet of het echt zo is. Ik ga in elk geval niet 90 sec wachten als ik wil gaan rijden.
 
Idd een hele mooie fiets!! Nog ff samen met GSCorse bekeken. GSC wist te melden dat deze 996 te koop staat voor 50k.... De demo tussendoor met de beide rs'en en de 926 corsa was ook schitterend vanmiddag! Heerlijk om weer eens het mooiste geluid ter wereld te horen, het aanzuigen van de corse airboxen blijft zo verslavend... :9~~

Ik ken de eigenaar idd en gisteren nog een tijd mee gesproken, deze rs is echt helemaal af. Prachtige fiets en een en al porno! Mijn RS stond er idd niet en die wat lexr dacht dat de mijne was is idd ook een duister en is Ralf Weyand. Die ken ik ook en heb ik voor een tijd geleden ontmoet bij Hertramph waar deze fiets weg komt en ik heb er mooi contact aan over gehouden met deze heren. Fiets was eerst met info strada kuipen en staat nog wel op de keamna site. Fiets is weer netjes gemaakt. Ook prachtig en deze rs-en waren allen in topconditie. De rs-en van hadeler en kompanen zijn allen erg afgetrapt maar ook porno en blijft voor mij het mooiste spul die rs-en. Kan zijn dat volgend jaar mijn RS er ook tussen staat bij deze heren en ik probeer dan eea ook af te hebben zover als het lukt. Wel grappig de heren kennen mijn fiets wel en je kent elkaar niet allemaal en zo zie je ineens de gezichten achter de heren die op elk forum wel zitten op het gebied van de rs-en.

Spullen worden nu al zo schaars dat ook hun eea bij de bekende leute uit de uk halen maar daar heb ik verder al rechtstreeks contact mee. Kleine wereld en na gisteren nog weer kleiner als wat ik dacht hahaha.

Die 955 met de fogarty 98 kleurstelling was ook een gave fiets!! :9~ :9~ :9~ :9~ die gast wat de eigenaar is wil niks weten van rs-en met teveel elektronica....mooi! Voor hem is de 955 ultiem...iedereen beleeft het weer anders!

De 1994 fogarty in de tent is een samenraapsel....daar kloppen veel dingen niet aan en bewijs dat ducati voor het museum van alles maar in elkaar schroeft met die ouwe meuk omdat het er gewoon niet meer is. Mooiste is dat deze fiets een tig gelast frame had...hahah, dat was pas tig gelast in 1998 voor alleen het fabrieksteam...mooie pipo`s...

Ik heb me prima vermaakt en er waren een aantal hele mooie rs-en te zien!!!! :} :} :} :} :} :9~ :9~ :9~ :9~
 
Heb je Lodi daar ook mee geconfronteerd?

Nee...ik had zn kop weleens willen zien,.....ik denk dat ie het keihard had ontkent....zaten ook gewoon overloopreservoirs op van een 916. Vond wel grappig detail....maar goed ook de 1998 fogarty fiets staat in het museum klopt geen bal van...voor een poos terug zat zelfs daar een 955 narrow track vork in hahaha....zit nu wel een wide track vork in maar nog niet de juiste....die wat er nu inzit heeft alu gefreesde vorkpoten...ori had de factory magnesium versies....ach details....maar ze bedonderen de boel en ze willen je van alles doen geloven met die ouwe meuk maar geloof er niet teveel van....blijven italianen....niks is meer echt origineel...daar ben ik wel achter met die ouwe rs meuk...het is allemaal van alles wat en belangrijkste is het frame met de nummers....en die had de 1994 fogarty ook al niet....is dus blijkbaar gewoon een 996RS frame uit voorraad geweest vermoed ik...
 
Ik ken de eigenaar idd en gisteren nog een tijd mee gesproken, deze rs is echt helemaal af. Prachtige fiets en een en al porno! Mijn RS stond er idd niet en die wat lexr dacht dat de mijne was is idd ook een duister en is Ralf Weyand. Die ken ik ook en heb ik voor een tijd geleden ontmoet bij Hertramph waar deze fiets weg komt en ik heb er mooi contact aan over gehouden met deze heren. Fiets was eerst met info strada kuipen en staat nog wel op de keamna site. Fiets is weer netjes gemaakt. Ook prachtig en deze rs-en waren allen in topconditie. De rs-en van hadeler en kompanen zijn allen erg afgetrapt maar ook porno en blijft voor mij het mooiste spul die rs-en. Kan zijn dat volgend jaar mijn RS er ook tussen staat bij deze heren en ik probeer dan eea ook af te hebben zover als het lukt. Wel grappig de heren kennen mijn fiets wel en je kent elkaar niet allemaal en zo zie je ineens de gezichten achter de heren die op elk forum wel zitten op het gebied van de rs-en.

Spullen worden nu al zo schaars dat ook hun eea bij de bekende leute uit de uk halen maar daar heb ik verder al rechtstreeks contact mee. Kleine wereld en na gisteren nog weer kleiner als wat ik dacht hahaha.

Die 955 met de fogarty 98 kleurstelling was ook een gave fiets!! :9~ :9~ :9~ :9~ die gast wat de eigenaar is wil niks weten van rs-en met teveel elektronica....mooi! Voor hem is de 955 ultiem...iedereen beleeft het weer anders!

De 1994 fogarty in de tent is een samenraapsel....daar kloppen veel dingen niet aan en bewijs dat ducati voor het museum van alles maar in elkaar schroeft met die ouwe meuk omdat het er gewoon niet meer is. Mooiste is dat deze fiets een tig gelast frame had...hahah, dat was pas tig gelast in 1998 voor alleen het fabrieksteam...mooie pipo`s...

Ik heb me prima vermaakt en er waren een aantal hele mooie rs-en te zien!!!! :} :} :} :} :} :9~ :9~ :9~ :9~~

Hoi GS, was je gisteren op de MV naar Assen? Volgens mij ging je eind van de middag net tanken op circuit toen ik de auto met aanhanger en motor tegenover tankstation wegzette. Moest nog ff transponder inleveren. Was iemand met een race pak met blauw.
 
Hoi GS, was je gisteren op de MV naar Assen? Volgens mij ging je eind van de middag net tanken op circuit toen ik de auto met aanhanger en motor tegenover tankstation wegzette. Moest nog ff transponder inleveren. Was iemand met een race pak met blauw.

Ja dat kan wel kloppen....MV heeft kuren....de heenweg al stil gestaan ivm dode accu denk ik....weet het nu zeker en toen ik de mv weer aan de praat had wilde ik niet tanken want stel hij loopt niet meer na tanken sta ik daar en dcr dagje naar de knoppen....dus dik in de reserve assen gehaald en toen gelijk getankt...haast 0,0 stroom meer....toen mooi de mv onder de tunnel laten lopen en hoppa pakte weer aan en volgas op huis aan! Was mn handschoenen ook al kwijt....gelukkig ook weer terug....waren nog zgan....wat een dag gister....en ik zag je brommert achter op een touran staan na t tanken maar zag jouw niet meer en dacht brommer van dickie! En ik dacht ook nog die heeft snel ingepakt!
 
Was jij nr 126 met rood leren pak die daar bodum onderzoek deed?
Gisteren heb ik even met Wim staan praten. Hij vertelde toen ban je tandwiel. Mooi dat je nog lekker hebt gereden.
In de training was het wel leuk om bovenaan te staan. Is goed voor je ego :P
Im ben dus niet gefinished... met 2,5 ronde te gaan val ik in Ossebroeken...helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan