Het grote 748, 916, 996 & 998 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even op de foto met de ex fiets van mn held...ex fogarty 916 van 94...

[afbeelding]
Die fiets staat nu op DCR samen met een hoop andere prachtige motoren. Zee staan in de grote witte tent op de paddock.

Het hele weekend al droog kunnen rijden. Vrijdag begonnen met rondjes van 2.11 en gisteren geëindigd met een beste tijd van 2.04.
Vandaag rijden in Open B.
De 748 doet het super. Zeker nadat Edgar van HK nog even naar mijn vering had gekeken en de veervoorspanning achter heeft opgeschroefd.
Ben al vroeg wakker, is toch spannender dan ik vooraf had gedacht *D
 
Die fiets staat nu op DCR samen met een hoop andere prachtige motoren. Zee staan in de grote witte tent op de paddock.

Het hele weekend al droog kunnen rijden. Vrijdag begonnen met rondjes van 2.11 en gisteren geëindigd met een beste tijd van 2.04.
Vandaag rijden in Open B.
De 748 doet het super. Zeker nadat Edgar van HK nog even naar mijn vering had gekeken en de veervoorspanning achter heeft opgeschroefd.
Ben al vroeg wakker, is toch spannender dan ik vooraf had gedacht *D
Netjes hoor!
 
Zal me hier ook even voorstellen, ben Rick, 28 en kom uit de Zaanstreek.
Sinds gister ben ik de trotse eigenaar van deze mooie 996 uit 1999 :)
977885_606626906015595_341145330_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zal me hier ook even voorstellen, ben Rick, 28 en kom uit de Zaanstreek.
Sinds gister ben ik de trotse eigenaar van deze mooie 996 uit 1999 :)
[afbeelding]


Welkom...! Mooie fiets.
Ik woon in P'end, misschien komen we elkaar nog wel een tegen.

Vandaag naar de DCR geweest! Erg gaaf weer alleen stuk rustiger als vorig jaar. Zal het weer zijn?

Had al een tijdje last van een kromme voorremschijf, dacht ik.
Net even gevoeld aan mijn voorwiel. Deze kan zijdelings licht bewegen (speling). Dat mag denk niet? Bij het vrij draaien hoor ik de schijven slepen, wat elke fiets wel heeft denk, maar ook klinkt mijn voorwiellager een beetje.
Wiel kan ongeveer 2 mm. Bewegen. Dit hoort niet???
Tijdens het remmen trilt de voorkant. Dit is een tijdsbestek van een paar weken erger geworden. Wiellager versleten. Ook zag ik vorige week aan 1 kant van het lager dat er een soort van bruine dikke stroopachtige vloeistof uitgekomen was???
 
Laatst bewerkt:
Ook nog even bij Rules wezen kijken. Chapeau hoor!!!
Startte al nr. 25 en al heel snel 17e, daarna snel 14e en daarna.............
Zag ik hem niet meer. Zonde man. Hij was onderuit gegaan. Hier 2 foto's...

Hoop dat de kneuzingen meevallen!
 
Welkom...! Mooie fiets.
Ik woon in P'end, misschien komen we elkaar nog wel een tegen.

Vandaag naar de DCR geweest! Erg gaaf weer alleen stuk rustiger als vorig jaar. Zal het weer zijn?

Had al een tijdje last van een kromme voorremschijf, dacht ik.
Net even gevoeld aan mijn voorwiel. Deze kan zijdelings licht bewegen (speling). Dat mag denk niet? Bij het vrij draaien hoor ik de schijven slepen, wat elke fiets wel heeft denk, maar ook klinkt mijn voorwiellager een beetje.
Wiel kan ongeveer 2 mm. Bewegen. Dit hoort niet???
Tijdens het remmen trilt de voorkant. Dit is een tijdsbestek van een paar weken erger geworden. Wiellager versleten. Ook zag ik vorige week aan 1 kant van het lager dat er een soort van bruine dikke stroopachtige vloeistof uitgekomen was???

Ga er inderdaad maar vanuit dat dit het wiellager is. Niet te lang mee doorrijden en beide vervangen!
 
Die fiets staat nu op DCR samen met een hoop andere prachtige motoren. Zee staan in de grote witte tent op de paddock.

Het hele weekend al droog kunnen rijden. Vrijdag begonnen met rondjes van 2.11 en gisteren geëindigd met een beste tijd van 2.04.
Vandaag rijden in Open B.
De 748 doet het super. Zeker nadat Edgar van HK nog even naar mijn vering had gekeken en de veervoorspanning achter heeft opgeschroefd.
Ben al vroeg wakker, is toch spannender dan ik vooraf had gedacht *D

We hebben je in de gaten gehouden, Wim (deed samen met jou licentiecursus op een 900SS) en ik. Zaten ook in T6.
Viel toch wel op, opeens een Roel boven in de ranking :+
Hier ging het ook mooi, tenminste, vandaag, training van gisteren was ik niet echt tevreden over, vrijdag nog een 2:12 gereden, maar na de tweede sessie viel het op dat ik opeens 4 tandjes van mijn achtertandwiel mistte. Aangezien niemand een tandwiel had liggen voor mijn snelwisselsysteem zijn we in de auto gesprongen naar HdeB in sleen voor een heel nieuw snelwisselsysteem (AFAM dit keer). Daardoor heb ik echter de rest van de sessies moeten missen. Zaterdag als snelste een 2:15 en een 2:18 gereden, en uiteindelijk als 17e in de Open C gekwalificeerd.
Uiteindelijk als 12e gefinished, dus daar was ik wel heel tevreden over. Maar daar heb ik net een heel stuk over geschreven in het algemene Ducati topic, dus dat ga ik niet nog een keer doen :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan