Het grote 748, 916, 996 & 998 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
mooi gesproken..... hier kan ik mij in vinden.... met uitzondering van de behoefte om op een jappenfiets te gaan rijden.... B| ;)


Kijk, nu doe je het zelf ook. Uit deze opmerking blijkt dat je een Ducati hoger inschat dan een Japanner. Waarom eigenlijk?
 
je hoeft je toch niet te verdedigen tegen zulke , uitlatingen
laat gaan joh
Is van het zelfde nivo "ducati stuk gaatie " wellicht worden wij ook een keer verstandig en rijden wij ook vol TROTS !! met onze felbegeerde Honda of Yamaha Suzuki of nog mooier een Kawasaki, !!! maar voorlopig blijf ik eigenwijs en nog erg dom ook, om op zo`n dure klote italiaan te rijden , nog dommer ik heb er TWÈÈ |( :z :?


Ik heb geen enkele behoefte mijn keuze voor een Ducati (of een Honda) tegenover wie dan ook te verdedigen. Ik vraag mij enkel af waar die behoefte vandaan komt om Ducati zo aan te vallen. En ook waarom wij, Ducatisti, daar zo fel op reageren in plaats van gewoon onze schouders op te halen en lekker door te lullen over onze fietsen.
 
Kijk, nu doe je het zelf ook. Uit deze opmerking blijkt dat je een Ducati hoger inschat dan een Japanner. Waarom eigenlijk?
ik geef geen waardeoordeel... ik heb alleen niet de behoefte om op een Japanse motorfiets te rijden... deze tijd heb ik gehad.... niks mis mee toch? -O-
 
Je zou de demo kunnen rijden? :P

Of gewoon meedoen met het pauze programma :+

Dat zou wel kunnen idd....een demo met speciaal ex race spul is nog zo gek idee niet voor de DCR!

En de hele discussie over jap tov een Italiaan…..vaak is het een kwestie van afgunst!! En dat lach je dan toch lekker weg…..iemand met serieus kennis van motorfietsen lult niet zo dom…of je het nu wel of niet mooi vindt is niet van belang. Das ieder zn eigen keuze!
 
Dat zou wel kunnen idd....een demo met speciaal ex race spul is nog zo gek idee niet voor de DCR!

En de hele discussie over jap tov een Italiaan…..vaak is het een kwestie van afgunst!! En dat lach je dan toch lekker weg…..iemand met serieus kennis van motorfietsen lult niet zo dom…of je het nu wel of niet mooi vindt is niet van belang. Das ieder zn eigen keuze!

Er is een pauzeprogramma met "superbike motoren" stond er in de mail met het programma voor zondag. Misschien even contact opnemen met de DCR organisatie?
 
Ik denk beslist niet dat mijn motor "goud waard"is, maar ik ben wel van mening dat deze inruilprijs niet realistisch is. Te zien aan je reactie ben je geen Ducati rijder of liefhebber. Kun je mij nou eens uitleggen wat er de zin van is om op een dergelijke wijze te reageren in een Ducati topic, of om er überhaupt maar te komen? Met name het laatste deel van je reactie wijst op een afkeer van Ducati. Zelf heb ik niets met Harley Davidson, of met choppers/cruisers in het algemeen, maar dat hoeft nog niet te zeggen dat ik daar een (negatief) waardeoordeel aan hang. Ik heb ook helemaal niet de behoefte om mij negatief uit te laten over Japanse motoren, integendeel, mijn volgende wordt ongetwijfeld een Japanner. Kennelijk lokken merken als Ducati en Harley-Davidson dit soort reacties uit, en ik hoop dat je dat misschien kunt uitleggen.
Over het algemeen genomen wordt Ducati naar mijn mening altijd op een voetstuk geplaatst als zijnde een fantastische motorfiets,het mooiste ontwerp ooit en ga zo maar door.
Terwijl de werkelijkheid wel anders is heb zelf 2 ducati's gehad maar ze konden echt niet tippen aan een Japanse fiets!!
En dan bedoel ik vooral het vermogen en de betrouwbaarheid want die is ronduit slecht te noemen!
Een maatje van me heeft en panigale en een ZX 10 erbij voor als ie verder van huis gaat,dit zegt genoeg volgens mij.
Maar goed dit is mijn mening,verder veel rij en vooral sleutelplezier. ;)
 
Over het algemeen genomen wordt Ducati naar mijn mening altijd op een voetstuk geplaatst als zijnde een fantastische motorfiets,het mooiste ontwerp ooit en ga zo maar door.
Terwijl de werkelijkheid wel anders is heb zelf 2 ducati's gehad maar ze konden echt niet tippen aan een Japanse fiets!!
En dan bedoel ik vooral het vermogen en de betrouwbaarheid want die is ronduit slecht te noemen!
Een maatje van me heeft en panigale en een ZX 10 erbij voor als ie verder van huis gaat,dit zegt genoeg volgens mij.
Maar goed dit is mijn mening,verder veel rij en vooral sleutelplezier. ;)

Leuk dat het jou mening is, maar hou die voortaan voor jezelf als niemand daar om vraagt.
En dat die maat de Panigale thuislaat zegt meer over hem dan over de Panigale..... *O*

We zeiken jou Kawa-oldtimer-endurance-ikstopermee-project toch ook niet af...?
 
Er word toch om een uitleg gevraagd of niet dan,vandaar.
Je hoeft je niet aangevallen te voelen of zo het is maar een mening dus relax.
Als je wat op het project aan te merken hebt ga je gang heb ik geen problemen mee daar is een forum voor. :)
 
Ik denk beslist niet dat mijn motor "goud waard"is, maar ik ben wel van mening dat deze inruilprijs niet realistisch is. Te zien aan je reactie ben je geen Ducati rijder of liefhebber. Kun je mij nou eens uitleggen wat er de zin van is om op een dergelijke wijze te reageren in een Ducati topic, of om er überhaupt maar te komen? Met name het laatste deel van je reactie wijst op een afkeer van Ducati. Zelf heb ik niets met Harley Davidson, of met choppers/cruisers in het algemeen, maar dat hoeft nog niet te zeggen dat ik daar een (negatief) waardeoordeel aan hang. Ik heb ook helemaal niet de behoefte om mij negatief uit te laten over Japanse motoren, integendeel, mijn volgende wordt ongetwijfeld een Japanner. Kennelijk lokken merken als Ducati en Harley-Davidson dit soort reacties uit, en ik hoop dat je dat misschien kunt uitleggen.

Ga eens proefrijden op een 999, dan merk je dat je een stuk relaxter zit.... en kun je lekker Duc blijven rijden ( Deputy Honda bekt namelijk echt niet)
 
Ronnie Doorzon?

980614_470014763069391_1202038272_o.jpg
 
Over het algemeen genomen wordt Ducati naar mijn mening altijd op een voetstuk geplaatst als zijnde een fantastische motorfiets,het mooiste ontwerp ooit en ga zo maar door.
Terwijl de werkelijkheid wel anders is heb zelf 2 ducati's gehad maar ze konden echt niet tippen aan een Japanse fiets!!
En dan bedoel ik vooral het vermogen en de betrouwbaarheid want die is ronduit slecht te noemen!
Een maatje van me heeft en panigale en een ZX 10 erbij voor als ie verder van huis gaat,dit zegt genoeg volgens mij.
Maar goed dit is mijn mening,verder veel rij en vooral sleutelplezier. ;)
Verdiep je nou eerst eens in de techniek dan is het je ook meteen duidelijk waarom n duc meer onderhoud heeft dan een gemid andere brommer...allemaal zo kortzichtig! Je hoort mij niet zeggen dat een duc het beste is...het is totaal iets anders...vooral de ouwe garde en daar wordt je verliefd op of je haat het....en ieder zn ding verder maar deze cliche opmerkingen hebben geen meerwaarde...er zijn oog genoeg verhalen en gevallen van jappen die stuk gaan...en wil je het beste en probleemloos rondrijden koop een honda...durf te stellen dat dat het beste is...na de rc45 heeft honda helaas gekozen om geen speciaal en echt bijzonder spul te bouwen...helaas
 
Over het algemeen genomen wordt Ducati naar mijn mening altijd op een voetstuk geplaatst als zijnde een fantastische motorfiets,het mooiste ontwerp ooit en ga zo maar door.
Terwijl de werkelijkheid wel anders is heb zelf 2 ducati's gehad maar ze konden echt niet tippen aan een Japanse fiets!!
En dan bedoel ik vooral het vermogen en de betrouwbaarheid want die is ronduit slecht te noemen!
Een maatje van me heeft en panigale en een ZX 10 erbij voor als ie verder van huis gaat,dit zegt genoeg volgens mij.
Maar goed dit is mijn mening,verder veel rij en vooral sleutelplezier. ;)


Nou, wat vermogen betreft hoeft bijvoorbeeld de Panigale niet onder te doen voor welke andere motor dan ook. Dat je maatje een ZX10 heeft voor als-ie wat verder weg moet, dat zegt inderdaad iets. Maar dat hij -ondanks de ronduit slechte betrouwbaarheid- toch de Panigale heeft gekocht, zegt toch ook wel iets. Namelijk wat de meeste Ducati rijders ervaren, een stuk rauwe beleving, een geweldig geluid, en natuurlijk een prachtig design. Veel mensen nemen de wat mindere betrouwbaarheid, of liever gezegd; de behoefte aan goed en regelmatig onderhoud, dan gewoon voor lief. Maar goed, dat verklaart nog niet waarom er zo vaak de behoefte bestaat bij niet-Ducati rijders om de Ducati van het voetstuk te stoten.
 
Laatst bewerkt:
Nou, wat vermogen betreft hoeft bijvoorbeeld de Panigale niet onder te doen voor welke andere motor dan ook. Dat je maatje een ZX10 heeft voor als-ie wat verder weg moet, dat zegt inderdaad iets. Maar dat hij -ondanks de ronduit slechte betrouwbaarheid- toch de Panigale heeft gekocht, zegt toch ook wel iets. Namelijk wat de meeste Ducati rijders ervaren, een stuk rauwe beleving, een geweldig geluid, en natuurlijk een prachtig design. Veel mensen nemen de wat mindere betrouwbaarheid, of liever gezegd; de behoefte aan goed en regelmatig onderhoud, dan gewoon voor lief. Maar goed, dat verklaart nog niet waarom er zo vaak de behoefte bestaat bij niet-Ducati rijders om de Ducati van het voetstuk te stoten.
Antwoord op je laatste vraag....simpel...afgunst...

@thoran...ik kan er niks over vinden op de dcn site over het pauzeprogramma?
 
Betrouwbaar?
Tot nu toe:
72000km
geen klap verkeerd
nog nooit laten staan
geen drup olie gebruik ( nou ja, half litertje op 10000 km )
Ach, eigenlijk te gek voor woorden dat je je passie nog moet gaan verdedigen .........
 
Ach, wij hebben 4 Ducs en in de afgelopen jaren hebben ze er alle vier al een keer de brui aan gegeven, is het onderhoud wat duurder en slijten sommige onderdelen (koppeling, nokvolgers) sneller dan gewenst.
Maar iedere keer als we een van de 4 starten, er op stappen en gaan rijden, dan weten we waar we het voor doen. Zoveel karakter (in positieve zin), zoveel emotie, zo'n levende wezen, zo geweldig. Dat heeft geen enkele van mijn voorgaande Japanners me kunnen bezorgen. Ik heb de hogere kosten er graag voor over.

Ducati, love it or hate it. Ik ben er helemaal weg van :)

Dit neemt niet weg dat ik een Honda VTR1000 SP1 of 2, Triumph Speed Triple 1050, Honda VFR/RVF400 oom prachtig vind.
Voorlopig blijft onze schuur en woonkamer nog gewoon Ducati only :9
 
Laatst bewerkt:
Ach, wij hebben 4 Ducs en in de afgelopen jaren hebben ze er alle vier al een keer de brui aan gegeven, is het onderhoud wat duurder en slijten sommige onderdelen (koppeling, nokvolgers) sneller dan gewenst.
Maar iedere keer als we een van de 4 starten, er op stappen en gaan rijden, dan weten we waar we het voor doen. Zoveel karakter (in positieve zin), zoveel emotie, zo'n levende wezen, zo geweldig. Dat heeft geen enkele van mijn voorgaande Japanners me kunnen bezorgen. Ik heb de hogere kosten er graag voor over.

Ducati, love it or hate it. Ik ben er helemaal weg van :)

Dit neemt niet weg dat ik een Honda VTR1000 SP1 of 2, Triumph Speed Triple 1050, Honda VFR/RVF400 oom prachtig vind.
Voorlopig blijft onze schuur en woonkamer nog gewoon Ducati only :9
Hey rules...heeft de dcn nog wat bijzonders in petto in het programma met speciaal spul tijdens de dcr? Jij zit noal kort bij t vuur haha
 
Ze hebben wel wat in petto, ook ivm het 35 jarig jubileum.
Zover ik weet is het geen demo met bijzondere Ducati's. Er is wel een freestyle programma op zondag tussen de races door (in de pauze).
Verder heb ik wel e.e.a. opgevangen over iets moois. Ik weet niet precies hoe en wat, maar ik denk dat de meeste hier dat wel kunnen waarderen. Je snapt wel dat ik er verder niets over kan zeggen.

Edit: ik zie in het tijdschema nog staan dat er een pauzeprogramma is met sbk motoren. De precieze invulling weet ik niet. Zo dicht zit ik nou ook weer niet bij het voor ;)
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben wel wat in petto, ook ivm het 35 jarig jubileum.
Zover ik weet is het geen demo met bijzondere Ducati's. Er is wel een freestyle programma op zondag tussen de races door (in de pauze).
Verder heb ik wel e.e.a. opgevangen over iets moois. Ik weet niet precies hoe en wat, maar ik denk dat de meeste hier dat wel kunnen waarderen. Je snapt wel dat ik er verder niets over kan zeggen.
Ik hoorde dat er wat geruchten waren dat n deel van het museum naar de dcr kwam ivm het jubileum....??
 
Ze hebben wel wat in petto, ook ivm het 35 jarig jubileum.
Zover ik weet is het geen demo met bijzondere Ducati's. Er is wel een freestyle programma op zondag tussen de races door (in de pauze).
Verder heb ik wel e.e.a. opgevangen over iets moois. Ik weet niet precies hoe en wat, maar ik denk dat de meeste hier dat wel kunnen waarderen. Je snapt wel dat ik er verder niets over kan zeggen.

ik weet het al
ik weet het al
ik weet het al!!!!!
















.... maar zeg lekker niets... :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan