Het grote 748, 916, 996 & 998 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo
De ducati 748 gaat toch de verkoop in spijtig pols wil niet mee met veel km rijden.
Bj 1996
Km53000
Alles nieuw van deze winter dat weten jullie wel
Graag wil ik er toch nog 4000 euro voor krijgen .
Mvg kevin

Zonde, zou je niet beter een setje verhoogde clip-ons kopen? Of de rem en koppelingshendels iets naar beneden draaien waardoor je handen een prettigere hoek maken naar de hendels? Dit laatste was bij mij de oplossing.
Verder tijdens het rijden niet op je polsen/armen leunen maar met je been- en rugspieren overeind blijven en je handen losjes aan de clip-ons houden.
 
Hoi ik zal strak is kijken de rem is geen probleem, het is de linker pols die begint dat ik de koppeling op laatste met veel last bijna niet meer kan in knijpen .
Maar ja we rijden maar 80 a 90 kmh soms 100 .
Mvg Kevin
 
Dan zou het inderdaad kunnen helpen als je het hendel iets naar beneden verdraaid.
Let er wel op dat op de clip-on een pinnetje zit die in een gaatje valt bij het koppelingshendel. Je kunt hem dus niet zomaar verdraaien. Je moet hem er echt helemaal vanaf halen, dat pinnetje weg vijlen en dan op de juiste stand terug monteren. Zo heb ik het ook gedaan.
 
Dan zou het inderdaad kunnen helpen als je het hendel iets naar beneden verdraaid.
Let er wel op dat op de clip-on een pinnetje zit die in een gaatje valt bij het koppelingshendel. Je kunt hem dus niet zomaar verdraaien. Je moet hem er echt helemaal vanaf halen, dat pinnetje weg vijlen en dan op de juiste stand terug monteren. Zo heb ik het ook gedaan.
pinnetje kun je eruit trekken.....
 
Als ik m'n pols wil laten rusten, schakel ik een eindje zonder koppelingshendel .
Moet je wel eerst wat zoeken naar het juiste toerental en snelheid maar lukt wel aardig.
 
Nou, vandaag lekker de 916 uitgeprobeerd, 250 km gemaakt. Maar zojuist thuis aangekomen merkte ik dat hij niet meer direct wilde starten.. Startmotor kreeg hem niet door de compressie. Even gemeten: 11,8 volt aan de accu, ook met lopende motor. Ik had de afgelopen tijd in mijn speurtocht naar de zwakke punten van de 916 al veel gelezen over de verbrande dynamodraden, dus dat even gecheckt.. En ja hoor, 1 vd 2 draden doorgebrand.

Nu kan ik hem voor garantie terug naar de motorzaak sturen maar ik fix het liever zelf voor eens en altijd goed. Een nieuw stekkertje er aan knijpen kan, maarja, hoe lang houdt dat vol? Iemand ervaring daarmee? Verstandig om meer te vervangen? (dikkere draden denk ik dan aan..)
 
Geen ervaring mee maar als je een fatsoenlijk stekkertje eraan maakt dan zal dat de komende jaren wel weer goed gaan. Deze stekker zit er toch ook al jaren tussen.
 
Inmiddels al wat meer info gevonden op het uiterst informatieve ducati.ms.
Heb de boel voor nu direct aan elkaar gesoldeerd. Dat is uiteindelijk de beste verbinding.
Maar wil er wel weer een stekkertje tussen. Dat komt de volgende keer dat de boel uit elkaar ligt wel.
 
Superseal stekkers zijn wel goed

images
 
Het punt van de originele stekker is dat de draden eigenlijk te klein gekozen zijn en de stekker niet beschermd is tegen vuil. De grote stroom door de stekker is dus niet zozeer het probleem. Wel is het probleem dat hij vies wordt en corrodeert, waardoor er steeds meer warmte in ontstaat. Tot het een keer fout gaat.
 
hey Duc tamburini gangers

zag afgelopen zat. bij m'port Wormerveer
op een uitverkoop tafeltje nog een nw. haynes manuel
liggen voor 748,916 & 996 voor 15€
wellicht is er hier nog een geintereseerde voor

:W

Gr.lexr
 
Vanmiddag even de 996 de sporen gegeven. Na zijn overhaul afgelopen winter is die weer helemaal top.

Wat heb ik dat gemist. Heerlijke motor en een lekkere hobby.

DUC POWERRRRRRRRRRRR!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan