Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Onderste gedeelte van zijkappen gemonteerd met kunststof popnagels. Die zaten voorheen met kleine inbusjes vast, metaal kleur niet mooi.

0EA6009B-EAB5-41D4-B807-A3604FBF8F43.jpeg
 
Nav bezoekje Goedhart afgelopen weekend…

Klopt het een beetje dat niet persé alle Ducati rijders zich ‘verbonden’ voelen met andere (typen)?

Er kwamen Pani’s voorbij maar die keken niet op of onder. Andersom wel. Niet dat dat moet natuurlijk…
 
Nav bezoekje Goedhart afgelopen weekend…

Klopt het een beetje dat niet persé alle Ducati rijders zich ‘verbonden’ voelen met andere (typen)?

Er kwamen Pani’s voorbij maar die keken niet op of onder. Andersom wel. Niet dat dat moet natuurlijk…
De ‘familie’ valt uit elkaar :+.

Misschien moet je je Duc pontificaal voor de ingang neerzetten; ‘vroeger’ waren er een paar Ducatirijders die dat heel hinderlijk deden 8)7.
 
Nav bezoekje Goedhart afgelopen weekend…

Klopt het een beetje dat niet persé alle Ducati rijders zich ‘verbonden’ voelen met andere (typen)?

Er kwamen Pani’s voorbij maar die keken niet op of onder. Andersom wel. Niet dat dat moet natuurlijk…

Pani rijders vinden ons Tamburini rijders stom. "Met hun ouwe barrels met niet eens 200pk... ppff.. stumpers"
En koningsassers rijders vinden ons ook stom. Met onze riempjes Duc's. Wij zijn de zwarte schapen uit de familie. En als je dan ook nog een geheel zwarte carbon Tamburini hebt, tsja... dan vraag je er ook wel een beetje om hé...


😊😊😊😊
 
Nav bezoekje Goedhart afgelopen weekend…

Klopt het een beetje dat niet persé alle Ducati rijders zich ‘verbonden’ voelen met andere (typen)?

Er kwamen Pani’s voorbij maar die keken niet op of onder. Andersom wel. Niet dat dat moet natuurlijk…
Iemand met een nieuwe Ducati hyperbike kan ook best volgend jaar een BMW op Aprillia rijden, het is soms meer het feit van de snelste motor hebben als merkliefde, ouwe meuk is niet cool.

Gelukkig zijn er ook zat mensen die niet meer gloednieuw spul zeker wel kunnen waarderen. :9
 
Laatst bewerkt:
Veel ducatisten van nu snappen ook niks van de oudere ducatis.
Als je zegt dar het eigenlijk volkswagens zijn kijken ze je al helemaal raar aan :P

Ik ging vorig jaar mee met een groepje uit m'n buurt en sommige zeiden..dat ding maakt zoveel herrie? Hoort dat? Dat getik?
Maw..puur generatie verschil. Ik merk dat ook met mn muziek stijl die verandert is door de jaren heen.
 
Ik kan er altijd wel om lachen. Het gerammel en geratel zorgt zowel bij het stoplicht als bij evenementen altijd wel even scheve blikken. Als je hem stationair hoort lopen zou je niet zeggen dat hij het eind van de straat nog gaat halen, tot je gas geeft :).
 
In mijn beleving , is een groot gedeelte van de pani rijders geen fanatieke Ducati fan. Maar rijden zo’n fiets als status. En hebben geen idee van de geschiedenis van Ducati. Volgend jaar komt merk X met een dikke fiets. En dan rijden ze daar op. Zonder iemand te willen beledigen , maar dat idee heb ik erbij. Vanaf 1198 en terug , dat zijn de liefhebbers.
 
Ik zie niet in waarom dat waar zou zijn...
Hoewel de huidige prijzen de ducs wel heel wat onbereikbaarder maken dan ze vroeger waren.

Toen ik mijn duc startte in bijzijn van een autogekke collega trok die ook maar een heel raar 'dat ding is voor de schroothoop' gezicht.
 
Nav bezoekje Goedhart afgelopen weekend…

Klopt het een beetje dat niet persé alle Ducati rijders zich ‘verbonden’ voelen met andere (typen)?

Er kwamen Pani’s voorbij maar die keken niet op of onder. Andersom wel. Niet dat dat moet natuurlijk…
Achterin Goedhart bij de koffie op de begane grond hebben ze nu een display met onderop een 848/1098/1198 (niet onthouden) met daarboven een gele 748.
Er gaat denk ik nog wel een tijd komen dat de 748/916/996/998 een soort van stijlicon is en nog meer gewild word.
 
Ja, mooi gemaakt.

Misschien gewoon mijn onterecht idee van ‘een grote familie’. Misschien ruil ik hem nu wel in voor een HD. 😅
 
In mijn beleving , is een groot gedeelte van de pani rijders geen fanatieke Ducati fan. Maar rijden zo’n fiets als status. En hebben geen idee van de geschiedenis van Ducati. Volgend jaar komt merk X met een dikke fiets. En dan rijden ze daar op. Zonder iemand te willen beledigen , maar dat idee heb ik erbij. Vanaf 1198 en terug , dat zijn de liefhebbers.
Ik vindt de meeste Ducati's zeer fraai, pure racemotoren met verlichting. Ik heb zelf weinig zin in het gedoe van de desmo klepbediening en de riemen goed in de gaten houden. Maar de race techniek kan ik erg waarderen. Een 748 of 916 met race geschiedenis staat nog wel op de verlang lijst. Maar een panicale..... Ik vindt er niks aan, ik kan er niks moois in zien. Op de een of andere manier kan ik het ook niet meer als een echte Ducati zien.
De 999 moest ik ook erg lang aan wennen, maar die was technisch erg mooi en een stap vooruit en een erg mooi frame. Maar een Panicale.... :N
 
Ik vindt de meeste Ducati's zeer fraai, pure racemotoren met verlichting. Ik heb zelf weinig zin in het gedoe van de desmo klepbediening en de riemen goed in de gaten houden. Maar de race techniek kan ik erg waarderen. Een 748 of 916 met race geschiedenis staat nog wel op de verlang lijst. Maar een panicale..... Ik vindt er niks aan, ik kan er niks moois in zien. Op de een of andere manier kan ik het ook niet meer als een echte Ducati zien.
De 999 moest ik ook erg lang aan wennen, maar die was technisch erg mooi en een stap vooruit en een erg mooi frame. Maar een Panicale.... :N

De 1199 en 1299 zeggen mij ook niets, maar ik moet toch stiekem wel bekennen dat ik een Pani V4 RS wel een erg mooie fiets vind met een enorme bak techniek er in. Check dit:


Het geneuzel van hem over de BSB regels ff negeren svp...
 
Terug
Bovenaan Onderaan