Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Het is mij nog steeds een raadsel , hoe je kunt rijden met poten die zover zijn doorgestoken 🙈🤷🏻‍♂️ Ik heb 12 jaar geracet en mij in de loop der jaren , derhalve verdiept in vering etc. Jij hebt nu zo’n kleine naloop , dat bij hard remmen , t voorwiel zo onder je vandaan kan breken.
3A49D3A2-A94E-4A52-91BD-D67C43CF25ED.png
 
Ik kan het, ik doe het, ik vind het mooier, ik heb al vaak genoeg hard moeten remmen. 😉
Tuurlijk kun je t. Blijkt uit de foto 😏. Waar wij in de racerij al per mm hoger of lager t verschil al merkte. Zet jij de poten zonder pardon cm’s lager. Met dramatische gevolgen voor t stuur gedrag. Grip etc. Als je met deze doorsteek op Assen zou rijden. En dan echt flink doorrijden. Geef ik je 2. Max 3 ronden. Dan ligt de baan of grindbak vol met carbon delen 🤷🏻‍♂️
 
Tuurlijk kun je t. Blijkt uit de foto 😏. Waar wij in de racerij al per mm hoger of lager t verschil al merkte. Zet jij de poten zonder pardon cm’s lager. Met dramatische gevolgen voor t stuur gedrag. Grip etc. Als je met deze doorsteek op Assen zou rijden. En dan echt flink doorrijden. Geef ik je 2. Max 3 ronden. Dan ligt de baan of grindbak vol met carbon delen 🤷🏻‍♂️
Ik kan onderschrijven dat een halve centimeter echt een wereld van verschil kan maken.
 
Tuurlijk kun je t. Blijkt uit de foto 😏. Waar wij in de racerij al per mm hoger of lager t verschil al merkte. Zet jij de poten zonder pardon cm’s lager. Met dramatische gevolgen voor t stuur gedrag. Grip etc. Als je met deze doorsteek op Assen zou rijden. En dan echt flink doorrijden. Geef ik je 2. Max 3 ronden. Dan ligt de baan of grindbak vol met carbon delen 🤷🏻‍♂️

Dramatisch? Voor op circuit vast, maar op straat….ik weet niet beter hé. 😉

Het viel mij inderdaad ook op, nu ben ik veelal voorstander van function follows form maar in deze :?

Nu pas? 😅
 
Als je hem op zijn kop wil hebben doe je de achterkant omhoog ( vraag me af waarom , denk dat ze bij Ducati redelijk in de buurt hebben gezeten toen ze deze motor ontworpen hebben )
 
Als je hem op zijn kop wil hebben doe je de achterkant omhoog ( vraag me af waarom , denk dat ze bij Ducati redelijk in de buurt hebben gezeten toen ze deze motor ontworpen hebben )
Ik had voor mijn 996R racer. Een rijhoogte haak. Voor t circuit hadden we data voor de hoogte achter. Daar mocht je max -5 of +5 van afwijken. In mm Voorzijde was nog veel kritischer.
 
Tuurlijk kun je t. Blijkt uit de foto 😏. Waar wij in de racerij al per mm hoger of lager t verschil al merkte. Zet jij de poten zonder pardon cm’s lager. Met dramatische gevolgen voor t stuur gedrag. Grip etc. Als je met deze doorsteek op Assen zou rijden. En dan echt flink doorrijden. Geef ik je 2. Max 3 ronden. Dan ligt de baan of grindbak vol met carbon delen 🤷🏻‍♂️
Ik zie volgens mij pipo 2ct's, na een paar pittige rondjes Assen zijn die banden oververhit, dus ook zonder die doorsteek ligt de baan/grindbak wel vol met carbon delen :+.
 
Is de eerste keer niet dat dit aan Tinne gemeld wordt, ik begrijp er nog steeds niets van maar heb het opgegeven en kijk uit naar zijn upgrades.

Levensgevaarlijk lijkt me, maar blijkbaar niet. Hij leeft nog.
 
Mij werd vroeger een ducati afgeraden….dan zou ik nog steeds een hele oude 900ss bezitten…helaas. Dan maar wat minder oude meuk….
 
Terug
Bovenaan Onderaan