Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Zag het ja.
Op zich een carbon tank wel, maar hoeft voor niet een fancy ding die nog bijgeschaafd is en met een lichtere(?) pomp.

Maar krijg het ‘geen benzine te lang in een carbon tank laten staan want aantasten’ niet uit mijn hoofd. En deze huidige neppe is prima, als ik niet aan het gewicht denk. 😅

Idd, carbon en huidige benzine is geen gelukkige combi. Dus wellicht heb je de beste oplossing al gekozen.
 
Mij niet gezien hoor. 😅
Na 1 rondje ben je verkocht... 😇

Maar ɓegin dr niet aan! Kost bakken met geld en in mijn geval, vanwege het hopeloos ontbreken van talent, kennen de meeste zusters in Wilhelmina ziekenhuis me bij de voornaam.
Zo is t mij ook vergaan. 🤣. Maar ben slechts 1x in t Wilhelmina geweest. Wel daarna 10 weken ziektewet , ruim 12 jaar toegegeven aan deze geldverslindende verslaving. En ik weet zeker. 1 circuitdag en t begint weer van voren af aan
 
Zo is t mij ook vergaan. 🤣. Maar ben slechts 1x in t Wilhelmina geweest. Wel daarna 10 weken ziektewet , ruim 12 jaar toegegeven aan deze geldverslindende verslaving. En ik weet zeker. 1 circuitdag en t begint weer van voren af aan

Dat denk ik idd ook wel. Vooral rond deze periode, als seizoen weer voor de deur staat, dan kriebelt het! 748 Racing staat klaar om te rijden, maar vanwege m'n eigen gezondheid moest het maar niet meer.

Maar wat een lol gehad op circuit, vond het prachtig!!! Met name circuits in UK, geniaal om te rijden! En het ouwe Assen, Spa, Mugello..
Prachtig!!
 
Ik heb een jaar of 15 altijd 4-5 circuitdagen per jaar gedaan, maar gewoon met de kenteken Ducs, dus redelijk betaalbaar gehouden. 1 keer eraf gestuiterd met gebroken sleutelbeen tot gevolg. Afgelopen winter mijn laatste Duc verkocht, nu op EV crosser fanatiek bezig _O- .

Fijnste circuit vond ik wel Losail in Doha (daar deed ik 10-15 per jaar gedurende 3 jaar), in de winter dan....... alhoewel we in mei al met 40+ graden reden, dan wel snel AC gekoelde pitbox in en wedstrijd wie het snelst uit zijn pak kon komen. In Europa is Mettet mijn favo baantje.
 
Ben nog niet op het circuit geweest met mijn 748. Wel een bucketlist dingetje om eens te doen :Y
 
Ik heb een jaar of 15 altijd 4-5 circuitdagen per jaar gedaan, maar gewoon met de kenteken Ducs, dus redelijk betaalbaar gehouden. 1 keer eraf gestuiterd met gebroken sleutelbeen tot gevolg. Afgelopen winter mijn laatste Duc verkocht, nu op EV crosser fanatiek bezig _O- .

Fijnste circuit vond ik wel Losail in Doha (daar deed ik 10-15 per jaar gedurende 3 jaar), in de winter dan....... alhoewel we in mei al met 40+ graden reden, dan wel snel AC gekoelde pitbox in en wedstrijd wie het snelst uit zijn pak kon komen. In Europa is Mettet mijn favo baantje.
Mettet is eigenlijk een 600 cc baantje. Heb er met de 998R gereden. 3 versnellingen. Meer heb je er niet nodig met een dikke duizend. Mooiste baan was voor mij de nurburgring de GP Strecke. Wat een baan !!
 
Eens en nooit weer….mezelf en motor heel houden ipv rondetijden verbeteren. En op de openbare al helemaal niet….. :+

95B83057-31E2-4CAB-9FD7-02BBAD05FB26.jpeg
 
Mettet is eigenlijk een 600 cc baantje. Heb er met de 998R gereden. 3 versnellingen. Meer heb je er niet nodig met een dikke duizend. Mooiste baan was voor mij de nurburgring de GP Strecke. Wat een baan !!

Mettet was met de 748 ook wel leuk vond ik.
Maar idd wel kort baantje. Net als Croix en die andere mickey mouse baantjes in Frankrijk.
Maar goed, zij hebben iig nog meerdere baantjes om te rijden! Nurburgring helaas nooit gereden.

Het jammere van racen vind ik wel dat daarna rijden op de weg niet veel meer aan is. Althans voor mij persoonlijk.

Is er hier überhaupt nog iemand die raced met zn Tamburini?
 
20 jaar geleden... slik...

DCR 2003, uiteraard op een natte baan. DCR staat garant voor bloedhitte of zeikweer.
Geen regenbanden dat jaar en ik dacht dat het wel stukje harder kon op de half droog/half natte baan. Dus proberen aan te pikken bij Seine Zandbergen op zijn 996SPS in de Desmoquattro klasse. In de Bult ging hij er met vreselijke highsider vanaf en toen heb ik gas ook wat dichter gedraaid. Zowaar een DCR gereden zonder schade. Hele prestatie an sich voor mij.

20230329_165437.jpg
 
Is er hier überhaupt nog iemand die raced met zn Tamburini?

Ken wel iemand, maar zit niet op forum.
Een 748, nu met 996 blok.
Ook nog een bijzondere zijspan!
Afspraken nog eens te gaan kijken bij zijn races.

D5C6B73C-8935-4072-A63D-884F1F02C36A.jpeg
9B7027F1-1FC6-4C86-B794-01EBDC7EB91C.jpeg
11BC6BE3-5FD7-4E94-B9B0-C221D9BD1119.jpeg
32EDB944-CF28-4118-9971-D5A27E4DD296.jpeg
295E37E7-0B31-4F96-80E1-23EDD9C17350.jpeg


In Friesland zit ook nog een jonge jongen met een motorzaak, races ook met een..
 
Gekocht (die bij het zadel) omdat ze misschien kunnen breken het kan.

F4698E3C-16FA-404C-BBE9-910675D91656.jpeg


Morgen binnenpoten ophalen, vrijdag vork in elkaar en maandag verwisselen in de motor. En dan kijken of het wil remmen 😅.
 
Misschien een apart topic maken dan voor mensen die níet met hun Ducati op het circuit hebben gereden? Ik voel me er nu niet echt meer bijhoren. B|

#Gezever
De kick is , om te beleven wat een Ducati kan !! Dat nivo haal je op straat bij lange na niet. Ook de zogenaamde hard rijders op straat niet !!
 
De kick is , om te beleven wat een Ducati kan !! Dat nivo haal je op straat bij lange na niet. Ook de zogenaamde hard rijders op straat niet !!

Als jij die kick nodig hebt, prima. Ik heb die niet, ik vind kicks in andere (motor gerelateerde) dingen.

Door je Katja Schuurman vergelijking maak je de keuze om niet met een Duc op het circuit te rijden nog eens belachelijk, onlogisch en minder-mannelijk/gay(?). Ja, dag hé.

Hoezo gezever????

Ik ben 42, en dan gaat iemand anders mij indirect vertellen hoe ik echt mijn motor zou moeten gebruiken? Want anders ben ik maar een simpele Pim Pam Petter?

De dag dat ik mensen van middelbare leeftijd en ouder ga vertellen dat ze hun motor anders (eigenlijk: beter) zouden moeten gebruiken, dan vind ik mijzelf een zure ouwe zeikerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan