Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Ja sorry. Bedoelde dat je er zo gek op bent.. ;)
Iets teveel met werk bezig. :P

Precies.

Toevallig vandaag ook mijn oude sprint scooter weggegeven. Dat was ook een gevalletje lichter maken. Toen (rond 2000) begonnen mensen in die scene te rommelen met carbon (er was daar niet te koop voor). Toen had ik daar nog niet echt budget voor maar vond het zo vet. Toen wel een kap gekocht van carbon (iemands huisvlijt), later maakte iemand een frame en deksels. Denk dat toen dat ‘ik wil spullen van carbon’ is begonnen, want synoniem voor ‘superlight’. Ik sla overigens best een beetje door…want ik vond hem geel met carbon kap stiekem mooier 😅.

Aan speedholes begin ik niet (oeps toch gedaan!). 😅

7E55A953-AA51-4D5F-AFAA-CFC0904644E9.jpeg
 
Ik snap die Carbonfetish helemaal, en dan niet eens zo zeer om het gewicht, maar een mooi geproduceerd carbon deel wat netjes in de blanke lak staat is toch prachtig om te zien? Het is dat dat spul een halve nier kost, anders was mn 848 ook al compleet ermee aangekleed.
 
Nu je carbon bij de spuiter ligt, misschien tijd voor wat gele accenten?
Overigens heb je carbon en carbon, de kwaliteit loopt nogal uiteen.
 
Ik snap die Carbonfetish helemaal, en dan niet eens zo zeer om het gewicht, maar een mooi geproduceerd carbon deel wat netjes in de blanke lak staat is toch prachtig om te zien? Het is dat dat spul een halve nier kost, anders was mn 848 ook al compleet ermee aangekleed.

Carbon vind ik denk ik dus niet persé mooi(er), maar het schreeuwt dan echt ‘deze motor is veel lichter’.

Nu je carbon bij de spuiter ligt, misschien tijd voor wat gele accenten?
Overigens heb je carbon en carbon, de kwaliteit loopt nogal uiteen.

Zou lichter moeten zijn, want je hebt zowel op basis van kwaliteit als gewicht verschillende soorten carbon. Het lichtste is misschien wel het minst ‘mooie’.
 
Ik snap die Carbonfetish helemaal, en dan niet eens zo zeer om het gewicht, maar een mooi geproduceerd carbon deel wat netjes in de blanke lak staat is toch prachtig om te zien? Het is dat dat spul een halve nier kost, anders was mn 848 ook al compleet ermee aangekleed.

Ik vind het wel mooi....maar meer accentjes. En gespoten onder een laklaag bv. Had ik op m'n wedstrijdfiets ook in 2006. Maar nu koop ik dat niet meer hoor. Al heb ik het wel op m'n 999s. Maar dar zat et al op :+
 
Nu je carbon bij de spuiter ligt, misschien tijd voor wat gele accenten?

been there, done that.
Ik begin eerst maar eens met alleen nummervlakken.
 

Bijlagen

  • 66D0DC24-A4EB-4EA9-AD54-5CEB9A405D84.jpeg
    66D0DC24-A4EB-4EA9-AD54-5CEB9A405D84.jpeg
    97,9 KB · Weergaven: 44
  • FF64BC8B-671A-4F5F-8C6E-E124DDD0E4B3.jpeg
    FF64BC8B-671A-4F5F-8C6E-E124DDD0E4B3.jpeg
    121,7 KB · Weergaven: 46
Precies.

Toevallig vandaag ook mijn oude sprint scooter weggegeven. Dat was ook een gevalletje lichter maken. Toen (rond 2000) begonnen mensen in die scene te rommelen met carbon (er was daar niet te koop voor). Toen had ik daar nog niet echt budget voor maar vond het zo vet. Toen wel een kap gekocht van carbon (iemands huisvlijt), later maakte iemand een frame en deksels. Denk dat toen dat ‘ik wil spullen van carbon’ is begonnen, want synoniem voor ‘superlight’. Ik sla overigens best een beetje door…want ik vond hem geel met carbon kap stiekem mooier 😅.

Aan speedholes begin ik niet (oeps toch gedaan!). 😅

Bekijk bijlage 1754193

Dat ziet er link uit :P
 
Ik bedoelde ook grotere vlakken.
Kleinere details zijn nooit zo mooi imo.

Heb ooit gedacht aan gele nummervlakken, beetje too much. Wil wel iets stickers, maar ergens ook wel weer geen 😅.

Was die carbonnen(?) toch wel een koopje hoor 😅

 
Heb ooit gedacht aan gele nummervlakken, beetje too much. Wil wel iets stickers, maar ergens ook wel weer geen 😅.

Was die carbonnen(?) toch wel een koopje hoor 😅


Goeiedag, wij hebben minder betaald voor onze 748 :X
 
Ik zou die niet in een verder gewoon standaard en lichtelijk scruffy 748 hangen, neen. Da's zonde.
 
vraagje aan jullie DUC experts ... ik heb een monster S4R 998 , EVR koppeling ...
nu begint de koppeling kuren te vertonen.. als ik bijv voor stoplicht sta in versnelling koppeling in begint de koppeling van zelf langzaam te ontkoppelen waardoor stilstaan onmogelijk wordt .... is dit af te stellen? moet de olie vervangen worden ? ontlucht ?
is dit zelf te doen of wordt het een ritje Duc garage ?
thanks voor jullie reacties
 
Klinkt alsof hij even goed ontlucht moet worden.
Of je master/slave cilinder is lek...
Als je het rubbere machet eraf haalt, en je ziet vloeistof, dan is hij lek.
 
vraagje aan jullie DUC experts ... ik heb een monster S4R 998 , EVR koppeling ...
nu begint de koppeling kuren te vertonen.. als ik bijv voor stoplicht sta in versnelling koppeling in begint de koppeling van zelf langzaam te ontkoppelen waardoor stilstaan onmogelijk wordt .... is dit af te stellen? moet de olie vervangen worden ? ontlucht ?
is dit zelf te doen of wordt het een ritje Duc garage ?
thanks voor jullie reacties

Ik moet als eerste denken aan de slave cilinder op het blok, dat die druk verliest.
Niet heel spannend en prima te vervangen.
Of iemand andere ideeën?
 
Op een S4R zit t type slave dat zelden lekt. Ik zou eerst ontluchten. Als je koppeling net niet vrij komt en je staat voor een stoplicht met ingetrokken koppeling , zal die doordat die net niet vrij genoeg komt hitte ontwikkelen. Dit kan reactie geven op de olie in de slave. Als daar lucht inzit. zal de koppeling steeds verder aan grijpen. Ik zou de olie verversen zoveel zit er niet in. En vervolgens ontluchten. Ook bovenaan bij je hendel. Als dat mogelijk is En de dikte van t koppelingspakket ook controleren. Moet een minimum dikte hebben
 
bedankt voor de reacties, ontluchten klinkt als een logisch eerste stap!
zijn er DUC thuis sleutelaars in regio flevoland? wil het graag leren maar nog niet zo thuis in het sleutelen aan DUC's *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan