Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Op een S4R zit t type slave dat zelden lekt. Ik zou eerst ontluchten. Als je koppeling net niet vrij komt en je staat voor een stoplicht met ingetrokken koppeling , zal die doordat die net niet vrij genoeg komt hitte ontwikkelen. Dit kan reactie geven op de olie in de slave. Als daar lucht inzit. zal de koppeling steeds verder aan grijpen. Ik zou de olie verversen zoveel zit er niet in. En vervolgens ontluchten. Ook bovenaan bij je hendel. Als dat mogelijk is En de dikte van t koppelingspakket ook controleren. Moet een minimum dikte hebben

Of de master lek..

Heb beide gehad. Slave en master tegelijk :Y
 
Dat ontluchten is best wel een dingetje als je geen apparaat er voor hebt bijv zo een heb je ook nog een compressor nodig
Bekijk bijlage 1755100
Zelfs met zo'n ding is het nog een heleboel gekloot om de boel ontlucht te krijgen.. ben er zelf een aantal uren mee bezig geweest,volgens het wph en de beschrijving van de ontluchtset, totdat ik ook de aansluiting van leiding op de hendel losdraaien,en toen kreeg ik het pas voor elkaar.
 
Ik sta er zowiezo van te kijken hoe snel de olie van de koppeling vervuild... ik heb sinds het verversen van de vloeistof pas een km of 1500 gereden.. aan de andere kant,het geeft weer een leuke bezigheid om te doen _O-
 
Zelfs met zo'n ding is het nog een heleboel gekloot om de boel ontlucht te krijgen.. ben er zelf een aantal uren mee bezig geweest,volgens het wph en de beschrijving van de ontluchtset, totdat ik ook de aansluiting van leiding op de hendel losdraaien,en toen kreeg ik het pas voor elkaar.
Grappig om te lezen maar heb er nog nooit moeite mee gehad om m’n koppeling te ontluchten zelfs niet toen ik er een nieuwe pomp op heb gezet
 

Bijlagen

  • E2544707-1B6F-4EFE-9648-AA9C934EBBAE.jpeg
    E2544707-1B6F-4EFE-9648-AA9C934EBBAE.jpeg
    142,3 KB · Weergaven: 25
  • 7201215D-1CA8-48BC-A9A4-DEE78719D9E4.jpeg
    7201215D-1CA8-48BC-A9A4-DEE78719D9E4.jpeg
    176,8 KB · Weergaven: 24
Supermono is tegenwoordig niet echt meer een "hobby klasse". En ik heb geen zin meer om door heel Europa te rijden voor een paar kilometers racen. O-)
Maar racen met lichte 1 cilinders is het leukste wat er is.
Dat is idd jammer. Was eigenlijk de mooiste klasse waar ook zelfbouw nog wat tot zn recht kwam.

Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat tegenwoordig de standaardfietsen zo uit het krat al zo goed zijn. Aanpassen is eigenlijk onzin en dus zelfbouw overbodig.
De ouwe BotT, Sos en Bears klasses waren het mooiste om te zien imo.
 
Staat nog een carbon tankie te koop

Ik heb iig geen interesse, natuurlijk mooi spul maar ik denk niet zo praktisch. Lees te vaak problemen als je er bijv altijd benzine in laat staan. Alleen jullie weten dat mij tank nep (maar geen folie 😅) is.
 
Ik heb iig geen interesse, natuurlijk mooi spul maar ik denk niet zo praktisch. Lees te vaak problemen als je er bijv altijd benzine in laat staan. Alleen jullie weten dat mij tank nep (maar geen folie 😅) is.
Komt door de bio-ethanol.
V-Power en BP Ultimate zijn daar vrij van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan