Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Overigens is het een verkleinde kopie van de sticker die toen gekocht kon worden ter ondersteuning van de familie. Die was sowieso veels groot.
 
1100 hypermotard cilinders op 1098 carter

287475521_3260454917560983_8685844215666169713_n.jpg
287230113_3260454900894318_2748815457615343314_n.jpg
287146008_3260455110894297_9177884785970345899_n.jpg
287289302_3260455097560965_5010927995258248876_n.jpg
286334857_3260454980894310_486145279837466424_n.jpg
286340572_3260454997560975_4297866803868290141_n.jpg
286280829_3260454960894312_1897093059386803319_n.jpg
286368463_3260454970894311_4987714945146383237_n.jpg
287129604_3260454854227656_5727737879891971991_n.jpg
287053778_3260454944227647_1750883334909474222_n.jpg
 
Gisteren voor de eerste keer op de 996S gereden op circuit Mettet, klein maar technisch baantje voor wie het wat kent. In het weekend heb ik de vering een stuk zachter gezet want deze stond beenhard (weeg 25kg minder dan de vorige eigenaar). Deze oldtime superbike stuurt in elk geval een stuk lichter dan mijn Aprilia en ik zit er beter op, dus erg blij hiermee. Ook de ombouw 1098 vork met radiale Brembo rempartij is erg goed. Van de 128AWPK's ben ik niet erg onder de indruk maar genoeg voor mijn kunnen en amusement. Naarmate het vertrouwen wat groeide zakte ook de rondetijd tot 1.17,6, waarmee ik best tevreden was voor een eerste keer.

Enige dat mij snel opviel was de korte gearing. Eerste keer in 12 jaar (en 7 verschillende motoren) dat ik op het rechte stuk van Mettet in zesde versnelling kom. En ook dan het gevoel dat er niet veel meer overblijft. Ik heb geen idee wat de topsnelheid is want zit een basic racedashboardje op van GPT, maar ik denk ik niet hoog, 200-205km/u zeker niet hoger denk ik.... Nu heb ik nog niet gekeken welk tandwiel er vooraan op zit maar achteraan in elk geval een 41T. Originele vertanding zou 15-36 zijn dus lijkt met wel een heel stuk korter, zeker mocht er nog eens een 14T voor onder het deksel schuilen.

Binnenkort ga ik naar Assen met het idee de Ducati mee te nemen bij droog en zonnig weer. Iemand ervaring met 916-996-998 generatie daar qua tandwielverhouding? Ik vrees dat ik met deze verhouding heel wat tekort ga komen in de snellere stukken...?

Thx voor advies hierin!
Sportieve groeten, Dieter
 
Daar heb je een lekkere circuit fiets aan! De gearing is zeker te kort voor Assen en dan ervaar je het koppel ook niet. Standaard SPS is 15/38 oid maar ik weet niet of de 996s dezelfde bak overbrengingen heeft. Als ik je zo hoor dan gok ik dat je een 14T voor tegen gaat komen, ik zou kijken of je een 15T kunt monteren.
 
Terug van afstellen (tps en klep sync) loopt weer lekker voor een Duc. Verder nog een ti olie plug/magneet in laten draaien.

Vraag van de monteur; gaan er in de verschillende type 916’s ook verschillende hoeveelheden olie? Hier ging 3.5 liter in dacht ik dat hij zei.

Dempers staan zo scheef nog niet zien ik, maar misschien toch met klemmen gaan monteren. Vond het allemaal we onder spanning staan aan het sub. Voor nu nog wat stickertjes plakken (altijd leuk) en volgende een rondje oid.

E891FC6E-70B7-4566-86BF-D01A5DA297C7.jpeg
58A3FAEF-5A3E-43A4-B7FE-FF0B6F6EE1B4.jpeg
2288571F-EF64-4336-BFEA-733755AD57BC.jpeg
65E520AD-2F96-4FB9-940D-164057AF04AE.jpeg


Wie zocht er nog een achterlicht beugel ding voor biposto sub met mono zadel/kap?

E57FE357-4EF2-4DC0-BDB2-41FE7A821D75.jpeg
 
Olie, afhankelijk filter of niet….. :?

gewoon volgooien tot aan max, ff laten draaien en weer max klaar.

of hebben ze 0,5 liter extra gerekend?
 
Olie, afhankelijk filter of niet….. :?

gewoon volgooien tot aan max, ff laten draaien en weer max klaar.

of hebben ze 0,5 liter extra gerekend?

Vraag van hem was; zijn er verschillen tussen mono- en biposto blokken wat betreft olie inhoud.
 
Terug van afstellen (tps en klep sync) loopt weer lekker voor een Duc. Verder nog een ti olie plug/magneet in laten draaien.

Vraag van de monteur; gaan er in de verschillende type 916’s ook verschillende hoeveelheden olie? Hier ging 3.5 liter in dacht ik dat hij zei.

Dempers staan zo scheef nog niet zien ik, maar misschien toch met klemmen gaan monteren. Vond het allemaal we onder spanning staan aan het sub. Voor nu nog wat stickertjes plakken (altijd leuk) en volgende een rondje oid.

Bekijk bijlage 1772824Bekijk bijlage 1772825Bekijk bijlage 1772826Bekijk bijlage 1772827

Wie zocht er nog een achterlicht beugel ding voor biposto sub met mono zadel/kap?

Bekijk bijlage 1772828
Ik zoek nog een beugel maar voor een monozit met mono subframe in het bronskleur. Nieuw in het zilver weet ik ze te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan