Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Bij mijn 748 gaan al de investeringen puur naar goed (regelmatig)onderhoud en poetsmiddelen😊
Als zelfs de dealer zegt dat ik deze nooit meer weg moet doen, en hem origineel moet laten.
Zelfs een 100% originele 748E is al een zeldzame verschijning op de weg.
IMG_20220612_154249_856.jpg
 
Was ook geen aanval, maar ik herinner mij nog wel eens mensen die dan even heel druk en even heel veel geld uitgegeven hebben…en ineens alles weer verkochten. Gewoon mensen die opvielen en je je herinnerd.
Ik voel mij niet aangevallen hoor. Hier kan ik mij niet 123 iemand herinneren wel op het Ducatiforum. Was een kerel met een monster en die had werkelijk 3 keer de waarde van die fiets uitgegeven aan upgrades en ineens met noorderzon verdwenen. En iemand die een 1098 blok in een 748 rijwielgedeelte had gelepeld. Eenmaal klaar niets meer van vernomen.
 
Je zal wat geld overhouden dan 😅.




Terwijl een E de goedkoopste/budget fiets was toch?
Yup ben ik mee begonnen, leuke was wel dat die een 996 eruit reed, ok tot ~140. Op Spa reed er een vriendje achter mij op een 996 en telkens bocht uit liep ik van hem weg. Toen ik naar Qatar verhuisde kon ik de 748 niet meenemen, mocht niet geïmporteerd worden, toen maar een 998 daar aangeschaft.
 
Ik voel mij niet aangevallen hoor. Hier kan ik mij niet 123 iemand herinneren wel op het Ducatiforum. Was een kerel met een monster en die had werkelijk 3 keer de waarde van die fiets uitgegeven aan upgrades en ineens met noorderzon verdwenen. En iemand die een 1098 blok in een 748 rijwielgedeelte had gelepeld. Eenmaal klaar niets meer van vernomen.
Die 748 met dat 1098 blok was dik idd.
 
Ik meld me hier ook maar even, ik hoop dat hier een flinke dosis technische kennis zit 😋
Ik heb zaterdag een 748 uit 2003 gekocht welke 8 jaar stilgestaan heeft.
Heb tot dusver eerst de grijze mist uit de koplampen gepoetst en het alarmsysteem verwijderd, wat een ellende.
Wacht nu op onderdelen om groot onderhoud uit te voeren. Ook is de brandstofpomp kaduuk dus die ga ik ook bestellen.

Wat me opviel, ze hebben ooit een extra draad gelust vanaf de sensor achter in het blok naar de stekker van de zijstandaard.
Iemand een idee waarom dit zo zou kunnen zijn?
Wat plaatjes hieronder, ook van de betreffende draad…ik zal nu en dan wel wat updates plaatsen 😃✌🏻
 

Bijlagen

  • IMG_1614.jpeg
    IMG_1614.jpeg
    169,8 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1613.jpeg
    IMG_1613.jpeg
    226,2 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1612.jpeg
    IMG_1612.jpeg
    222,5 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1616.jpeg
    IMG_1616.jpeg
    143,1 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1599.jpeg
    IMG_1599.jpeg
    316,1 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1593.jpeg
    IMG_1593.jpeg
    277,7 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1591.jpeg
    IMG_1591.jpeg
    400,7 KB · Weergaven: 1
  • 0FEA53FC-FFAA-4619-A34A-84C1A17BB133.jpeg
    0FEA53FC-FFAA-4619-A34A-84C1A17BB133.jpeg
    142,7 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1582.jpeg
    IMG_1582.jpeg
    390 KB · Weergaven: 1
Achterin het blok is toch de neutraal indicatie schakelaar….. :? …..Oliesensor is bij het olievuldop.

Misschien beveiliging voor als je wilt wegrijden met je zijstandaard uitgeklapt, dus eraan gekoppeld.
 
Achterin het blok is toch de neutraal indicatie schakelaar….. :? …..Oliesensor is bij het olievuldop.

Misschien beveiliging voor als je wilt wegrijden met je zijstandaard uitgeklapt, dus eraan gekoppeld.
Ja ik heb mijn post nog aangepast. Maar die draad hoort daar fabrieksaf niet neem ik aan.
 
Achterin het blok is toch de neutraal indicatie schakelaar….. :? …..Oliesensor is bij het olievuldop.

Misschien beveiliging voor als je wilt wegrijden met je zijstandaard uitgeklapt, dus eraan gekoppeld.
Ik wist niet dat je een 748 normaal niet kan starten met de zijstandaard uitgeklapt maar dat is dus het geval.
Ben ik weer wat wijzer, bedankt!
 
Terwijl een E de goedkoopste/budget fiets was toch?
Budget klinkt zo naar.... het was inderdaad de goedkoopste in de serie fl 29800 ongeveer.
Geen verstelbaar balhoofd en minder dure vering, en geen snelsluiters in de kuip.
Maar de gemiddelde motorrijder merkt hier helemaal niets van.
En toen ik mijn 1e 748E nieuw kocht in 2001 was dit het maximale qua prijs voor mij.
 
Mijn 1e 748 uiteindelijk wel wat aangepast richting toen mijn droom de 748R.
Nooit van gekomen echter, en nu ook geen behoefte meer aan.
Mijn huidige 748E bevalt nog steeds als hobby motor.
ducati748E 001.jpg

Zo zag mijn 1e er uiteindelijk uit.
 
Budget klinkt zo naar.... het was inderdaad de goedkoopste in de serie fl 29800 ongeveer.
Geen verstelbaar balhoofd en minder dure vering, en geen snelsluiters in de kuip.
Maar de gemiddelde motorrijder merkt hier helemaal niets van.
En toen ik mijn 1e 748E nieuw kocht in 2001 was dit het maximale qua prijs voor mij.

Het is geen oordeel, maar grappig dat deze nu juist (ook) waardevol worden. Maar volgens mij gewoon elke (bijna) originele 749/916/996/998 niet?
 
Het is geen oordeel, maar grappig dat deze nu juist (ook) waardevol worden. Maar volgens mij gewoon elke (bijna) originele 749/916/996/998 niet?
Ik zie het ook niet als een oordeel hoor!
Maar inderdaad hoe origineler hoe beter.
Ik heb zelfs de complete historie bij de motor, inclusief aankoopbon.
Ik ben zelf de 2e eigenaar van deze motor, en inmiddels ook al weer 10 jaar in bezit.
 
Ik zie het ook niet als een oordeel hoor!
Maar inderdaad hoe origineler hoe beter.
Ik heb zelfs de complete historie bij de motor, inclusief aankoopbon.
Ik ben zelf de 2e eigenaar van deze motor, en inmiddels ook al weer 10 jaar in bezit.
Eens,
budget versie of niet, dat maakt voor nu niet meer uit, in zo'n mooie staat en alle historie erbij, hulde!
 
Ja ik heb mijn post nog aangepast. Maar die draad hoort daar fabrieksaf niet neem ik aan.
Ja ik heb mijn post nog aangepast. Maar die draad hoort daar fabrieksaf niet
Ja ik heb mijn post nog aangepast. Maar die draad hoort daar fabrieksaf niet neem ik aan.
Om die lelijke draad weg te hebben maak je die overbrugging direct in een nieuwe stekker.
Dan stop je gewoon die erin en zit dat mooi weg. Een foto van die stekker vind je hieronder en is te verkrijgen voor een prikje op Ali of bij diverse handelaars. Past 1 op 1 op de originele die er zit.
Heb ik ook gedaan bij mijn circuitmotor wanneer ik de zijstandaard gedemonteerd heb.
Mocht je het nie begrijpen maak ik wel een aantal detailfoto’s.
 

Bijlagen

  • IMG_1481.png
    IMG_1481.png
    301,8 KB · Weergaven: 1
Ik voel mij niet aangevallen hoor. Hier kan ik mij niet 123 iemand herinneren wel op het Ducatiforum. Was een kerel met een monster en die had werkelijk 3 keer de waarde van die fiets uitgegeven aan upgrades en ineens met noorderzon verdwenen. En iemand die een 1098 blok in een 748 rijwielgedeelte had gelepeld. Eenmaal klaar niets meer van vernomen.
Monster is Wim en Thorr, Thorr is in elkaar gelopen en daar was Wim zo ziek van dat hij de motor verkocht heeft. best nog wel een tijd contact mee gehad.
748 met 1098 blok, de groep uit 's Heerenberg, Carlos en Peter bijvoorbeeld, daar heb ik ook nooit meer iets van gehoord.
 
Om die lelijke draad weg te hebben maak je die overbrugging direct in een nieuwe stekker.
Dan stop je gewoon die erin en zit dat mooi weg. Een foto van die stekker vind je hieronder en is te verkrijgen voor een prikje op Ali of bij diverse handelaars. Past 1 op 1 op de originele die er zit.
Heb ik ook gedaan bij mijn circuitmotor wanneer ik de zijstandaard gedemonteerd heb.
Mocht je het nie begrijpen maak ik wel een aantal detailfoto’s.
Kijk, dat is beter. Nu zit het bij de bestaande stekker ingefrummeld. Mocht ik hem toch willen gebruiken dan doe ik het zoals jij het gedaan hebt 👍🏻
 
Monster is Wim en Thorr, Thorr is in elkaar gelopen en daar was Wim zo ziek van dat hij de motor verkocht heeft. best nog wel een tijd contact mee gehad.
748 met 1098 blok, de groep uit 's Heerenberg, Carlos en Peter bijvoorbeeld, daar heb ik ook nooit meer iets van gehoord.
De groep uit ‘S Heerenberg rijdt niemand meer op t circuit. De laatsten waar ik nog mee gereden
Monster is Wim en Thorr, Thorr is in elkaar gelopen en daar was Wim zo ziek van dat hij de motor verkocht heeft. best nog wel een tijd contact mee gehad.
748 met 1098 blok, de groep uit 's Heerenberg, Carlos en Peter bijvoorbeeld, daar heb ik ook nooit meer iets van gehoord.
dat was RAM racingteam. Daar rijdt niemand meer van. De laatsten waar ik nog mee gereden heb. Waren Dick Berendsen en Peter Verstraete. Hebben nog wel motoren. Maar rijden niet meer op circuit
 
Terug
Bovenaan Onderaan