Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

IMG_4233.jpeg
 
Is het zover,eindelijk de carbon achterbrug erin.👍

Henk!!!

Ja, en met een extra ringetje voor op de as past die eigenlijk zo. As er uit was ook geen probleem. Spatbord en kettingbeschermer passen zoals verwacht niet meer, daar wel wat op bedenken/zoeken.
 
Dat wiel naar achteren compenseer je je doorgestoken vorkpoten mee? Of wordt het nu zo'n Antilliaanse Hayabusa strepen trekker?

Jongen je weet toch! Zien we elkaar op de Maasvlakte? 😅


En die stelring,ook vernieuwen,tanden zijn aardig gebutst?

Nee, werkt nog prima!


Al met al valt het mee, ring extra op de as, twee onder de remklauw en die nylon ketting beschermer moet wat opschuiven. Grootste uitdaging nu lijkt een spatbord te zijn, mis ook schroefdraad op de swingarm daarvoor.

Nu nog wachten op langere ketting, die ring op achteras en nieuwe titanium bouten en moeren voor tandwiel drager. Motor rolt weer en mensen daar kunnen ook weer verder met andere klussen. Zelf ook op vakantie. 👌
 
Heb je de info ervan op hoeveel NM je alles moet aantrekken?
Ben wel benieuwd eigenlijk ofdat verschilt bij carbon.

Henk!!!
 
Heb je de info ervan op hoeveel NM je alles moet aantrekken?
Ben wel benieuwd eigenlijk ofdat verschilt bij carbon.

Henk!!!

Nee, niets. Van iemand via FB kreeg ik de tip… niet te vast want anders trek je die (inzet) stukken zo van de rest af. Mijn monteur kwam zelf al met hetzelfde…gewoon dan toch op gevoel. 🤔 Ik heb wel vertrouwen.
 
Het zijn sowieso twee losse delen (zie patroon) die daar bij elkaar komen (zat al een gleuf). Ik denk dat het de top/blanke laag is dan. Maar goed om even na te vragen/checken.
 
/
Het zijn sowieso twee losse delen (zie patroon) die daar bij elkaar komen (zat al een gleuf). Ik denk dat het de top/blanke laag is dan. Maar goed om even na te vragen/checken.
Ik vraag mij of hoe je er voor zorgt dat de drie bouten zover aangedraaid worden dat de klemband precies overal gelijk klemt
 
/

Ik vraag mij of hoe je er voor zorgt dat de drie bouten zover aangedraaid worden dat de klemband precies overal gelijk klemt

Door ze iig allemaal hetzelfde aanhaalmoment te geven lijkt me. En het sowieso in de gaten te houden, zoals bij de schijven. Hoort denk ik wel bij dit soort aparte dingen hé. Ik heb (nogmaals) ook alle vertrouwen in de monteur.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan