het grote 749/999 Ducati topic

Die bedoel ik ja. Niet dat ding dat tussen je 2 wielen zit. Dit is bedoelt voor vast afstellingen. Welke onze machines dus niet hebben :)
En kan het nog mooier vertellen. Ik heb op de zaak veel imitatie tijdgereedschap. Soms kloppen die dus gewoon niet vanwege marges. Wil je het echt perfect.. oem kopen. Of de betere imitatie merken.
De oem spullen zijn toch echt het beste.....
Ik ben het volledig met je eens. Maar voor die ene keer in de 2 jaar dat ik riemen van m'n 999 vervang is de prijs van een OEM tool natuurlijk niet te verantwoorden. En ook een imitatie geven ze niet weg Stein-Dinse GmbH Online Shop
 
Als je je duc bij een dealer binnen brengt voor riemen, kan je er dan van uitgaan dat dit correct gebeurt?
 
Dat denk ik wel?
Zoveel meer tijd kost het niet immers. Maar het zal geheid gebeuren dat het soms ook niet gedaan wordt. Je tekent hem af..hij is iets verlopen.
Dan doe je nieuwe omheen en zal je zien dat de nokkenassen iets vervroegd worden tov jouw merkteken.. logisch na de rek. Dus stuklopen doen ze niet..maar het hoort wel
 
UPS doet er toch een dagje langer over, verder aan de andere kant.
Deze is wel klaar.. Zat door die troep muurvast ook, maar het is gelukt.
20210526_145653.jpg

Omdat ik hem sowieso ging vervangen staat de nieuwe al klaar.
20210526_150046.jpg
 
Zo, de Duc is klaar. Zaterdag staat ie wel weer op de oprit denk ik. Wordt mooi weer, kunnen we lekker stukje toeren. Kreeg dit filmpje nog even toegestuurd van het nieuwe gasklephuis. Wel interessant :) Ik ga er nu vanuit dat de boel helemaal gefixt is en de boel gewoon blijft lopen.

 
Zo, de brommer staat weer in de schuur. Loopt veeeel soepeler en vloeiender. Is echter een keer afgeslagen maar het zal wel horen :') verder blijft ie stationair gewoon lopen.

Wat me wel opvalt is dat ie hele korte versnellingen heeft en met 130kmu gewoon iets meer dan 5k toeren maakt in z’n 6. Is dit gebruikelijk bij de 749?

En verder idd even wennen dat ik toch wel een bak minder vermogen heb haha :)
 
130 bij 5krpm is dus 260 bij 10krpm uitgaande van een 1:1 eind overbrenging. Ik denk dat het wel klopt. Verder compenseer je met de korte versnellingen natuurlijk het gebrek aan koppel dus het lijkt me logisch. Zelf vind ik het een groot voordeel, je kunt nog eens doorhalen en genieten van de Desmo dreun 😁
 
130 bij 5krpm is dus 260 bij 10krpm uitgaande van een 1:1 eind overbrenging. Ik denk dat het wel klopt. Verder compenseer je met de korte versnellingen natuurlijk het gebrek aan koppel dus het lijkt me logisch. Zelf vind ik het een groot voordeel, je kunt nog eens doorhalen en genieten van de Desmo dreun 😁
Ik heb hetzelfde met mijn 748.. Hoge toeren bij lage snelheden. En wat je zegt oh wat klinkt ie dan heerlijk
 
Ik was zaterdag rondje Amsterdam, assendelft Heemskerk en Egmond doen..
120 km gereden ongeveer en ff langs ducati Amsterdam en bikeroutfit geweest.
1e x met de 999s en leren pak op pad.
Powerwheelie 1 en 2 te pakken en afritten gedaan met knietjes erbij. Was ff wennen.. dat wel.
20210529_125750.jpg
 
Bikeroutfit voor handschoenen zomer. Ik heb nu alleen mn gp pro. Das in de zomer met een kort ritje niet fijn.
Ben aan kijken voor smx2 air versie. Heb ook het air jasje van alpinestar. Rijdt erg fijn met warm weer. Erg luchtdoorlatend.

En bij ducati Amsterdam kijken voor een hypermotard.
 
Die staat nog steeds hoog. Ik had met mn collega een gesprek over die multi. En dacht.. nou.kan er voor openstaan en toch eens kijken. Daarnaast hoopte ik meerdere andere modellen te zien.. maar er stond vrij weinig. Had meer verwacht.
 
Afgelopen zaterdag was ik even bij de koper van mijn 748. Die had een maat op bezoek die sinds kort een 999 DMD edition had, nr 48 van 50. Die is wel eens eerder op mf te zien geweest. Zag er mooi uit. Wel bijzonder die DMD editions, geen 1 lijkt hetzelfde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan