Het grote 900RR Fireblade topic DEEL 106 - niet te stoppen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het BB blok met carburateurs past het best. Maar ook daarbij moet je de nodige aanpassingen doen. En dan heb je ook nog een oud blok.
Beter is toch een FB blok aan te schaffen en die erin lepelen. Voor die paar PK's ben je dan sneller klaar, hoef je geen aanpassingen te doen en loop je geen risico dat de aanpassingen je later parten spelen.

Beste MFfers,
Ik ben Bram, ik heb in vorige firebladetopics al eens gereageerd, maar ik ben meer een lezer dan een poster :-)
Ik heb het volgende probleem .... Ik heb een SF blade uit '99, maar men motorblok heeft het begeven. De lagerschalen (of hoe heet zoiets) waren aan gort, en de restanten hebben lelijk huis gehouden in de cilinders, versnellingsbak, enz.
Het blok is dus voor de vuilnisbak.
Nu was men vraag welke blokken er zouden in passen. Als ik het goed begrijp heb ik het sc33/2 blok. Past het sc33/1 blok er 1 op 1 in? Of een blok van een jonger (krachtiger) model? Ik heb ook al gehoord dat een blackbirdblok zou passen, zoja, moet er ook aan de electronica veranderd worden?
Alvast bedankt :-)

Grtz
 
Je kunt de ketting met een flex doorslijpen, de nieuwe aan de oude koppelen en over de tandwielen trekken, de oude loskoppelen en de nieuwe met de schalm verbinden op lengte. Dan met een drevel de schalm borgen.
Succes :W

:W

Als je een kettingpons setje hebt, zou dat goed zelf te doen moeten zijn. Zijn wel ervaringen van anderen, ik heb er zelf geen ervaring mee. Je zou je banden bij www.mopedreifen.de of bij www.zeelandbanden.nl kunnen bestellen en dan bij een motorzaakje in de buurt kunnen laten bezorgen (uiteraard in overleg met die zaak). Zo doe ik dat zelf ook, ik laat ze dan bij Hekelingen Motoren bezorgen en er omheen leggen.
 
Weet iemand (of heeft iemand het al gedaan) dat een PCIII USB van een CBR929 ook werkt op een CBR954? De nummers zijn verschillend , 104-411 voor een 929 en 110-411 voor een 954 , maar verder zien ze er gelijk uit. Is dit een commerciële zet , of zijn ze niet uitwisselbaar?? De stekkers aan de PCIII lijken dezelfde....
 
Ok, ik ga dan voor de zekerheid gewoon een ander sc33/2 blok zoeken :-)
Bedankt iedereen ;-)
Moest iemand er 1 in de aanbieding hebben, of blok-onderdelen zoeken (carters, kleppendeksel, ... ), hoor ik het graag :-)
 
Laatst bewerkt:
:W

Als je een kettingpons setje hebt, zou dat goed zelf te doen moeten zijn. Zijn wel ervaringen van anderen, ik heb er zelf geen ervaring mee. Je zou je banden bij www.mopedreifen.de of bij www.zeelandbanden.nl kunnen bestellen en dan bij een motorzaakje in de buurt kunnen laten bezorgen (uiteraard in overleg met die zaak). Zo doe ik dat zelf ook, ik laat ze dan bij Hekelingen Motoren bezorgen en er omheen leggen.

Thanks ik ga is zoeken
 
Weet iemand (of heeft iemand het al gedaan) dat een PCIII USB van een CBR929 ook werkt op een CBR954? De nummers zijn verschillend , 104-411 voor een 929 en 110-411 voor een 954 , maar verder zien ze er gelijk uit. Is dit een commerciële zet , of zijn ze niet uitwisselbaar?? De stekkers aan de PCIII lijken dezelfde....

Andersom werkt wel, ik heb op mijn 929rr een PCIIIusb van een 954rr zitten.

Het enige nadeel daarvan is dat als je bijvoorbeeld een bestaande mapping van de site download welke voor jouw motor is, deze niet zo in de powercommander kan laden omdat deze dan ziet dat je een mapping van een ander model powercommander wil laden.

Dit is op te lossen door de mapping over te typen in een lege mapping welke wel voor de powercommander geschikt is.

Ik weet alleen niet of er verschil zit tussen de beide fireblades, ik kan me herrinneren dat bij de mapping van de 954rr het toerenbereik net iets hoger doorloopt maar dit kan je natuurlijk even checken door de software even te downloaden en te installeren en dan voor beide modellen fireblade even een mapping te openen.
 
Ik denk 27 oktober? Toen had ie het over zijn debuut op tv..

Edit: Heb ff gekeken, wat een drama's. Mooie boom, pronkstuk voor de verkoop van hun huis. Sorry hoor, maar dat ding is het eerste wat ik uit die tuin zou rossen als ik dat huis zou kopen. Als je aan het water woont, wil je geen uitzicht wat door zo'n stinkboom wordt geblokkeerd. Mijn god, wat een figuren... |(

Haha ja zo dachten wij er ook over :P

Ik moet wel zeggen dat het nu niet zo ernstig lijkt, dit komt doordat ze afgelopen winter de boom gesnoeid hebben (was ook een heel gedoe met de rechtsbijstand enz) maar daar zijn ze halverwege maar gewoon mee gestopt omdat ze het zwaar onderschat hadden.

Daarna hebben we ook al de gemeentewerkers hier in de buurt aangesproken toen ze met de bomen in de buurt bezig waren en die hebben toen met de hoogwerker ook nog een paar flinke takken verwijderd *D

Dat was dan ook de reden dat we de rijdende rechter benaderd hadden, de boom hoefde van ons ook zeker niet weg, dat was alleen omdat we wat hoger in wilden zetten maar het ging er ons vooral om dat ze die boom gewoon fatsoenlijk zouden snoeien zoals eerder eigenlijk al de bedoeling was.
Het is voornamelijk de lakse houding van die lui, er wordt altijd maar geroepen dat we mogen verwijderen waar we last van hebben maar vervolgens kunnen wij maar weer zorgen dat de takken ook weer afgevoerd worden.

Al met al was de uitspraak precies zoals we al verwachtten dus we zijn tevreden, voor 1 feb moet de boom gesnoeid zijn dus we wachten het af :)
 
Haha ja zo dachten wij er ook over :P

Ik moet wel zeggen dat het nu niet zo ernstig lijkt, dit komt doordat ze afgelopen winter de boom gesnoeid hebben (was ook een heel gedoe met de rechtsbijstand enz) maar daar zijn ze halverwege maar gewoon mee gestopt omdat ze het zwaar onderschat hadden.

Daarna hebben we ook al de gemeentewerkers hier in de buurt aangesproken toen ze met de bomen in de buurt bezig waren en die hebben toen met de hoogwerker ook nog een paar flinke takken verwijderd *D

Dat was dan ook de reden dat we de rijdende rechter benaderd hadden, de boom hoefde van ons ook zeker niet weg, dat was alleen omdat we wat hoger in wilden zetten maar het ging er ons vooral om dat ze die boom gewoon fatsoenlijk zouden snoeien zoals eerder eigenlijk al de bedoeling was.
Het is voornamelijk de lakse houding van die lui, er wordt altijd maar geroepen dat we mogen verwijderen waar we last van hebben maar vervolgens kunnen wij maar weer zorgen dat de takken ook weer afgevoerd worden.

Al met al was de uitspraak precies zoals we al verwachtten dus we zijn tevreden, voor 1 feb moet de boom gesnoeid zijn dus we wachten het af :)
Beter dat jullie iig je (voorlopige) doel hebben bereikt. Als het meezit gaat dat stuk ongein er alsnog uit als er nieuwe buren komen wonen. Vooral ze tussen neus en lippen door laten weten dat je daar wel mee wil helpen, scoor je gelijk punten als toffe meehelpende buur :P
 
Laatst bewerkt:
Andersom werkt wel, ik heb op mijn 929rr een PCIIIusb van een 954rr zitten.

Het enige nadeel daarvan is dat als je bijvoorbeeld een bestaande mapping van de site download welke voor jouw motor is, deze niet zo in de powercommander kan laden omdat deze dan ziet dat je een mapping van een ander model powercommander wil laden.

Dit is op te lossen door de mapping over te typen in een lege mapping welke wel voor de powercommander geschikt is.

Ik weet alleen niet of er verschil zit tussen de beide fireblades, ik kan me herrinneren dat bij de mapping van de 954rr het toerenbereik net iets hoger doorloopt maar dit kan je natuurlijk even checken door de software even te downloaden en te installeren en dan voor beide modellen fireblade even een mapping te openen.

Bedankt voor de info. Als ik het goed begrijp , moet het wel lukken. En anders kan ik nog altijd wisselen met de jouwe ;)
Ik zal eens zien of hij nog steeds te koop staat.
 
Vreemd. Mijn 929 heeft wel een lambda... Mmhh...

In de manual staat dat dat California Type only is... maar die hebben weer geen HISS wat ik weer wel heb... :?

edit: waarschijnlijk een duitse, die hebben blijkbaar wel een lambda...

is dan een invoer. ik heb ook een duitse met lambda en hiss. als het goed is staat er een duitse tuv sticker met adelaar op je contact slot :)
 
Bar end spiegels zijn binnen alleen de binnen diameter van mijn stuur aanpassen. Net ff te klein.

Ze zitten er op, binnenkort foto in het daglicht en afstellen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan