..... Gekke is dat ik ze haast mooier vind als ze er een beetje afgeleefd uitzien en dat scheelt een hoop poetswerk.Het rijden erop verbaasd me ook positief helemaal gezien het feit dat ik ook ooit een R1200R gewent was met bijna 2 x zoveel PK's.
.
Yep..., ongeveer de leukste motor die ik ooit gehad heb...; veslavend geluid in zo'n apparaat...
Maar eh..., zoiets moet het dus gaan worden...?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tja, herkenbaar,
bij mij ook wat uit de hand gelopen zeg maar. Deze is ongerestaureerd maar wel weer helemaal top gemaakt.Super kort en klein fietsje.
[~[url="http/i212.photobucket.com/albums/cc136/frake/DSC_7244.jpg"]afbeelding~][/URL]
Groet, frake
...je kunt natuurlijk gaan voor de grondige aanpak...Skippy '73 schreef...:
Zou best willen dat mijn blok er ook zo fraai uit zagMisschien nog wat goede tips?
Heb hem met Scotchbright en een messing borsteltje wel weer mooi egaal grijs gekregen maar blijft allemaal vrij donker.
De naven en dan voiral voor zijn ook een nachtmerrie om schoon te krijgen.
Onze Oosterburen zweren bij EMR fein
Als ik de resultaatfoto's zie werkt dat wel heel netjes.
...je kunt natuurlijk gaan voor de grondige aanpak...
...maar Race Glaze Alubright Deoxidiser schijnt ook een significante verbetering te kunnen geven...
...je kunt natuurlijk gaan voor de grondige aanpak...
...maar Race Glaze Alubright Deoxidiser schijnt ook een significante verbetering te kunnen geven...
Mannen, ik heb een probleempje met mijn R80 (1985).
Hij start niet meer, dat wil zeggen, startermotor slaat niet aan.
Accuspanning is ca. 12,6V ook na belasting met bijv. grootlicht.
Klein startrelais klikt, dus startknop werkt. Dit relais heb ik bovendien los doorgemeten en contacten zowel intern als extern gereinigd.
Groot startrelais (Bosch, op de startmotor) klikt niet.
Heb ook al direct 12V op de relaisingang gezet, om zeker te zijn dat het niet aan het kleine relais ligt. Groot relais klikt niet.
Na dit rommelen lijkt het groot relais sluiting te maken, want (alleen)bij het starten dimt nu het licht, terwijl de spanning op de accu goed blijft (> 12,5V).
Ik vermoed dat het grote startrelais (Bosch selenoid) kapot is. Ik lees echter ook verhalen op internet over de Valeo magneten die loslaten?
Mannen, ik heb een probleempje met mijn R80 (1985).
Hij start niet meer, dat wil zeggen, startermotor slaat niet aan.
Ik vermoed dat het grote startrelais (Bosch selenoid) kapot is. Ik lees echter ook verhalen op internet over de Valeo magneten die loslaten?
Bedankt voor je reactie!
Startmotor deksel?
Ik kijk nu al naar de startmotor; tank is er af, luchtfilteraanzuigbuizen en het BMW deksel (is dat wat je bedoelt?) zijn ook al los.
Maar hoort de selenoid niet (ook) te klikken?
Ik ga de startmotor uitbouwen en de selenoid vervangen. Nog tips qua aanschaf?
Op ebay vind ik een nieuwe Bosch voor rond de € 70. Is dat redelijk?
Niet verkeerd qua prijs. Op MP vraagt er een 50 pleuro voor een Valeo. http://www.marktplaats.nl/a/motoren...0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=5
Sorry, Frake, ik had jouw eerder antwoord niet gezien. Bedankt voor je bevestiging.
Ik heb inderdaad ook gemeten op het dunne draadje, daar komt 12V op als ik de startknop indruk. De grote bout heeft continu 12V.
Ik ga de startmotor uitbouwen en de selenoid vervangen. Nog tips qua aanschaf?
Op ebay vind ik een nieuwe Bosch voor rond de € 70. Is dat redelijk?