Een rondje FlevoNou,
Gisteren een rondje flevo gemaakt - werd eergisteren door m'n maatje gebeld. Die zat ook al te lang binnen. Laatste keer was 18 oktober - ja - de dag nadat ik de k1600-meet had gemist. 's Ochtend om 10u vertrokken, was 18u weer thuis. Rondje van 335 kilometer.. Was misschien een beetje te veel in een keer. De pirelli's zijn bruut. Wel een beetje het gevoel dat achter wil uitbreken, maar kan aan wegdek of rijstijl liggen of omdat ze nog hagelnieuw zijn... Tijd zal het leren.. Voorlopen stuurt het haarscherp heb ik het idee.
Bekijk bijlage 1600368
Mijn dunlopjes gingen 13k mee - niet bijzonder sloom op gereden Voorband was wel echt weg. Achterband kon nog wel. Moest wel wennen want fiets viel nogal snel de bocht in haha... Maar ja er staat nu precies een rondje van 335 km op - Inderdaad een fijne band. Als ze ook vertrouwen geven in de regen dan wordt het muntje gooien bij de volgende wissel - dunlop of pirelliIk rij nu ook een week met de Pirelli's na voorheen met de Michelin Road 4, Dunlop Roadsmart III (2 sets) en ik vind de verschillen toch aanzienlijk. De Michelin is niet slecht maar blinkt nergens in uit behalve het comfort. De Dunlop daar was ik zeer van gecharmeerd, maar nu ik de Pirelli's heb geprobeerd heb ik de beste band tot nu toe gevonden. De Pirelli's zijn grandioos in de bochten en daarbij ook perfect te positioneren zonder nerveus te worden. Ik merkte al kort na de inrij periode dat de band veel vertrouwen geeft en dat ik nu na 400 km al volledig tot aan de randen heb gereden. T.o.v de Dunlops zijn ze ook comfortabeler wat waarschijnlijk te wijten is aan een slapper karkas van de wangen. De Dunlops hebben het 10.000 km uitgehouden waarbij de voorband echt op was en de achterband waarschijnlijk nog 2.000 km had mee gekund. Nu afwachten hoelang de Pirelli's mee gaan.
Angel GT of de GT2?
In oktober 200 km, zal nu 250-300 gaan worden. Dagen worden langer, vroeger licht dus dat moet lukken ;-)"ja - ik wil mee"
Hoe lang was die route ?
Goed en duidelijk omschreven probleem, ik herken het niet helemaal, maar het cruise control issue kan kennelijk opgelost worden met een firmware update, goed om naar te vragen bij de volgende beurt.Iemand dit al eens gelezen
Motor Management K1600
Beste K1600 rijders, Mooi spul hè...! 👍😋 BMW K1600: 1) Cruise-Control wordt te abrupt afgeschakeld, zou geleidelijk moeten gaan. 2) Elektronisch wegvallen van de aandrijving bij gas dicht draaien is storend. Herken je dit probleem…? Ik heb misschien de oplossing! Lees in de bijlage mijn...www.motor-forum.nl
Dat van de CC vindt ik wel een dingetje, reed voordat ik de 6 kocht op een Triumph Trophy (ook écht een prachtige machine. Jammer dat die niet meer gemaakt wordt) en daar zit de CC gewoon rechts bij het gas. Makkelijk in te stellen (grote duidelijke knop) en bovendien veel rustiger van het gas af.Goed en duidelijk omschreven probleem, ik herken het niet helemaal, maar het cruise control issue kan kennelijk opgelost worden met een firmware update, goed om naar te vragen bij de volgende beurt.
Het andere probleem, met het gas dicht draaien en de reactie daarop, herken ik ook niet. Klinkt als een instelling van het motor management om aan milieu eisen te voldoen, ben benieuwd of daar een oplossing voor is.
waterpomp,Goedenavond mede Bikers, mijn naam is Peter en kom van een Honda Pan ST1300ABS en schaf een ander motor aan. Ben bezig met de aanschaf van een BMW K1600GT uit 2012 met 40k op de teller, bij een merk dealer. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten?
Proefrit was lekker, fijn gevoel met schakelen en bochtwerk.
Ben nieuw hier en zoek veel over de K1600GT en door meerdere topics aan te maken, denk ik dat het terug vinden etc dit ten goede komt!IMO is het echt zonde van de tijd / inzet / geld een eigen forum op te zetten. We zouden hier ook meerdere topics kunnen openen, maar vermoed niet dat er echt behoefte is.
Liever een meeting ;-)
Hiervoor een R1200RT gereden, oftewel een boxer. Beide fijne motoren, K1600GT heeft net wat meer pit en comfort, althans met een hogere ruit (in mijn geval dan, ben nogal lang). R1200RT is leuker als het om gooi en smijtwerk gaat, pasjes in de bergen, etc.Hoi mede Bikers, lees een beetje door de topics heen van de BMW K1600GT en wat mij opvalt dat er redelijk wat terug gegaan zijn van de K1600 naar de RS of andere bike.
- waar zit dit hem in?
Een heel groot en actief (Engels/Amerikaans) forum is BMW K1600 Forum daar kun je ook heel veel informatie en ervaringen vinden.Ben nieuw hier en zoek veel over de K1600GT en door meerdere topics aan te maken, denk ik dat het terug vinden etc dit ten goede komt!
Denk en hoor dat velen de motor té zwaar vinden, en waarom niet naar de RT. Die is ruim 65 kilo lichter en heeft tegenwoordig ook wel zo'n beetje alle luxe aan boord. En bovendien zijn de beurten iets minder duur als bij de GT.Hoi mede Bikers, lees een beetje door de topics heen van de BMW K1600GT en wat mij opvalt dat er redelijk wat terug gegaan zijn van de K1600 naar de RS of andere bike.
- waar zit dit hem in?
Verschil blijft toch ruim 45 kg.... is toch een hoop.@PieterMX, ben zelf ook lang (1,94) en met het sportruit (vtje) viel voor mij de turbulentie erg mee.
Op mijn ST1300ABS, heb ik er meer last van.
Gooi en smijt werk is aan te leren, ga ook zeker eerst ff de K1600GT goed leren aanvoelen, de extra kilootjes vallen erg mee, mijn fiets is ook 295kg.
PS: ben hier en daar wat aan het uitproberen met taggen en privé mails, heb het forum nog niet in de grip.
Hoi mede Bikers, lees een beetje door de topics heen van de BMW K1600GT en wat mij opvalt dat er redelijk wat terug gegaan zijn van de K1600 naar de RS of andere bike.
- waar zit dit hem in?