Het Grote BMW Navigator VI topic deel 1

:+
Garmin Basecamp zei dat de updates al geïnstalleerd waren, even beter opgelet wat er nu stond, 2017 v20.20 haha.
Even Garmin Express terug geïnstalleerd, toestel geregistreerd en de updates rollen nu binnen. Thanks!
Estimated time 2 uur.
Uh wat was het probleem?
Welke apparaat of programma had versie 2017 v20.20?
  • BaseCamp komt van versie 4.x en is nu aangeland bij versie 4.7.1
  • Garmin Express is ondertussen bij versie 6.20.0.0
  • De Navigator VI is op versie 5.80 met kaart versie 2020.30
 
Vandaag heb ik de BMW Navigator 6 aangeschaft.
Betreft een V8 wat ik zag bij de info.

Vraagje, hoe stel je mijn motorfiets in, of moet je daar iets voor downloaden?
Ik kon het iig niet vinden.
mijn motorfiets.jpeg
 
Oh wauw - ik heb ook een 6 naar dat schermpje ken ik helemaal niet - ik weet wel dat je voor de bandspanning volgens mij extra garmin dingetjes nodig had.

Via welke weg kom je daar ?

Waar heb je hem gekocht en wat moest je ervoor betalen als ik vragen mag ?
 
Dit scherm zie je als de Garmin op de motor zit en je het “wonderwiel” een klik naar links geeft. Als je de Garmin er afhaalt, zie je dit niet. De bandenspanning is van de pdc sensoren van BMW-vermits je die hebt.

Mijn motorfiets is informatie aangeleverd door je motor. Ga naar de kaartweergave en klik op de streepjes rechtsonder. Daar vind je het. Maar er is een verschil in wat je kan zien als de Garmin wel of niet op de motor zit. Er zijn drie verschillende icoontjes om aan te klikken.
 
Dit scherm zie je als de Garmin op de motor zit en je het “wonderwiel” een klik naar links geeft. Als je de Garmin er afhaalt, zie je dit niet. De bandenspanning is van de pdc sensoren van BMW-vermits je die hebt.

Mijn motorfiets is informatie aangeleverd door je motor. Ga naar de kaartweergave en klik op de streepjes rechtsonder. Daar vind je het. Maar er is een verschil in wat je kan zien als de Garmin wel of niet op de motor zit. Er zijn drie verschillende icoontjes om aan te klikken.

Okeeee.. Normaal kom ik niet verder dan dat ik de route start als de Nav in de 1600 zit..
Vanmiddag eens kijken
 
Dit scherm zie je als de Garmin op de motor zit en je het “wonderwiel” een klik naar links geeft. Als je de Garmin er afhaalt, zie je dit niet. De bandenspanning is van de pdc sensoren van BMW-vermits je die hebt.

Mijn motorfiets is informatie aangeleverd door je motor. Ga naar de kaartweergave en klik op de streepjes rechtsonder. Daar vind je het. Maar er is een verschil in wat je kan zien als de Garmin wel of niet op de motor zit. Er zijn drie verschillende icoontjes om aan te klikken.
Beide opties geprobeerd, zonder resultaat 😭
Wonderwiel naar links, dan veranderd alleen de radio van zender.
3 streepjes rechts onderin bij kaart weergave krijg ik 3 schermen met opties, maar geen "mijn motorfiets" of iets wat daar op lijkt.
Gisteravond heb ik mijn Nav 6 geupdated, die is up to date.

Uiteraard zat de Nav 6 op de ingeschakelde motor.
 
Vandaag heb ik de BMW Navigator 6 aangeschaft.
Betreft een V8 wat ik zag bij de info.

Vraagje, hoe stel je mijn motorfiets in, of moet je daar iets voor downloaden?
Ik kon het iig niet vinden.
Bekijk bijlage 1466335
Ik zie wat verschillende zaken voorbij komen, daarom maar even wat info, wellicht deels overbodig:
De BMW Navigator VI is feitelijk een Garmin toestel, het lijkt het meest op een Garmin Zumo 590 of 595, met een andere CPU en de mogelijkheden verschillen iets.
Mijn motorfiets is een BMW App, die alleen beschikbaar is op de Navigator V of VI en vervolgens alleen in combinatie met bepaalde BMW motorfietsen.
Deze motorfietsen hebben een LIN bus (fly by wire). die zorgt voor intelligente koppeling van diverse sensors, knopjes en het gashandle naar de centrale computer.
BMW motorfietsen die ondertussen de Mijn motorfiets App ondersteunen zijn: K1600GT, K1600GTL, R1200 serie (vanaf 2017), R1250 serie, S1000 XR.
De BMW motorfietsen die de Mijn motor App ondersteunen hebben allemaal het Wonderwiel naast het linkerhandvat zitten.
De functie van dat Wonderwiel is echter per motor type afwijkend!
De Mijn motorfiets App staat alleen bij de Apps als de Navigator eenmaal op een ondersteunde motorfiets heeft gezeten.
De Mijn motorfiets App heeft 3 hoofdschermen:
  • Informatie.
  • Status.
  • Laatste rit.
Informatie is alleen beschikbaar als de Navigator op de motorfiets zit, Status en Laatste rit zijn alleen beschikbaar als de Navigator NIET op de motorfiets zit.
Oproepen van Mijn motorfiets gaat via het schermpje Apps of met de Navigator op de motorfiets en de kaart in beeld even op Snelheid drukken.
 
Kan een V7 (2019) ook geüpdate worden naar V8 of is dit een "Hardware" upgrade bij de nieuwe 2020 modellen ?
V5, of V7 en blijkbaar nu aangeland bij V8 zijn hardware versies van het Navigator doosje.
Ik heb nog nergens informatie gevonden over de verschillen, update van hardware versie zal geen standaard optie zijn (tenzij je een nieuwe koopt of er bij een reparatie andere hardware ingezet wordt).
Ik had ooit de hoop dat het Spook-aanraak probleem aan een hardware versie gekoppeld kon worden, maar dit probleem is minstens bij de versies V5 en V7 gemeld. Nu kan het zijn dat het in V8 definitief is opgelost.
Verschillende hardware versies zijn meestal niets om je druk over te maken, apparaten die langer op de markt zijn krijgen daar vanzelf mee te maken door beschikbaarheid van electronica componenten, waardoor fabrikanten gedwongen worden het ontwerp iets te wijzigen. Soms kunnen het ook wezenlijke verbeteringen zijn natuurlijk.
 
V5, of V7 en blijkbaar nu aangeland bij V8 zijn hardware versies van het Navigator doosje.
Ik heb nog nergens informatie gevonden over de verschillen, update van hardware versie zal geen standaard optie zijn (tenzij je een nieuwe koopt of er bij een reparatie andere hardware ingezet wordt).
Ik had ooit de hoop dat het Spook-aanraak probleem aan een hardware versie gekoppeld kon worden, maar dit probleem is minstens bij de versies V5 en V7 gemeld. Nu kan het zijn dat het in V8 definitief is opgelost.
Verschillende hardware versies zijn meestal niets om je druk over te maken, apparaten die langer op de markt zijn krijgen daar vanzelf mee te maken door beschikbaarheid van electronica componenten, waardoor fabrikanten gedwongen worden het ontwerp iets te wijzigen. Soms kunnen het ook wezenlijke verbeteringen zijn natuurlijk.

Ja maar HOE DAN?

Ik neem aan dat iedere Nav6 een Nav6 is - als ze dat ding hardware-matig wijzigen mag het toch geen Nav6 meer heten :?-O-
Dat is toch fucked up ?

Ik heb dus een V5

Als ik nu naar de winkel hol en ik koop bij waypoint een nieuwe Nav 6 - kan ik er dan vanuit gaan dat het de laatste hardware versie is of mag ik eisen dat ik de laatste hardware versie krijg ?
 
Ja maar HOE DAN?

Ik neem aan dat iedere Nav6 een Nav6 is - als ze dat ding hardware-matig wijzigen mag het toch geen Nav6 meer heten :?-O-
Dat is toch fucked up ?

Ik heb dus een V5

Als ik nu naar de winkel hol en ik koop bij waypoint een nieuwe Nav 6 - kan ik er dan vanuit gaan dat het de laatste hardware versie is of mag ik eisen dat ik de laatste hardware versie krijg ?
Je zou dan de verschillen kunnen vergelijken tussen de V5 en de V8 versies van het VI model.

Het lijkt mij dat alle 2020 VI modellen een V8 versies zijn.

Wat zijn de verschillen tussen Navigator V en het VI model ?
 
Het grote verschil tussen V & VI is het beeldscherm. Dat is van de VI veel mooier, helderder en beter afleesbaar in de zon.

Overigens gaan er nu toch geruchten dat er over een paar weken meer bekend wordt over de opvolger van de VI.
 
Ja maar HOE DAN?

Ik neem aan dat iedere Nav6 een Nav6 is - als ze dat ding hardware-matig wijzigen mag het toch geen Nav6 meer heten :?-O-
Dat is toch fucked up ?

Ik heb dus een V5

Als ik nu naar de winkel hol en ik koop bij waypoint een nieuwe Nav 6 - kan ik er dan vanuit gaan dat het de laatste hardware versie is of mag ik eisen dat ik de laatste hardware versie krijg ?
Navigators, auto's, televisies, routers, motorfietsen: de model naam en het uiterlijk blijven nagenoeg identiek, de specificaties blijven op hoofdlijnen identiek, maar in de loop van de tijd (jaren) veranderen fabrikanten het nodige aan de binnenkant (en soms ook aan de buitenkant) waardoor van één het zelfde model meerdere versies ontstaan.
Meestal niks om je druk over te maken.
Maar neem de BMW R1200RT: in grote lijnen 3 verschillende modellen met de zelfde naam, maar wel degelijk andere motoren.
Afhankelijk van de voorraad en de doorloopsnelheid zul je een bepaalde hardware versie Navigator krijgen.
Zolang niet bekend is wat de verschillen zijn zou ik me er ook niet druk over maken: een nieuwe versie is niet altijd perse beter (voor liefhebbers: de Linksys oer router WRT54G is er in 17 hardware versies met in hoofdlijnen de zelfde specificaties van versie 1.0 tot 8.2 waarvan ongeveer versie 4.0 het beste was).
 
Laatst bewerkt:
Je zou dan de verschillen kunnen vergelijken tussen de V5 en de V8 versies van het VI model.

Het lijkt mij dat alle 2020 VI modellen een V8 versies zijn.

Wat zijn de verschillen tussen Navigator V en het VI model ?
De Navigators V en VI zijn behoorlijk verschillende navigators.

Tussen de hardware versies V5 en V7 van de Navigator VI heeft nog niemand de verschillen onthuld.
Ondertussen is er de V8 versie en niemand schijnt ooit een V6 gezien te hebben.

Belangrijkste probleem met de Navigator VI is het Ghost-touch probleem waarbij het lijkt dat een onzichtbare vinger het scherm aanraakt, met een onbruikbare Navigator tot gevolg. Uitzetten (batterij verwijderen) en weer aan, lost het probleem (tijdelijk) op. Als je dit probleem ondervind is het advies: garantie omruil vragen bij je leverancier.
BMW en Garmin lijken tot nu toe coulant met omruilen, ook van Navigators die buiten de garantietermijn zijn.
Of V8 dit Ghost-touch probleem werkelijk heeft opgelost is tot nu toe onbekend.
 
Laatst bewerkt:
De Navigators V en VI zijn behoorlijk verschillende navigators.

Tussen de hardware versies V5 en V7 van de Navigator VI heeft nog niemand de verschillen onthuld.
Ondertussen is er de V8 versie en niemand schijnt ooit een V6 gezien te hebben.

Belangrijkste probleem met de Navigator VI is het Ghost-touch probleem waarbij het lijkt dat een onzichtbare vinger het scherm aanraakt, met een onbruikbare Navigator tot gevolg. Uitzetten (batterij verwijderen) en weer aan, lost het probleem (tijdelijk) op. Als je dit probleem ondervind is het advies: garantie omruil vragen bij je leverancier.
BMW en Garmin lijken tot nu toe coulant met omruilen, ook van Navigators die buiten de garantietermijn zijn.
Of V8 dit Ghost-touch probleem werkelijk heeft opgelost is tot nu toe onbekend.

Heb mij laten vertellen dat het Ghost probleem niet echt een probleem is, maar dat de vingergevoelige laag/touch-herkenning snel "volraakt" met vet/stof waardoor ie problemen zou geven.... Of dat echt zo is, valt nog te bezien.
De 5 en 6 zijn bijna identieke toestellen, hetzelfde als de 590Lm en de 595LM.
De 6 heeft de kronkelversie die de 590LM ook heeft, plus een beter/helderder scherm (en iets snellere processor)...

Maar het verschil is minimaal
 
@Viaantje Als een van de grootverbruikers van de VI, ik ben inmiddels aan de derde bezig denk ik niet dat het "geen" probleem is. Ook met een schoongemaakt scherm doet het zich voor, als het zo simpel was dat een schoonmaakbeurtje het probleem op zou lossen, dan hoeft BMW/ de dealer, zelfs buiten garantie het ding iedere keer te vervangen? Dus wellicht is het zo dat het aanraakscherm na volraken niet meer is schoon te maken en dus resteert dan alleen nog vervangen van de hele unit.
Overigens de laatste doet het tot nu toe al weer enkele maanden zonder mankeren. Deze heeft hardware versie 7.
Ik twijfel nog wel ernstig of ik deze wel mee wil nemen naar Zuid Amerika aan het eind van dit jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan