Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas niet (meer). Een GS650, maar specifiek welk type of bouwjaar kan ik je niet vertellen. Ik weet zelfs niet meer van wie ik de kabelboom en bediening gekocht heb.

Wat je kan doen is op cmsnl.com de plaatjes vergelijken met die van jou.
Weet ook dat bij de ouwe GS-en heel veel (bijna) hetzelfde is, zoals de bekabeling. Er zit soms verschil in USA en EU modellen, in de USA hadden ze bijv. geen lichtknoppie omdat dat toch altijd brand. Als ik het me goed herinner heb jij wel een lichtknoppie, dus theoretisch zou elke stuurbediening passen.
Roukama heeft een tweedehands liggen, misschien kun je een deal sluiten van "niet goed ding terug" ofzoiets.

Goeie kans dat ik binnenkort mijn gs 550 in zijn geheel of onderdelen ga verkopen.
Zit dus ook zo'n unit op met knipper en gewone lichtstanden.
 
vandaag van El King een spanningsregelaar gekregen van een CB750ding

met wat meer kabeltjes eraan dan de huidige.

Nu, dit is de betreffende regelaar:

gelijkrichter/spannings regelaar
Topic in techniek op MF

ff quotje van De Zot:

Ff heel simpel:
groen= massa
zwart = geschakelde +
rood = plus accu
geel = dynamo
dan hou je nog twee draden over. Die zijn voor de stator.

De statorspanning wordt geregeld door de spanningsregelaar.

nu verwacht ik dus dat het statorgebeuren niet gebruikt wordt, en hoop dus dat de regelaar zonder ook functioneerd.

Dat zal betekenen dat ik uiteraard de gele op de dynamo aansluit, rood op de accu, en de groene (massa) op het frame/accu.
De geschakelde plus en de 2 statordraden gebruik ik niet neem ik aan.

Weet iemand of dit ook werkt zonder de rest niet aan te sluiten?

(bedenk me net, wellicht ook geschakelde plus aan constante 12v hangen, anders doettie misschien niks)
 
Laatst bewerkt:
Nee dus.

Blijft ongeveer 42V gelijkspanning uitkomen.

De oude er weer ingezet, 14.8V onbelast..... En 12-13.2 belast.

Naja, zolang hij nog start doen we t ervoor.

Teens paar schoonheidsfoutjes nog opgelost.

Nu tijd voor weekend :)
 
full


jet needle 12
spring 11
washer 10
clip 9
spacer 8
jet needle stopper 7
circlip 6
spring 5
 
vandaag weer 50km gereden, beetje koud maar best te doen.

alleen zijn de buitengebieden nog een zooitje met modder van de tractoren, en zag ik er prachtig uit met een streep voorop en een streep achterop mijn persoontje.

Tja, dat krijg je met een kwart spatbord achter en geen spatbord voor.... :)

gelijk een goede reden om mijn jas weer eens goed schoon te maken en in de inpregneerspray te zetten....
 
vandaag weer 50km gereden, beetje koud maar best te doen.

alleen zijn de buitengebieden nog een zooitje met modder van de tractoren, en zag ik er prachtig uit met een streep voorop en een streep achterop mijn persoontje.

Tja, dat krijg je met een kwart spatbord achter en geen spatbord voor.... :)

gelijk een goede reden om mijn jas weer eens goed schoon te maken en in de inpregneerspray te zetten....

U zult af en toe wat moeten verzitten om de straal modder/mest evenwijdig over Uw persoon te verdelen, dit geeft gegarandeerd een strak en stralend resultaat..................... O-)
 
Dit weekend mijn blok weer ingebouwd in de gsx400e na het vervangen van de klepseal.
Alles weer aangesloten en blok met olie gevuld.
Draai de sleutel om.....Gingen geen lampjes branden of niks. Ik dacht ben wat vergeten aan te sluiten. Alles nagelopen maar kan niks vinden. Accu gaf 13,3 volt en na de zekering ook.
Wat kan het zijn?
 
Nog ff een vraagje hiero,

We willen een snel gs1000 blok op gaan bouwen...
Waar we een zesbak in willen zetten, nu heeft de gs500 een zesbak die zou moeten kunnen passen... Weten jullie of deze bak ook de grotere krachten en vermogens van de gs1000 aankan?

full
 
Dit weekend mijn blok weer ingebouwd in de gsx400e na het vervangen van de klepseal.
Alles weer aangesloten en blok met olie gevuld.
Draai de sleutel om.....Gingen geen lampjes branden of niks. Ik dacht ben wat vergeten aan te sluiten. Alles nagelopen maar kan niks vinden. Accu gaf 13,3 volt en na de zekering ook.
Wat kan het zijn?

Massa vergeten?
 
Nog ff een vraagje hiero,

We willen een snel gs1000 blok op gaan bouwen...
Waar we een zesbak in willen zetten, nu heeft de gs500 een zesbak die zou moeten kunnen passen... Weten jullie of deze bak ook de grotere krachten en vermogens van de gs1000 aankan?

[afbeelding]
Geen idee of het past maar het lijkt me niet de meest veilige keuze. Ik zou eerder voor een moderne fiets met meer vermogen kiezen als versnellingsbak donor, niet voor een budget fietsje zonder vermogen.
 
Geen idee of het past maar het lijkt me niet de meest veilige keuze. Ik zou eerder voor een moderne fiets met meer vermogen kiezen als versnellingsbak donor, niet voor een budget fietsje zonder vermogen.

Ja daar zit de twijfel idd, maar als je de oude 'documenten' bekijkt werden ze vroeger er wel voor gebruikt :?

We hebben btw ook een twinspark kopje op de kop getikt :z

Nog ff eea uitzoeken dus over de zesbak, welk blok heeft nog meer een uitwisselbaar zesbak dan?

full
 
Leuk zo'n twinsparkkop. Heb ik ook nog liggen ergens, heeft JSPP destijds voor me gemaakt. Jammer dat ik alle kleppen krom gereden heb...(Lompe l#l)

Voor wat de versnellingsbak betreft kan ik je niet verder helpen. Waarom wil je graag een 6e versnelling? Met een opgefokt GS1000 blok heb je koppel en vermogen genoeg om aan 5 genoeg te hebben.
 
Dit weekend mijn blok weer ingebouwd in de gsx400e na het vervangen van de klepseal.
Alles weer aangesloten en blok met olie gevuld.
Draai de sleutel om.....Gingen geen lampjes branden of niks. Ik dacht ben wat vergeten aan te sluiten. Alles nagelopen maar kan niks vinden. Accu gaf 13,3 volt en na de zekering ook.
Wat kan het zijn?
Noodknop op je stuur?
 
Massa vergeten?

Het was idd een massa probleem. 2 kabels per ongeluk omgewisseld. Nu vol goede moet de motor proberen te starten. Krijg heb niet aan. Bougie's vonken. en met wat remmenreiniger in de carbs ploft hij af en toe. vlottebakjes zitten ook vol. maar de boegies zijn niet erg nat.
Vals lucht heb ik ook na gelopen met de deo bus.
Wat kan het nog meer zijn?>
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan